Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-22, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Er det han som drepte Sørebø som anntas å være bestilleren her? Kushtr*m K*t
Mener det er en annen. Han i artikkel er norsk pakistaner.
Jeg la vel mest ut linken for å vise nivået av vold i gjengene, i dette tilfellet Young Guns og B gjengen. Det er beskrevet litt lenger ned i artikkelen.
Citera
2025-04-22, 16:25
Medlem
Nei, KK er født i 91 eller 90
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Er det han som drepte Sørebø som anntas å være bestilleren her? Kushtr*m K*t
Citera
2025-04-22, 16:36
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Den påståtte bestilleren er vel albaner? Og han skal ha en lederrolle i YB, ikke YG, såvidt jeg forstår?
Jeg tenkte på dette i artikkelen:

“I tilegg til 30-åringen med pistolen ble tre menn pågrepet. Blant dem var en straffedømt 30-åring fra Young Guns - som kan ha vært målet for selve skytinga - og en straffedømt 32-åring tilknyttet B-gjengen som før jul ble siktet i en stor kokainsak kalt «Operasjon Bjørnebær».
Navn til de tre finner jeg ikke ut av, men tenkte en av de kunne være vedkommende. Noen her vet kanskje det. Det var ham med den store kokain saken jeg tenkte på.
Citera
2025-04-22, 16:40
Medlem
Millehaugen er varetektsfengslet i fire uker, med brev og besøksforbud.

Retten mener det er sannsynlighetsovervekt for at Millehaugen enten har begått drapet selv, eller at han på annen måte har medvirket til drapet.

Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/0VAV50/millehaugen-begjaerer-seg-loeslatt

Ser ut som det er bye-bye for prøveløslatelse for Millehaugen. Leste ett sted at han nå risikerer 30 års forvaring. Dersom han blir dømt for drapet på Betew.
Politiadvokat Christian Hatlo sier at det ikke er utenkelig med flere pågripelser etter drapet. Han sier det er grunn til å tro at Betew ble lurt i en felle.

– Det er altfor tidlig å si noe om motiv, sier politiadvokaten, som opplyser at bestillingsdrap er en av teoriene politiet etterforsker.
Senast redigerad av kornblomst 2025-04-22 kl. 16:43.
Citera
2025-04-22, 16:42
Medlem
Leste akkurat boken til SM.
Bet meg merke i en ting fra historiene hans, støtt og stadig er det noen som er død. Og det viser seg å være en bilulykke.
Er merkelig at så mange fra samme miljø har gått bort i en bilulykke. Bare meg som reagerte på det?
Citera
2025-04-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaNorrmann
Därför jag gav upp förklara saker…
Prøv likevel. Det er noen av oss som begriper en god del... :-)
Citera
2025-04-22, 16:44
Medlem
Up da om 30 år er han 85
Men da har det nok kommet frem saker vi ikke vet med sikkerhet her
Citera
2025-04-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystiskMann
Du meldte jo SM med en gang. Hvilken kjennskap har du til saken og hva vet du om hvem som eventuelt har bestilt drapet?
Dobbeltpost
Citera
2025-04-22, 16:47
Medlem
Hvor finner jeg den inngående forklaringen?
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
LES TRÅDEN! Han har forklart dette inngående. Start med innlegg #1 og bruk tid!
Citera
2025-04-22, 17:03
Medlem
Ser ut som jeg hadde rett:

«Retten har i vurderingen av skjellig grunn tatt utgangspunkt i den vitneforklaringen siktede gav til politiet før han ble pågrepet, og holdt denne informasjonen opp mot øvrige innhentede bevis i saken», skriver dommeren

Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII

Kanskje tok de han i en løgn om bevegelsesmønsteret sitt torsdag da han var i vitneavhør på fredag.
Citera
2025-04-22, 17:18
Medlem
Politiadvokat Christian Hatlo til NTB.
Hatlo vil ikke svare på om politiet mener at Millehaugen og Betew var alene på åstedet.

– Går jeg inn på det, vil jeg også si mye om hva vi mener denne siktede har gjort. Det er altfor tidlig. Vi har et inntrykk, men det holder vi tett til brystet foreløpig, sier han.
Millehaugen er plassert på åstedet.
Hatlo vil heller ikke kommentere om de har overvåkingsbilder av Millehaugen i området hvor Betew ble funnet drept.

– Jeg kan ikke kommentere det. Vi ønsker hans forklaring, men også andres forklaring før vi sier hva vi sitter på av bevis.

Politiet kontaktet Millehaugen dagen etter, opplyser Hatlo.

– Vi kontaktet ham dagen etter, og da ga han en kort forklaring til politiet som vitne, sier han.
Millehaugen avga en kort vitneforklaring på langfredag, sier politiadvokaten. Flere timer frivillig avhør, sier forsvarer Furuholmen.

Millehaugen ankom retten etter at dørene ble lukket, og journalistene var sendt på dør.

Kilde. NTB - https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2025/04/22/196084739/millehaugen-fengsles-i-fire-uker-for-drapet-pa-betew
Citera
2025-04-22, 17:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Ser ut som jeg hadde rett:

«Retten har i vurderingen av skjellig grunn tatt utgangspunkt i den vitneforklaringen siktede gav til politiet før han ble pågrepet, og holdt denne informasjonen opp mot øvrige innhentede bevis i saken», skriver dommeren

Den vitneforklaringen var visst flere timer lang. Det er ganske omfattende til ett enkelt vitne å være.
Spørsmålet blir jo da hvorfor han ville snakke så mye? Et annet spørsmål er jo om han meldte seg
som vitne, eller ble hentet inn. Hvis han er skyldig, hvorfor skulle han stille i vitneavhør?
En erfaren forbryter som ham burde jo vite at man bør si så lite som overhodet mulig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in