2025-04-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, det r fullt mjligt att veta Eftersom att Kina-viruset var i staterna i flera mnader innan man ens visste att det var ett virus, och man hade ingen aning om vad det faktiskt var. En pandemi, med ett oknt virus, hade varit dden till varje president.

Men Trump hade ltt vunnit ver Biden i 2020 om det inte var fr covid.

Flera mnader innan, allts hsten 2019? Det tror jag inte, men det har inget med denna forumdel att gra.

Om inte om hade varit. Vem vet hur vrlden hade sett ut om inte Vasa sjunkit, om Ludvig XVI lyckats fly franska revolutionen, eller om Lincoln inte mrdats, eller om covid inte kommit.
Det vi vet r att covid kom nr Trump var president, att han drigenom drabbades av en kris, vilket de flesta presidenter gr p ngot stt, att han hanterade krisen uselt, och att han frlorade valet.
Och att han denna gng skapat en kris helt p egen hand.
Citera
2025-04-19, 19:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Flera mnader innan, allts hsten 2019? Det tror jag inte, men det har inget med denna forumdel att gra.

Om inte om hade varit. Vem vet hur vrlden hade sett ut om inte Vasa sjunkit, om Ludvig XVI lyckats fly franska revolutionen, eller om Lincoln inte mrdats, eller om covid inte kommit.
Det vi vet r att covid kom nr Trump var president, att han drigenom drabbades av en kris, vilket de flesta presidenter gr p ngot stt, att han hanterade krisen uselt, och att han frlorade valet.
Och att han denna gng skapat en kris helt p egen hand.
Ja, i dag s antar man att covid fanns i USA i flera mnader innan man visste vad det faktiskt var.

Och igen, det rcker bara att kolla siffrorna fr att frst att Trump hade tatigt en klar seger ver Biden i 2020 om det inte var Kina-viruset. r det frsttt?
Citera
2025-04-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, i dag s antar man att covid fanns i USA i flera mnader innan man visste vad det faktiskt var.

Och igen, det rcker bara att kolla siffrorna fr att frst att Trump hade tatigt en klar seger ver Biden i 2020 om det inte var Kina-viruset. r det frsttt?

Extremt osannolikt att det fanns hsten 2019, motsgs helt av hur vissa omrden hade stora utbrott februari/mars 2020, medan andra knappt hade ngra fall alls. Hade det funnits i flera mnader hade det varit mycket mer jmnt spritt vid det laget.

Ingen vet hur valet hade gtt utan covid. Och eftersom covid kom saknar det betydelse. Men givetvis kan Trumps totala ofrmga att hantera situationen ha bidragit till att han frlorade.
Citera
2025-04-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Alltid ska ni skylla allt p Aftonbladet, ni r s pinsamma. Trump sa uttryckligen i debatten mot Harris att han endast hade "ett koncept av en plan", till skillnad frn Harris som hade en faktisk plan.

Fljer man amerikansk politik ngorlunda vet man att Trump har misslyckats grovt med sina strsta vallften.

Knappast. Jag r amerikan. Jag bor i USA. Jag har min familj hr. Du r en komplett idiot.
Trump r mer populr nu n infr valet. Men g och ls aftonbladet/svt och tro att du r allmnbildad. Vi garvar bara t dig, frskalle.
Citera
2025-04-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Knappast. Jag r amerikan. Jag bor i USA. Jag har min familj hr. Du r en komplett idiot.
Trump r mer populr nu n infr valet. Men g och ls aftonbladet/svt och tro att du r allmnbildad. Vi garvar bara t dig, frskalle.
Det finns inte en enda amerikansk underskning som stdjer det du skriver.
Inte ens de som generellt alltid stdjer republikanerna.

Men bland inavlade hillbillies som du umgs med s kanske det kat, ven om det fr alla andra blivit uppenbart att kejsaren r naken.
Citera
2025-04-19, 21:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Du r varken amerikan eller bor i USA.
Citera
2025-04-19, 21:25
Medlem
5549s avatar
AOC kommer knappast bli Demokraternas kandidat i nsta val. Hon r fr "vnster" och saknar pondus, utver det faktumet att hon r kvinna och inte vit. Enbart det sista diskvalificerar henne egentligen.

Det Demokraterna behver r en vit man, med tryck i rsten och en rapp kft.

Sen s kommer det krvas ett vertagande av algoritmerna p sociala medier, vilket Zuckerberg och Musk numera ger till 99%.

Egentligen s kan Demokraterna enbart vnta ut Trumps och Republikanernas totala frfall. Frst d s kan dom skrida till verket med sin nya kandidat.
Senast redigerad av 5549 2025-04-19 kl. 21:32.
Citera
2025-04-19, 21:52
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Det r det dom behver, men det r inte det dom vill ha. Fr DEMs betyder principer mer n realiteter. Och principerna r att man skall ha ngon frgad, helst kvinna. Eller varfr inte en transvestit?
Citera
2025-04-20, 00:12
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det r det dom behver, men det r inte det dom vill ha. Fr DEMs betyder principer mer n realiteter. Och principerna r att man skall ha ngon frgad, helst kvinna. Eller varfr inte en transvestit?
Vad fr du detta ifrn? Att Dems har blandat kn och frg p sina kandidater p senare r betyder inte att de mste ha ett specifikt kn eller frg, till skillnad frn Trumpisterna som gr efter just kn och frg.

Citat:
Du r en lika dlig lgnare som din orangutangprofet, pstr dig bo i USA men skyller allt hela vrlden vet p Aftonblaskan och SVT.
Citera
2025-04-20, 22:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Extremt osannolikt att det fanns hsten 2019, motsgs helt av hur vissa omrden hade stora utbrott februari/mars 2020, medan andra knappt hade ngra fall alls. Hade det funnits i flera mnader hade det varit mycket mer jmnt spritt vid det laget.

Ingen vet hur valet hade gtt utan covid. Och eftersom covid kom saknar det betydelse. Men givetvis kan Trumps totala ofrmga att hantera situationen ha bidragit till att han frlorade.
Spelar ingen roll vad du menar. Man vet i dag att Kina-viruset fanns i USA i flera veckor/mnader innan man ens visste vad det var.

Jod, det gr man. Man vet att Trump hade vunnit med klar maringal ver Biden utan covid.
Citera
2025-04-20, 22:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
AOC kommer knappast bli Demokraternas kandidat i nsta val. Hon r fr "vnster" och saknar pondus, utver det faktumet att hon r kvinna och inte vit. Enbart det sista diskvalificerar henne egentligen.

Sen s kommer det krvas ett vertagande av algoritmerna p sociala medier, vilket Zuckerberg och Musk numera ger till 99%.

Egentligen s kan Demokraterna enbart vnta ut Trumps och Republikanernas totala frfall. Frst d s kan dom skrida till verket med sin nya kandidat.
Demokraterna pushar nu p med politiken som Bernie och AOC str fr. Och jag skulle inte alls bli frvnad om Dems r spass korkade att de utser AOC som partiets presidentkandidat i 2028.

Demokraterna behver att lmna den hr "anti-Trump" retoriken och istllet fokusera p egen politik, och inte minst s mste de g mer mot hger igen om de har frhoppningar om att vinna ett presidentval igen.
Citera
2025-04-20, 22:43
Medlem
AOC har inte det som krvs fr att bli President. Hon har fr mycket bagage och r fr vnster fr den vanlige vljaren (samtidigt som de som r riktigt vnster hatar henne).

Hon har ingen chans att bli President som det ser ut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in