• 1
  • 2
2025-04-17, 19:34
Medlem
Havrefrasets avatar
Jag har flyttat och bytt komun och ftt en ny handlggare p Social. Fr att anska om bistnd vill dom att jag lmnar in Inkomstdeklaration 6 sidor.
Eftersom jag inte har ngra inkomster finns det bara en sida dr det str:0kr
Men dom ger avslag och man ska lmna in: inkomstdeklaration (6 sidor)

Var hittar jag den med 6 sidor? Finner inget med 6 sidor.
Citera
2025-04-17, 20:19
Medlem
G in p Skatteverkets sida/din sida/bank ID. Dr kan du bde se och ladda ner deklarationen. Skriv ut eller spara p datorn/PDF, posta/ta med eller maila in till handlggare.
Du kan ochs via ett personligt bokat besk hos socialtjnsten naturligtvis logga in dr med henne/honom, skriva ut.
Citera
2025-04-17, 22:29
Medlem
Havrefrasets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12Monkeys
G in p Skatteverkets sida/din sida/bank ID. Dr kan du bde se och ladda ner deklarationen. Skriv ut eller spara p datorn/PDF, posta/ta med eller maila in till handlggare.
Du kan ochs via ett personligt bokat besk hos socialtjnsten naturligtvis logga in dr med henne/honom, skriva ut.
Tack fr svar. Gav dom denna vanliga inkomst deklarationen vilket r p 1 sida och fr avslag fr att jag inte lmnat in den som r 6 sidor.
Citera
2025-04-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havrefraset
Tack fr svar. Gav dom denna vanliga inkomst deklarationen vilket r p 1 sida och fr avslag fr att jag inte lmnat in den som r 6 sidor.

Du kan ju kontakta dom igen. Ppeka att du trodde det var denne dom menade. Ett missfrstnd.
F ett verseende med rendet. Alternativt verklaga beslutet.
Citera
2025-04-18, 09:03
Medlem
Citat:
Jag har flyttat och bytt komun och ftt en ny handlggare p Social. Fr att anska om bistnd vill dom att jag lmnar in Inkomstdeklaration 6 sidor.

Det frtrycks ingen deklaration till en person utan inkomster (om inte bilaga ska lmnas som att du slt ett hus eller har fretag).
S det finns inga 6 sidor att skriva ut.

Gr s hr att du gr till ett av Statens Servicecenters servicekontor och be om en utskriven inkomstdeklaration p 6 sidor. De kommer att sga samma sak som jag skrev och du kommer att istllet f en "inkomst- och kontrolluppgifter" utskriven. Lmna den till socialen och frklara att det inte finns mer att f ut och att det inte finns ngon frtryckt deklaration.
Citera
2025-04-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det frtrycks ingen deklaration till en person utan inkomster (om inte bilaga ska lmnas som att du slt ett hus eller har fretag).

Gr s hr att du gr till ett av Statens Servicecenters servicekontor och be om en utskriven inkomstdeklaration p 6 sidor. De kommer att sga samma sak som jag skrev och du kommer att istllet f en "inkomst- och kontrolluppgifter" utskriven. Lmna den till socialen och frklara att det inte finns mer att f ut och att det inte finns ngon frtryckt deklaration.

Misstnker att du har helt rtt. D br du kontakta din handlggare. Har du fljt checklistan och inkommit med allt annat obligatoriskt och enligt berkning r berttigad till frsrjningsstd s ska du beviljas.
Citera
2025-04-18, 19:53
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Finns ingen inkomst deklaration med 6 sidor. Vart har hen ftt det ifrn? Be henne frklaravoch visa vad hon menar. Det mste skett ett missfrstnd frn din sida.
Citera
2025-04-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Finns ingen inkomst deklaration med 6 sidor. Vart har hen ftt det ifrn? Be henne frklaravoch visa vad hon menar. Det mste skett ett missfrstnd frn din sida.
Socialen syftar p den frtryckta inkomstdeklarationen med medfljande specifikation och skatteutrkning, som sammanlagt r 6 sidor.
Citera
2025-04-21, 12:22
Medlem
Havrefrasets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Socialen syftar p den frtryckta inkomstdeklarationen med medfljande specifikation och skatteutrkning, som sammanlagt r 6 sidor.
Hittar den ej.
Citera
2025-04-21, 21:10
Medlem
Du borde ha ftt den i brevldan i brjan av ret, eller s logga in p skatteverkets hemsida: "den frtryckta inkomstdeklarationen finns p Mina sidor p Skatteverkets hemsida. Du hittar inkomstdeklarationen som en pdf p sidan Skatter och deklarationer".
Enkel att hitta. Dliga instruktioner frn Socialens sida, frmodar jag?
Citera
2025-04-21, 21:15
Medlem
Citat:
Hittar den ej.
Du kanske glmde att lsa tidigare inlgg i trden?

Citera
2025-04-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netroomII
Du borde ha ftt den i brevldan i brjan av ret, eller s logga in p skatteverkets hemsida: "den frtryckta inkomstdeklarationen finns p Mina sidor p Skatteverkets hemsida. Du hittar inkomstdeklarationen som en pdf p sidan Skatter och deklarationer".
Enkel att hitta. Dliga instruktioner frn Socialens sida, frmodar jag?

I brjan av ret?
Du vet inte riktigt hur det funkar va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här