• 3
  • 4
2025-04-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Nej, saneringen betalas av hyresgästen självklart, men man höjer inte hyran.

Du missade uppenbarligen vad som kan hända om man inte kan härröra vilken lägenhet som orsakat stoppet, alltså om det blir stopp längre ner i systemet.
Citera
2025-04-18, 20:04
Medlem
Citat:
jag har spolat ner våtservetter i flera år, inga problem alls.
Bor i hyresrätt, så det blir inte mitt problem.

Sant.

Däremot så står nån snubbe på ditt lokala reningsverk och plockar bort varenda lite pryl som du slängt ner i det där hålet.

Han hade kunnat fokusera på annat, som tex att se till att höja vattenkvaliteten genom att pyssla med andra saker än att städa efter dig.
Citera
2025-04-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Sant.

Däremot så står nån snubbe på ditt lokala reningsverk och plockar bort varenda lite pryl som du slängt ner i det där hålet.

Han hade kunnat fokusera på annat, som tex att se till att höja vattenkvaliteten genom att pyssla med andra saker än att städa efter dig.
Bra att jag skapar jobb!
Citera
2025-04-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du missade uppenbarligen vad som kan hända om man inte kan härröra vilken lägenhet som orsakat stoppet, alltså om det blir stopp längre ner i systemet.
kollektiv bestraffning genom hyreshöjning för oskyldiga? det låter verkligen som något som skulle gå igenom
Citera
2025-04-18, 20:41
Medlem
Citat:
Bra att jag skapar jobb!

Det skapar onödigt jobb, där de anställda kunde ägna sig åt viktigare saker, som att få upp kvaliteten på vattnet istället.

Men du kanske föredrar att de tar upp dina bajs-tork—blöjor istället för att fixa bättre vatten?
Citera
2025-04-18, 21:41
Medlem
Jag ser absolut inga problem med att du spolar ner allt möjligt i toaletten. Vi betalsr extremt hög skatt i Sverige och har således rätt till extremt hög service. Detta inkluderar att reningsverken ska kunna hantera ett och annat.

Jag spolar förvisso inte ner våtservetter, men tops, fimpar, snus, toarullar när pappret är slut osv. Småsaker helt enkelt.
Citera
2025-04-18, 22:29
Medlem
Citat:
Det skapar onödigt jobb, där de anställda kunde ägna sig åt viktigare saker, som att få upp kvaliteten på vattnet istället.

Men du kanske föredrar att de tar upp dina bajs-tork—blöjor istället för att fixa bättre vatten?
Hur är det mitt problem?
Citera
2025-04-19, 01:06
Medlem
Citat:
Hur är det mitt problem?

Om du är vuxen så borde du förstå hur det är ditt problem…
Det kostar samhället och därmed även dig helt onödiga pengar.
Citera
2025-04-19, 09:18
Medlem
Citat:
Om du är vuxen så borde du förstå hur det är ditt problem…
Det kostar samhället och därmed även dig helt onödiga pengar.
Jaha, jag ser fortfarande inte hur det skulle vara ett problem för mig.
Citera
2025-04-19, 10:12
Medlem
Citat:
Jaha, jag ser fortfarande inte hur det skulle vara ett problem för mig.

😂😂
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in