2025-04-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimeWatcher
Interessant å se hvem som dukker opp i Betews begravelse. Så vidt jeg skjønner skal den være i morgen. Politiet følger vel med med argusøyne.

Var han kristen eller muslim? Hans foreldre er fra Eritrea, og der man finner man noen av de eldste kristne samfunnene i verden tror jeg, de var kristne sånn tusen år før oss. Men også mange muslimer der vil jeg tro.

De som møter opp blir nok fulgt med på ja, både av politi og presse. Det kommer til å bli tatt noen bilder...!

Begravelser til kriminelle brukes også som en anledning til å vise hvor man står, man viser sympati med avdøde, og møter/styrker bånd til sine allierte. Så politiet har nok pusset teleobjektivene sine.

Men, begravelser kan også brukes til å dekke over kriminalitet. Jeg tenker på saken i Sverige der en HA fyr ble drept, og klubben møtte opp i begravelsen slik seg hør og bør. Men to fra klubben ble dømt for drapet etterpå. Så hvor lojaliteten de til som møter opp ligger er ikke alltid like åpenbart.
Citera
2025-04-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Var han kristen eller muslim? Hans foreldre er fra Eritrea, og der man finner man noen av de eldste kristne samfunnene i verden tror jeg, de var kristne sånn tusen år før oss. Men også mange muslimer der vil jeg tro.

De som møter opp blir nok fulgt med på ja, både av politi og presse. Det kommer til å bli tatt noen bilder...!

Begravelser til kriminelle brukes også som en anledning til å vise hvor man står, man viser sympati med avdøde, og møter/styrker bånd til sine allierte. Så politiet har nok pusset teleobjektivene sine.

Men, begravelser kan også brukes til å dekke over kriminalitet. Jeg tenker på saken i Sverige der en HA fyr ble drept, og klubben møtte opp i begravelsen slik seg hør og bør. Men to fra klubben ble dømt for drapet etterpå. Så hvor lojaliteten de til som møter opp ligger er ikke alltid like åpenbart.
Skal vel begraves fra Nordstrand kirke. Så han er vel kristen.
Citera
2025-04-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De har nok litt beredskap på gang. Både sivilt og uniformert, kan jeg tenke meg.
håper det ja, Klemetsrud kirke ligger jo fint til for snipere også.. så beredskapstroppen bør følge godt med..
Citera
2025-04-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes

Skal ikke være skråsikker. Men tror det blir kristen eritreisk begravelse. Når det er muslimsk skal de vel fortest mulig i graven. Maks tre dager. Jeg har en eritreisk venninne som forteller meg at det er en del kristne eritreere i Norge. Flere steder her i Oslo og omegn så har de egne gravlunder for muslimer og jeg tror ikke Nordstrand er en av de.
Citera
2025-04-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FerMar80
Skal ikke være skråsikker. Men tror det blir kristen eritreisk begravelse. Når det er muslimsk skal de vel fortest mulig i graven. Maks tre dager. Jeg har en eritreisk venninne som forteller meg at det er en del kristne eritreere i Norge. Flere steder her i Oslo og omegn så har de egne gravlunder for muslimer og jeg tror ikke Nordstrand er en av de.
gravlegges på Klemetsrud kirke og de har muslims gravlund.. men om han er muslimsk det vet jeg ikke..
Citera
2025-04-28, 16:13
Medlem
MB begraves i Nordstrand kirke med en fengselsprest og en eritreisk-ortodoks prest.

https://www.nyhetssaker.no/artikler/...e-4276942681b8
Citera
2025-04-28, 16:24
Medlem
Skruel0ss avatar
Etter at SM rømte fra fengselet i 2022 så foreslo daværende justisminister at prøveløslatte skulle ha fotlenke når de er ute i permisjon. Først nå etter drapet på MB varsler de innstramning:

https://www.nrk.no/norge/arbeiderpar...jon-1.17395905
Citera
2025-04-28, 18:20
Medlem
My utvikling

https://www.nrk.no/norge/opplysninge...tew-1.17394637
Citera
2025-04-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
håper det ja, Klemetsrud kirke ligger jo fint til for snipere også.. så beredskapstroppen bør følge godt med..

Snipere? Sett litt for mye film du 🍿
Citera
2025-04-28, 18:22
Medlem
Opplysninger til NRK: Svensk leiemorder (16) var i Norge for å drepe venn av Metkel Betew

Ref:NRK
Citera
2025-04-28, 18:45
Medlem
Opplysninger til TV 2: Kryptert chat slettet foran øynene på politiet

En Signal-samtale ble slettet rett før politiet fikk telefonen. Det eneste politiet så, var den siste meldingen han hadde sendt.

Personen SM snakket med brukte, ifølge TV 2s opplysninger, navnet til en avdød colombiansk narkotikahandler. Colombianeren var en del av nettverket til Pablo Escobar på 70- og 80-tallet.

Da politiet undersøkte telefonen, så de også at Millehaugen den 15. april var blitt lagt til i en gruppesamtale av personen med det colombianske brukernavnet.

16. april, dagen før Metkel Betew ble drept, ble SM fjernet fra samtalen igjen.

Brukernavnet med det colombianske navnet knyttes ifølge TV 2s opplysninger også til en sak som gjelder mulig salg av våpen.

TV 2 kjenner ikke detaljene i denne etterforskningen, men vet at politiets etterretning knytter en tidligere straffedømt mann fra Østlandet til våpensaken.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...tiet/17676734/
Senast redigerad av doozyhowl 2025-04-28 kl. 18:50.
Citera
2025-04-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyfernandes
Opplysninger til NRK: Svensk leiemorder (16) var i Norge for å drepe venn av Metkel Betew

Ref:NRK

Vet vi hvem denne vennen er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in