• 2
  • 3
2025-04-19, 01:27
Medlem
Rasmus p luften. Pippi lngstrm. Osv.
Citera
2025-04-19, 01:47
Medlem
John Travolta. Basic - Farligt uppdrag. Ettan portion om jag kommer ihg rtt.
Citera
2025-04-19, 09:47
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag minns inte om man fr se snuset i bild, men det omnns ju nr Emil ska lmna mat och godsaker till fattighjonen. Alfreds farbror ville ha snus, och sitter och beklagar sig ver att den dr krringen tagit det. Jag tror man till och med fr se krringen sitta och trycka i sig snus p sitt rum i fattigstugan.

Mitt minne kan svikta en aning dock.

Visst fr man se nr Kommandoran trycker i sig en portion snus! Men det r ingen saftig prilla under lppen, utan den lsare varianten som snortas. Tror det ven kallas snuff?
Citera
2025-04-19, 10:18
Medlem
Bron, ven om det r en serie.
Citera
2025-04-19, 14:12
Medlem
calamatos avatar
I filmen Sllskapsresan Snowroller snusas det i husvagnen nr dom har fest med tjejerna. I serien Mklarna med Kjell Bergqvist snusas det hela tiden.
Citera
2025-04-20, 10:04
Medlem
psaks avatar
Jakob Eklund snusar i en scen i nglagrd.
Sant att det varit mrkligt lite snusande i svensk film och tv. Denna bruna geggiga nationalskatt borde vi ju ha kunnat gra mer av.
Citera
2025-04-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Lol hur fan har jag missat att det r olika personer?

Ja, det verkar onekligen g bra fr honom idag, men vad blev det av filmkarriren? Trttnade han eller blev det bara inget av det? Farsan (2010) floppade rtt hrt. P de fljande 15 ren blev det tre datorspel, en helt oknd kortfilm och en svensk TV-serie jag aldrig hrt talas om. Datorspelen har visst varit ekonomiska framgngar men inga jag hrt talas om. Han r ju inte precis jtteproduktiv, vad gr han resten av tiden?

I ett Alex & Sigge pod-avsnitt berttar Sigge att han var p middag med Josef Fares i LA. Josef framstr som ganska stolt ver sig sjlv och den gnista han har. Han kanske i stort dock njuter av livet mest nufrtiden..
Citera
2025-06-14, 17:36
Medlem
Stingfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
God morgon!

Man ser cigarettrkning i var och varannan film. Men snusande? Jag har nog aldrig sett det.

Vi begrnsar ju oss sjlvklart till svenska eller kanske nordiska filmer. Men nd! Kan ni komma p ngra exempel?

Och vad r era tankar om snus i film? Borde det finnas oftare i svenska filmer? Kan det ha ngon karaktrbyggande effekt?

Ha en trevlig psk!

I amerikanska serien "Lillehammer" snusas det friskt. Handlar om en amerikansk maffiaboss som fastnar i Norge. Hller dock med. 1,4 miljoner snusar i Sverige och flera miljoner i USA men snus och vitt snus lyser med sin frnvaro och istllet grs mer eller mindre reklam fr livsfarliga cigaretter
Citera
2025-06-29, 09:07
Medlem
stigbygels avatar
kanske minns fel....men kr inte skarsgrd ganska hrt med copenhagen i underlppen i generation kill?
Citera
Igår, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Fr ett tag sedan sg jag om Kopps (2003) fr frsta gngen sedan den kom ut. Den var ett roligt tidsdokument i sig, bl.a blev man ju nostalgisk av att se ett postkontor med Postens logga. I en scen stack snuset ut: det var fortfarande ovanligt med snusande tjejer p den tiden och Eva Rses karaktr snusar, de har ett helt samtal om det och snusdosan har en central roll i scenen dr de trffas.

PS fr vrigt, vad hnde med Josef Fares (som senare brjade kalla sig Fares Fares)? Han lg helt rtt till i tiden PK-mssigt och gjorde en eller tv filmer till, sedan frsvann han frn radarn och kollar man imdb har det verkligen inte hnt mycket sedan Kopps. Tre filmer med kassa betyg jag inte ens hrt talas om och sedan bara smprojekt efter 2010.

Fares Fares r bror till Josef, Josef insg att det ligger mer stlar i utveckling av TV spel, Fares r internationell storstjrna idag, inklusive de filmer han gjort med Tarek Saleh.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in