2025-04-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, det är fullt möjligt att veta Eftersom att Kina-viruset var i staterna i flera månader innan man ens visste att det var ett virus, och man hade ingen aning om vad det faktiskt var. En pandemi, med ett okänt virus, hade varit döden till varje president.

Men Trump hade lätt vunnit över Biden i 2020 om det inte var för covid.

Flera månader innan, alltså hösten 2019? Det tror jag inte, men det har inget med denna forumdel att göra.

Om inte om hade varit. Vem vet hur världen hade sett ut om inte Vasa sjunkit, om Ludvig XVI lyckats fly franska revolutionen, eller om Lincoln inte mördats, eller om covid inte kommit.
Det vi vet är att covid kom när Trump var president, att han därigenom drabbades av en kris, vilket de flesta presidenter gör på något sätt, att han hanterade krisen uselt, och att han förlorade valet.
Och att han denna gång skapat en kris helt på egen hand.
Citera
2025-04-19, 19:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Flera månader innan, alltså hösten 2019? Det tror jag inte, men det har inget med denna forumdel att göra.

Om inte om hade varit. Vem vet hur världen hade sett ut om inte Vasa sjunkit, om Ludvig XVI lyckats fly franska revolutionen, eller om Lincoln inte mördats, eller om covid inte kommit.
Det vi vet är att covid kom när Trump var president, att han därigenom drabbades av en kris, vilket de flesta presidenter gör på något sätt, att han hanterade krisen uselt, och att han förlorade valet.
Och att han denna gång skapat en kris helt på egen hand.
Ja, i dag så antar man att covid fanns i USA i flera månader innan man visste vad det faktiskt var.

Och igen, det räcker bara att kolla siffrorna för att förstå att Trump hade tatigt en klar seger över Biden i 2020 om det inte var Kina-viruset. Är det förstått?
Citera
2025-04-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, i dag så antar man att covid fanns i USA i flera månader innan man visste vad det faktiskt var.

Och igen, det räcker bara att kolla siffrorna för att förstå att Trump hade tatigt en klar seger över Biden i 2020 om det inte var Kina-viruset. Är det förstått?

Extremt osannolikt att det fanns hösten 2019, motsägs helt av hur vissa områden hade stora utbrott februari/mars 2020, medan andra knappt hade några fall alls. Hade det funnits i flera månader hade det varit mycket mer jämnt spritt vid det laget.

Ingen vet hur valet hade gått utan covid. Och eftersom covid kom saknar det betydelse. Men givetvis kan Trumps totala oförmåga att hantera situationen ha bidragit till att han förlorade.
Citera
2025-04-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Alltid ska ni skylla allt på Aftonbladet, ni är så pinsamma. Trump sa uttryckligen i debatten mot Harris att han endast hade "ett koncept av en plan", till skillnad från Harris som hade en faktisk plan.

Följer man amerikansk politik någorlunda vet man att Trump har misslyckats grovt med sina största vallöften.

Knappast. Jag är amerikan. Jag bor i USA. Jag har min familj här. Du är en komplett idiot.
Trump är mer populär nu än inför valet. Men gå och läs aftonbladet/svt och tro att du är allmänbildad. Vi garvar bara åt dig, fårskalle.
Citera
2025-04-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Knappast. Jag är amerikan. Jag bor i USA. Jag har min familj här. Du är en komplett idiot.
Trump är mer populär nu än inför valet. Men gå och läs aftonbladet/svt och tro att du är allmänbildad. Vi garvar bara åt dig, fårskalle.
Det finns inte en enda amerikansk undersökning som stödjer det du skriver.
Inte ens de som generellt alltid stödjer republikanerna.

Men bland inavlade hillbillies som du umgås med så kanske det ökat, även om det för alla andra blivit uppenbart att kejsaren är naken.
Citera
2025-04-19, 21:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Du är varken amerikan eller bor i USA.
Citera
2025-04-19, 21:25
Medlem
5549s avatar
AOC kommer knappast bli Demokraternas kandidat i nästa val. Hon är för "vänster" och saknar pondus, utöver det faktumet att hon är kvinna och inte vit. Enbart det sista diskvalificerar henne egentligen.

Det Demokraterna behöver är en vit man, med tryck i rösten och en rapp käft.

Sen så kommer det krävas ett övertagande av algoritmerna på sociala medier, vilket Zuckerberg och Musk numera äger till 99%.

Egentligen så kan Demokraterna enbart vänta ut Trumps och Republikanernas totala förfall. Först då så kan dom skrida till verket med sin nya kandidat.
Senast redigerad av 5549 2025-04-19 kl. 21:32.
Citera
2025-04-19, 21:52
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Det är det dom behöver, men det är inte det dom vill ha. För DEMs betyder principer mer än realiteter. Och principerna är att man skall ha någon färgad, helst kvinna. Eller varför inte en transvestit?
Citera
2025-04-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det är det dom behöver, men det är inte det dom vill ha. För DEMs betyder principer mer än realiteter. Och principerna är att man skall ha någon färgad, helst kvinna. Eller varför inte en transvestit?
Vad får du detta ifrån? Att Dems har blandat kön och färg på sina kandidater på senare år betyder inte att de måste ha ett specifikt kön eller färg, till skillnad från Trumpisterna som går efter just kön och färg.

Citat:
Du är en lika dålig lögnare som din orangutangprofet, påstår dig bo i USA men skyller allt hela världen vet på Aftonblaskan och SVT.
Citera
2025-04-20, 22:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Extremt osannolikt att det fanns hösten 2019, motsägs helt av hur vissa områden hade stora utbrott februari/mars 2020, medan andra knappt hade några fall alls. Hade det funnits i flera månader hade det varit mycket mer jämnt spritt vid det laget.

Ingen vet hur valet hade gått utan covid. Och eftersom covid kom saknar det betydelse. Men givetvis kan Trumps totala oförmåga att hantera situationen ha bidragit till att han förlorade.
Spelar ingen roll vad du menar. Man vet i dag att Kina-viruset fanns i USA i flera veckor/månader innan man ens visste vad det var.

Jodå, det gör man. Man vet att Trump hade vunnit med klar maringal över Biden utan covid.
Citera
2025-04-20, 22:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
AOC kommer knappast bli Demokraternas kandidat i nästa val. Hon är för "vänster" och saknar pondus, utöver det faktumet att hon är kvinna och inte vit. Enbart det sista diskvalificerar henne egentligen.

Sen så kommer det krävas ett övertagande av algoritmerna på sociala medier, vilket Zuckerberg och Musk numera äger till 99%.

Egentligen så kan Demokraterna enbart vänta ut Trumps och Republikanernas totala förfall. Först då så kan dom skrida till verket med sin nya kandidat.
Demokraterna pushar nu på med politiken som Bernie och AOC står för. Och jag skulle inte alls bli förvånad om Dems är såpass korkade att de utser AOC som partiets presidentkandidat i 2028.

Demokraterna behöver att lämna den här "anti-Trump" retoriken och istället fokusera på egen politik, och inte minst så måste de gå mer mot höger igen om de har förhoppningar om att vinna ett presidentval igen.
Citera
2025-04-20, 22:43
Medlem
AOC har inte det som krävs för att bli President. Hon har för mycket bagage och är för vänster för den vanlige väljaren (samtidigt som de som är riktigt vänster hatar henne).

Hon har ingen chans att bli President som det ser ut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in