Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-20, 11:52
Medlem
StigEngstroms avatar
Det är ju roligt att skåningar gråter om att det finns minsann visst skog i Skåne och länkar foton på småländska skogar som lyser med sin närvaro i norra länet.
Vilket resten av landet inte behöver, Halland, Blekinge, Småland vi har skog överallt och ingen behöver bevisa något, alla vet att svenska skogen finns överallt.
Men skåningar har fått för sig att resten av landet ljuger om just Skåne för att såra dom.
Södra Skåne har ju INGEN jävla skog och det ändras inte av att ni lyckas hitta och fota nån skogsdunge eller en myr.
Ni har samma landskap som Danmark, acceptera det och gå vidare.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-04-20 kl. 11:56.
Citera
2025-04-21, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det är ju roligt att skåningar gråter om att det finns minsann visst skog i Skåne och länkar foton på småländska skogar som lyser med sin närvaro i norra länet.
Vilket resten av landet inte behöver, Halland, Blekinge, Småland vi har skog överallt och ingen behöver bevisa något, alla vet att svenska skogen finns överallt.
Men skåningar har fått för sig att resten av landet ljuger om just Skåne för att såra dom.
Södra Skåne har ju INGEN jävla skog och det ändras inte av att ni lyckas hitta och fota nån skogsdunge eller en myr.
En tredjedel av Skånes yta täcks av skog. Skogsindustrin är en av basnäringarna i länet. Googla själv om du inte tror mig.

Det finns fina bokskogar i södra Skåne också. Äckel från Stockholm ska inte yttra sig.
Citera
2025-04-21, 11:05
Medlem
Pannonias avatar
finns väl ingen natur där nere förutom oändligt med åkermark?
Citera
2025-04-21, 13:36
Medlem
Nico77s avatar
Citat:

Det är fint att du accepterat din grava efterblivenhet och inte döljer den för världen.

Det finns massor av olika naturtyper spridda över landet och de har alla sin typ av skog. I norra Sverige så är det mest barrskog, på västkusten är det blandskog, i norra Skåne är det barrskog och lite blandskog men i stora delar av Skåne så är det lövskog som gäller.
Citera
2025-04-22, 07:47
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det är fint att du accepterat din grava efterblivenhet och inte döljer den för världen.

Det finns massor av olika naturtyper spridda över landet och de har alla sin typ av skog. I norra Sverige så är det mest barrskog, på västkusten är det blandskog, i norra Skåne är det barrskog och lite blandskog men i stora delar av Skåne så är det lövskog som gäller.
Och hur mycket skog är det låt oss säga runt Trelleborg?Albäcksskogen? Wooow...
Skåne har dragit nittlotten, taskigt läge.
Vill ni ha vackra öppna landskap får ni ordna lite höjdskillnader som i Skottland eller Norge.
Samma landskap som valfri åker i Belarus och argumentera för att det är finast i Sverige?
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-04-22 kl. 07:58.
Citera
2025-04-22, 08:24
Medlem
Citat:
Och hur mycket skog är det låt oss säga runt Trelleborg?Albäcksskogen? Wooow...
Skåne har dragit nittlotten, taskigt läge.
Vill ni ha vackra öppna landskap får ni ordna lite höjdskillnader som i Skottland eller Norge.
Samma landskap som valfri åker i Belarus och argumentera för att det är finast i Sverige?

Skånes yta är till 38% täckt av skog..
Jag länkar.
https://www.skanskskogsstrategi.se/testo/skanska-forutsattningar/

Det finns även gott om topografiska kartor som visar hur skogen finns i Skåne, men jag förstår att stockholmare som i stort bara åker genom Skåne på motorvägarna ser enbart åker.
Sedan vad det gäller vackrast i Sverige, hade du frågat mig för 10 år sedan.
Nu byggs landskapet bort i en rasande takt och merparten av husen är verkligen inga vackra skapelser.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-04-22 kl. 08:34.
Citera
2025-04-22, 14:18
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
En jävla massa mygg på sommaren och en massa obyggd, nja skulle inte tro det!

Ja, alla tycker som sagt olika. Skånes släta och triviala landskap faller mig inte riktigt i smaken. Däremot är Bohuslän ganska iögonfallande också.
Citera
2025-04-25, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Ja, alla tycker som sagt olika. Skånes släta och triviala landskap faller mig inte riktigt i smaken. Däremot är Bohuslän ganska iögonfallande också.
Håller med om Skåne men fattar inte om du inte gillar Bohuslän eftersom du svarade på mitt inlägg.
Citera
2025-04-25, 01:21
Skåne är piss. Ingen skog och skittråkig natur. Hatar verkligen tråkskåne och åker alltid skitfort igenom.
Citera
2025-04-25, 01:33
Medlem
Citat:
Har du inte varit i Bokskogen?

https://www.eniro.se/kartor?z=10&c=55.592129,13.587159
Citera
2025-04-25, 02:33
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag tycker att Östergötland är det vackraste landskapet, även om jag är född Upplänning.

Varierat med skogar, slätter, sjöar och i söder lite bergigt, och med den uthbildade sjön Vättern och Sommen med sitt rena klara och drickbara vatten, fullt med stora rödingar, öringar och laxar, nåja, så många är de väl ej trots allt.

Skåne och Götaland i stort, anses vara Goternas ursprung, bara den saken
Senast redigerad av Knivur-273 2025-04-25 kl. 02:41.
Citera
2025-04-25, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag tycker att Östergötland är det vackraste landskapet, även om jag är född Upplänning.

Varierat med skogar, slätter, sjöar och i söder lite bergigt, och med den uthbildade sjön Vättern och Sommen med sitt rena klara och drickbara vatten, fullt med stora rödingar, öringar och laxar, nåja, så många är de väl ej trots allt.

Skåne och Götaland i stort, anses vara Goternas ursprung, bara den saken
Så Vättern har hamnat i Östergötland nu...
Är själv född i Östergötland och har släkt kvar där, men dy fan bara skog och insjöar samt folk som låter totalt efterblivna när dom pratar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in