Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-17, 19:16
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Limma fast sig på E4:an, storma tv-program och nu idag klättrat runt på Wasa-skeppet.
Hur i hela h-e kan de inbilla sig att de ska bli tagna på allvar? Vore det inte bättre att framföra sina åsikter på ett sätt där man faktiskt kan bli lyssnade på.
Jag är helt ombord på att vi behöver tänka på planetens hälsa men deras anarkistiska metoder är INTE rätt väg
De gör sig ju till fullkomligt åtlöje.
Vad är er synpunkt?
De som sprejade på flygplan för någon vecka sedan var över 50 år. Att döma av bilderna på de som vanhelgade Vasa-skeppet gör gällande att de också var i 50-årsålden.

Vad fan är det för fel på dessa åldringar? 50+ borde väl ha lärt sig demokrati och hur man måste stå ut med beslut och händelser som man inte gillar.

Det är definitivt nåt fel på dem.

Sorgliga anti-demokrater.
Citera
2025-04-17, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
De kladdar ner Stonehenge, klättrar på Vasaskeppet, kastar tomatsås på tavlor, sprutar färg på parkerade flygplan, stoppar rusningstrafiken, gör så att en ambulans under utryckning fastnar...

De agerar som om de vill bli hatade. Troligen är det så. Och de inspirerar likasinnade med sina debila klipp.

Men framför allt är de en övertydlig illustration av att rättsväsendet inte fungerar. Hur kan de fortsätta att begå sabotage efter sabotage efter sabotage utan konsekvenser.

I ett fungerade land hade de varit blåslagna och inlåsta i en cell vid det här laget.

Att de obehindrat bara kan fortsätta och fortsätta och fortsätta (tills de retar upp fel person på allvar) är ett underbetyg åt polis och rättsväsende. Det tror jag är den viktigaste slutsatsen man kan dra av deras verksamhet.
Det som dagens Rinkeby.
Dom lyckas med det dom gör det är bara win win för dom. Skulle dom inte reta upp oss hade vi inte denna diskussion. Brottet dagens länder gör mot miljön är 100 gånger värre.

Nej ett fungerade land har inte misshandel som straff.

Följ får flocken du men dagens energi bolag som du köper el av förstör miljön för dig.
Dagens industrier som du förlitar dig på förstör din miljö och dom ljuger dig rakt i ansiktet.
Det är bra att titta på dagens stora städer har för dålig luft det kommer bara bli värre. Och vattnet
Senast redigerad av sdxdfr 2025-04-17 kl. 19:25.
Citera
2025-04-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vasaskeppet är det en miljöbov 🧐

Inte för jag ser emot att möta dom fastklistrade på vägen . Men den dagen …
Vet tyvärr hur mitt huvud fungerar, kommer uppstå blodvite på dessa.
Konsekvensen tar jag då jag inte besitter ångest och sympati för medmänniskor

Dom har lyckats reta upp mig med deras beteende
Tagga ner skrivbordskrigare där. Du kommer inte göra ett skit den dagen du sitter där i bilkön på sin höjd trumma irriterat på ratten.
Citera
2025-04-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
De kladdar ner Stonehenge, klättrar på Vasaskeppet, kastar tomatsås på tavlor, sprutar färg på parkerade flygplan, stoppar rusningstrafiken, gör så att en ambulans under utryckning fastnar...

De agerar som om de vill bli hatade. Troligen är det så. Och de inspirerar likasinnade med sina debila klipp.

Men framför allt är de en övertydlig illustration av att rättsväsendet inte fungerar. Hur kan de fortsätta att begå sabotage efter sabotage efter sabotage utan konsekvenser.

I ett fungerade land hade de varit blåslagna och inlåsta i en cell vid det här laget.

Att de obehindrat bara kan fortsätta och fortsätta och fortsätta (tills de retar upp fel person på allvar) är ett underbetyg åt polis och rättsväsende. Det tror jag är den viktigaste slutsatsen man kan dra av deras verksamhet.
Syftet med dessa aktioner är att väcka uppmärksamhet, något du lydigt ställer upp på genom att skriva här i tråden. Hur känns det att just du är en del av deras protest?
Citera
2025-04-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdxdfr
Varför är det fel? Dom vill ha en diskussion och det får dom så då har dom lyckats. Varje dag förpestar människor vatten och miljö är inte det lite fel?
Och vad diskuteras nu då?
Miljö och våtmarker?
Nej, deras metoder!
Vet du, jag har sett reportage och inslag om vackert restaurerade våtmarker i England. Och blivit så avundsjuk. Och undrat varför vi ser så lite av det här.
Min sura reaktion tidigare i tråden bottnar i den avundsjukan. Nu har jag sett deras hemsida och förstått att det ändå finns ett visst intresse här också. Men hur i friden ska en gammal medborgare till tant kunna delta åtminstone med uppmuntrande tillrop när de uppträder så här?
Det är så trist att det finns så liten och seriös diskussion om värdet av våtmarkerna och annat i vårt så fantastiska landskap. På något sätt förstår jag deras desperation - de blir inte tillräckligt hörda eller sedda. Men, men ...
Avundsjuk är jag på den engelska driven för naturvård, det lilla jag nu sett av den
Citera
2025-04-17, 19:57
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
vackert restaurerade våtmarker i England.
Och vad har det för bäring på något? Särskilt "vackert".

Vilka resurser slösas på detta?
Hur kan dessa resurser användas bättre?

Låter som vanligt när det gäller aktivister. Det snöar in sig på sitt och missar helheten. Och tvingar igenom det militant.
Citera
2025-04-17, 20:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Syftet med dessa aktioner är att väcka uppmärksamhet, något du lydigt ställer upp på genom att skriva här i tråden. Hur känns det att just du är en del av deras protest?
Varför inte acceptera demokrati som alla andra?

Ta upp sina synpunkter i det demokratiska samtalet och få dem antagna eller avkastade där?

Istället är det idioter som avkastar demokrati för att deras sak "är viktig". Om alla gjorde så hade vi anarki.

Ingen respekt till våtmarks-tomtar. Anti-demokrater hela bunten.
Citera
2025-04-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Vad är er synpunkt?
De har en ståndpunkt, som verkar tilltalande.
Dock har de inte verktyg till att förmedla denna, snarare tvärtom.
Citera
2025-04-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Och vad har det för bäring på något? Särskilt "vackert".

Vilka resurser slösas på detta?
Hur kan dessa resurser användas bättre?

Låter som vanligt när det gäller aktivister. Det snöar in sig på sitt och missar helheten. Och tvingar igenom det militant.
Vänligen definiera "resurs" som du använder ordet?
Citera
2025-04-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970

De tror att de tjänar något på den uppmärksamhet de får.
I viss mån kan de ha rätt. De får upp sin idiotfråga på agendan, de inspirerar copycats.

Men jag kanske bedömer att den uppmärksamhet de får gynnar de vettiga motkrafterna mer än vad det gynnar "klimataktiviströrelsen".
Citera
2025-04-17, 20:12
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vänligen definiera "resurs" som du använder ordet?
Pengar, arbete, tid.
Citera
2025-04-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Varför inte acceptera demokrati som alla andra?

Ta upp sina synpunkter i det demokratiska samtalet och få dem antagna eller avkastade där?

Istället är det idioter som avkastar demokrati för att deras sak "är viktig". Om alla gjorde så hade vi anarki.

Ingen respekt till våtmarks-tomtar. Anti-demokrater hela bunten.
Tänk på att många av dom saker vi tar för givet nu i samhället inte har gått vägen via det demokratiska samtalet tex bussepisoden där Rosa Parks blev känd för att hon, 1955, vägrade lämna sin sittplats i en buss till en vit man vilket senare ledde till att rassegregationen togs bort.

Med det sagt tycker även jag att metoderna som bevara våtmarkerna valt är en smula korkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in