• 1
  • 2
2025-04-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Som sagt så är den värdelös om 3 år ändå, du behöver inte övertänka.
Skit på dig.

Nytt är nytt, den kan gå lång tid framöver
Citera
2025-04-18, 18:25
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkV60blackR
Skit på dig.

Haha du har lite humor Det är vanligt att det går till så som du fått uppleva. Kanske inte att dom ställer sig själva på den om den är helt ny. Fast att man får något som är tillverkat året innan är snarare regel än undantag.

Om du tänkt ha den mer än 5 år är allt utbytt på den ändå. Eventuellt är den rostiga ramen original.
Man får inte resonera som det är dyr märkesmoppe när man köper en kinapruttis. Dock verkar de flesta ändå resonera på det sättet. Det kan inte vara lätt att vara återförsäljare till kinamoppar säger jag bara, fy fasiken.
Citera
2025-04-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Haha du har lite humor Det är vanligt att det går till så som du fått uppleva. Kanske inte att dom ställer sig själva på den om den är helt ny. Fast att man får något som är tillverkat året innan är snarare regel än undantag.

Om du tänkt ha den mer än 5 år är allt utbytt på den ändå. Eventuellt är den rostiga ramen original.
Man får inte resonera som det är dyr märkesmoppe när man köper en kinapruttis. Dock verkar de flesta ändå resonera på det sättet. Det kan inte vara lätt att vara återförsäljare till kinamoppar säger jag bara, fy fasiken.
Viarelli är italienskt hantverk

Ska bara ha moppen till kortare sträckor så få hoppas den håller ett tag... Garanti 2 år så vi får se hur MotorSweden är med detta om det sker nåt med moppen.

Haft Kina moppar tidigare o vart nöjd men vi får se
Citera
2025-04-19, 15:36
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Skit på dig.

Det har jag inte sagt något om, de brukar hålla rätt länge bara man tar hand om dem. Byt olja minst en gång om året, de har inte något oljefilter. Ventilspelet måste ställas med jämna mellanrum också. Däremot så skrev du om andrahandsvärde tidigare och det är det jag menade med att den kommer vara värdelös, inte att den funktionsmässigt kommer att vara värdelös.
Citera
2025-04-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Det har jag inte sagt något om, de brukar hålla rätt länge bara man tar hand om dem. Byt olja minst en gång om året, de har inte något oljefilter. Ventilspelet måste ställas med jämna mellanrum också. Däremot så skrev du om andrahandsvärde tidigare och det är det jag menade med att den kommer vara värdelös, inte att den funktionsmässigt kommer att vara värdelös.
Jo jag vet. Den kommer att skötas med servicar osv.

Men trodde man skulle få en sen 24-25 men fick en sen 23.
Många som fått detta har jag nu läst, årskuller på 22-23....De var lagom nöjda

Men som sagts härinne, det händer ju inte så mkt mellan årsmodellerna på nya moppar. Tror euro5 klassningen på mopeder kom 2021....
Citera
2025-05-30, 21:36
Medlem
Citat:
Jo jag vet. Den kommer att skötas med servicar osv.

Men trodde man skulle få en sen 24-25 men fick en sen 23.
Många som fått detta har jag nu läst, årskuller på 22-23....De var lagom nöjda

Men som sagts härinne, det händer ju inte så mkt mellan årsmodellerna på nya moppar. Tror euro5 klassningen på mopeder kom 2021....

Jag tror inte att du behöver vara särskilt orolig. Mopeder går sönder och slutar funka därför att ägarna struntar i att sköta dem, trimmar sönder dem och krashar i tid och otid.

Om en moped körs och sköts som en normalt fungerande vuxen sköter en normal bil, dvs överlåter skruvandet till en riktig verkstad och gör service vid rätt intervall, och inte kör i diket för att imponera på brudarna utanför ungdomsgården, så är inte något nu existerande mopedmärke något problem, oavsett om du fått 2023 eller 2024 års modell. Det är ändå såpass nytt att du fått en med bränsleinsprutning och inte förgasare, och bara det gör ju att man slipper en massa tråkigheter.

Glöm inte att använda konserveringsmedel i bensinen och om du ställer av över vintern. Verkstan vet vad det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in