2025-04-17, 19:23
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Skvaller går nog inte att komma ifrån. Det ligger i människors natur, tyvärr!

Och det är den synden flest människor sitter i helvetet för
Citera
2025-04-17, 19:47
Medlem
Lorbass avatar
Vad det tjatas om detta toxic nu för tiden. Finns det inget svenskt uttryck för detta? Vad innebär det ens en gång att en arbetsplats är toxic?

Kan nån lista vad som skulle göra en arbetsplats toxic?
Citera
2025-04-17, 19:49
Är arbetsplatsen PK så har man ett fast och bestämt mål att jobba mot! Att byta jobb.
Citera
2025-04-17, 20:00
Medlem
Jag har mest kvinnor på mitt jobb och har legat med dom flesta. Inga av dom var ”toxiska”.
Citera
2025-04-17, 20:05
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Vad det tjatas om detta toxic nu för tiden. Finns det inget svenskt uttryck för detta? Vad innebär det ens en gång att en arbetsplats är toxic?

Du vet att när du talar med en kvinna på kafferasten.
Du tror att ni talar om vardagliga saker, man testar och roar varandra lite.
Hon memorerar och noterar att du säger vissa saker.
Ett halvår senare får du höra av en annan kvinna som jobbar nära med din fikakompis att du borde sälja din dieselbil eller komma ihåg att din flickvän fyller år.
Det är "toxiskt".
Citera
2025-04-17, 20:36
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Majoritet kvinnor. Dom är goa men helvete vad det äts och bjuds på godis. Nästan så man börjar tro att någon av dem är gift med en tandläkare
Citera
2025-04-17, 20:36
Medlem
Citat:

Narcissister, narcissister är inte alltid psykopater, men psykopater är alltid narcissister. Så du behöver bara upptäcka en av de två, men du har också den tredje och det är Machiavellianen.
Citera
2025-04-17, 21:02
Medlem
Jag är industriarbetare och alla fördommar jag hade om sånt folk innan besannades.

Mansdominerade lågstatusyrken är fullt av män som inte klarade skolan och älskar att supa och snacka fitta.
Tänk er Ronny och ragge ungefär.
Varierar väl lite beroende på arbete men generellt är dessa män äkta sluskar som saknat hjärnceller sedan barnsben.

För bara nån vecka sen så stod det en kille på mitt jobb och pissade inomhus från en hög ställning och hans kompis filmade naturligtvis och la ut det på Instagram,det tyckte dom va skitcoolt.
Citera
2025-04-17, 21:16
Medlem
Gjuteriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Vilken bransch handlar det om? Låter som du arbetar kommunalt.

Kan väl säga lite svävande att det är inom metallindustrin. Har dock tidigare arbetat kommunalt, där det var precis likadant, fast med mer fikaraster. Trodde faktiskt inte att det skulle vara samma jargong icke-kommunalt, men jag kanske bara drog en osannolik nitlott. Eller så är det såhär mänskligheten är nuförtiden – ett ständigt letande efter sensationer och skvaller. Beteendet folk har på sociala medier letar sig in i verkligheten, kanske.
Citera
2025-04-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gjuteriet
Kan väl säga lite svävande att det är inom metallindustrin. Har dock tidigare arbetat kommunalt, där det var precis likadant, fast med mer fikaraster. Trodde faktiskt inte att det skulle vara samma jargong icke-kommunalt, men jag kanske bara drog en osannolik nitlott. Eller så är det såhär mänskligheten är nuförtiden – ett ständigt letande efter sensationer och skvaller. Beteendet folk har på sociala medier letar sig in i verkligheten, kanske.
Finns nog ingen säker plats. Beror väl på sammansättningen av människor?
Människor i grupp kan vara vedervärdiga, så förstår fullständigt vad du menar.
Det är rena turen att hamna på en arbetsplats där flertalet är sunda människor som lägger sig i vinn om att skapa ett bra klimat.
Citera
2025-04-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Med tanke på att det är mest kvinnor, är det mycket skitsnack. Extremt mycket skitsnack
Och även gnäll och latskap.

Så var det i mitt förra yrke. Riktigt ohälsosamt! Men inte i mitt nuvarande.
Citera
2025-04-17, 21:57
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:

Dålig arbetsmiljö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in