2025-04-18, 10:10
Medlem
Tyvärr kan det nog bli ett förbud mot våtservetter och hushållspapper då många inte vet hur de ska hantera dom eller skiter i det.
Citera
2025-04-18, 10:35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nedbrytbara våtservetter är nog ett väldigt litet problem. Man skulle bara veta vad som spolas ner i det "magiska hålet" i vissa bostadsområden.

Köp Eco by Natys spolbara våtservetter

Citera
2025-04-18, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nedbrytbara våtservetter är nog ett väldigt litet problem. Man skulle bara veta vad som spolas ner i det "magiska hålet" i vissa bostadsområden.

Köp Eco by Natys spolbara våtservetter

Jag har gjort IT-säk jobb åt ett reningsverk. De hade en display med uppfiskade saker. Många dildos Men leeksaker, låtsasgranat, penslar och allt annat... antar att ju närmre källan man kommer ju sjukare blir det
Citera
2025-04-18, 10:47
Medlem
En toalettstol är ingen jävla soptunna. Det enda den är till för är kroppsavfall och toalettpapper. Är det svårt att förstå?
Citera
2025-04-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool

för jag har haft ett rent rövhål och inga anala problem medan ni andra går runt och smetar bajs med papper runt rövhålet och sedan call it a day hahaha fyfan, testa lägga en klick nutella på armen och gör rent det med papper, varsågod!

Det finns bättre än våtservetter när man inte har bidé. En plastflaska och en handduk, tvätta dig direkt sittande på toan utan papper. Billigare och bättre för reningsverket. Handduken kan användas flera gånger. Behövs inte tvål heller.
Här finns tydliga instruktioner, ganska underhållande faktiskt. https://www.youtube.com/watch?v=MV-fJbJm8HY
Citera
2025-04-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Att spola ner våtservetter är inget skäl till hyreshöjningar idiot. det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända.

De höjer avgifter oavsett vad.

Kan man roffa åt sig så görs det.
Citera
2025-04-18, 11:36
Medlem
Citat:
Absolut inte, stopp i toaletter är inte grund för hyreshöjningar, har aldrig varit och kommer inte att vara.
Om man medvetet orsakar stopp får man betala för saneringen av stopp, om det sker kontinuerligt med flit, och hyresvärden kan bevisa att du orsakat det, kan man bli avhyst.
Men det är inte grund för hyreshöjningar.
yttra dig inte om du inte vet ett skit om krav och motkrav för hyreshöjningar.

Jag har förstått att du verkar göra en god imitation av en mytoman med tanke på hur du svarat och skryter till andra i tråden…

Men tyvärr verkar du inte så smart då du inte kan förstå det enkla faktum din hyresvärd kan höja hyrorna om kostnaderna för driften av fastigheten ökar väsentligt. I detta kan det då ligga orsak som t ex ökade kostnader för saneringsfirma och åtgärd för stopp i avloppssystemet.
Och ja du har rätt i att det sannolikt blir en räkning till den enskilde hyresgästen om stoppet kan härledas till en specifik lägenhet. Men igen är du inte smart nog att förstå att om problemen inte kan härledas till enskilda lägenheter så blir det föreningens/hyresvärdens kostnad, och ökar den för att folk börjar göra som dig, spola ner fel saker i toaletterna, så kan det resultera i att hyran höjs för hyresgästerna.
Citera
2025-04-18, 12:00
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Jag betalar skatt, inte mitt problem
Ökar deras arbete, måste de ta mer betalt, din skatt ökar.
Citera
2025-04-18, 12:10
Medlem
1754s avatar
Det är bara att kolla på avloppsrensningsvideos på Youtube för att se att våtservetter inte ska spolas ner i avloppet. Även om det påstås på förpackningen att det går att spola ner, eftersom det bara är ljug.
Citera
2025-04-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakantheb
Alltså jag brukar inte vilja lägga mig....
Men Du måste tillhöra en av dem dummaste människorna på planeten.

Hur fan kan man inte fatta att ökade kostnader resulterar i ökade utgifter?
Klart det gör, men inte i form av hyreshöjningar, är du dum på riktigt?
Citera
2025-04-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Eh, jag inte bara TROR att det påverkar hyrorna, jag VET. Faktiska ökade kostnader för fastighetsunderhåll är direkt grundande för hyreshöjningar. Det kan inte någon säga något om, hur jävla sosse du än är och tror att "någon annan" skall betala. Springa som en bebis och tro att hyresgästföreningen skall skydda dig mot ökade underhållskostnader, patetiskt.
Kan du påpeka 1 fall där det skett hyreshöjningar pga våtservetter i toan?
Nej det kan du inte, för det har aldrig hänt!
Citera
2025-04-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag har förstått att du verkar göra en god imitation av en mytoman med tanke på hur du svarat och skryter till andra i tråden…

Men tyvärr verkar du inte så smart då du inte kan förstå det enkla faktum din hyresvärd kan höja hyrorna om kostnaderna för driften av fastigheten ökar väsentligt. I detta kan det då ligga orsak som t ex ökade kostnader för saneringsfirma och åtgärd för stopp i avloppssystemet.
Och ja du har rätt i att det sannolikt blir en räkning till den enskilde hyresgästen om stoppet kan härledas till en specifik lägenhet. Men igen är du inte smart nog att förstå att om problemen inte kan härledas till enskilda lägenheter så blir det föreningens/hyresvärdens kostnad, och ökar den för att folk börjar göra som dig, spola ner fel saker i toaletterna, så kan det resultera i att hyran höjs för hyresgästerna.
Nej, saneringen betalas av hyresgästen självklart, men man höjer inte hyran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in