• 1
  • 2
2025-04-17, 17:50
Limma fast sig på E4:an, storma tv-program och nu idag klättrat runt på Wasa-skeppet.
Hur i hela h-e kan de inbilla sig att de ska bli tagna på allvar? Vore det inte bättre att framföra sina åsikter på ett sätt där man faktiskt kan bli lyssnade på.
Jag är helt ombord på att vi behöver tänka på planetens hälsa men deras anarkistiska metoder är INTE rätt väg
De gör sig ju till fullkomligt åtlöje.
Vad är er synpunkt?
Citera
2025-04-17, 18:09
Medlem
Den radikala miljörörelsen är en sekt! De bryr sig inte egentligen om de blir tagna på allvar, utan det är organisationer där de jagar varandras beundran.

Kanske off topic. Men en kul grej om Återställ Våtmarker är att de är finansierade av nätverket A22, där en av de största bidragsgivaren är en arvtagerska till den kända oljefamiljen Getty.
Citera
2025-04-17, 18:21
Medlem
kalkryggars avatar
Jag är med på att man kan göra aktioner som syns ordentligt. Men att stoppa vanligt folk från att komma i tid till jobbet tror jag bara skapar mer missnöje med dem än vad det ger positivt.

De får helt enkelt ställa sig och synas, tjoa och ha sig bland folk och försöka prata med dem eller nåt. Det är helt okej. Då kanske folk inte skulle hatat dem så mycket som folk gör idag?
Citera
2025-04-17, 18:23
Medlem
De gör det för att synas såklart för att det går inte synas någon annanstans? Folk går förbi miljöfrågor på internet för de pallar inte, ingen läser tidningar, ingen kollar på dokumentärer om miljön. Folk är egoistiska.
MEN att det förstörs historiska monument och konstverk för att de ska höras och synas är helt fel, men hur ska de annars synas om ingen läser eller bryr sig om miljön? Folk vill ju bara leva sina liv, men det finns faktiskt människor som tänker på våra barns barns barns barn och det är dem som limmar fast sig själva.
Citera
2025-04-17, 18:23
Medlem
ElexirPharmas avatar
De som klättrade runt på Vasaskeppet såg ut att vara i 50-årsåldern.

Jag undrar om det inte finns överordnade i dessa organisationer som beordrar sina undersåtar att göra TikTok-vänliga kupper eftersom det är på sociala medier de mest påverkbara individerna finns.

Vad tror du ger mest klick? En video från Vasaskeppet eller E4:an kontra en helt normalt demonstration på Sergels Torg eller någon annan vanlig plats.

De tänker lite som Trump, All press is good press.
Citera
2025-04-17, 18:26
Medlem
Europes avatar
När man är en narcissist med ett brinnande bekräftelsebehov, så är metoderna att få den mindre viktiga.
Citera
2025-04-17, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag är med på att man kan göra aktioner som syns ordentligt. Men att stoppa vanligt folk från att komma i tid till jobbet tror jag bara skapar mer missnöje med dem än vad det ger positivt.

De får helt enkelt ställa sig och synas, tjoa och ha sig bland folk och försöka prata med dem eller nåt. Det är helt okej. Då kanske folk inte skulle hatat dem så mycket som folk gör idag?
Äh ni kör ändå helt galet kan vara bra och stoppa trafiken ibland. Ser inget fel med greenpeace och liknade aktörer tvärtom +1
Citera
2025-04-17, 18:33
Medlem
dwgs avatar
Vasaskeppet är det en miljöbov 🧐

Inte för jag ser emot att möta dom fastklistrade på vägen . Men den dagen …
Vet tyvärr hur mitt huvud fungerar, kommer uppstå blodvite på dessa.
Konsekvensen tar jag då jag inte besitter ångest och sympati för medmänniskor

Dom har lyckats reta upp mig med deras beteende
Citera
2025-04-17, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olipio
De gör det för att synas såklart för att det går inte synas någon annanstans? Folk går förbi miljöfrågor på internet för de pallar inte, ingen läser tidningar, ingen kollar på dokumentärer om miljön. Folk är egoistiska.
MEN att det förstörs historiska monument och konstverk för att de ska höras och synas är helt fel, men hur ska de annars synas om ingen läser eller bryr sig om miljön? Folk vill ju bara leva sina liv, men det finns faktiskt människor som tänker på våra barns barns barns barn och det är dem som limmar fast sig själva.
Varför är det fel? Dom vill ha en diskussion och det får dom så då har dom lyckats. Varje dag förpestar människor vatten och miljö är inte det lite fel?
Citera
2025-04-17, 18:49
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Felet på dem är som alla andra fanatiker, de är övertygade. Deras sanning är den enda sanningen och det är alltid problematiskt.
Citera
2025-04-17, 18:56
Medlem
Onanikrems avatar
De har för lite att göra, då sitter de och funderar ut vilka jävulskap de kan ställa till med för andra människor.

Ett redigt kroppsarbete 40 - 45 timmar i veckan så de kommer hem skitiga, trötta med värkande rygg för att falla ihop på soffan och knappt orkar laga middag fem dagar i veckan skulle nog får bort dumheterna ur deras förkrympta hjärnor.

Folk har för mycket fritid i dag!
Citera
2025-04-17, 19:02
Medlem
De kladdar ner Stonehenge, klättrar på Vasaskeppet, kastar tomatsås på tavlor, sprutar färg på parkerade flygplan, stoppar rusningstrafiken, gör så att en ambulans under utryckning fastnar...

De agerar som om de vill bli hatade. Troligen är det så. Och de inspirerar likasinnade med sina debila klipp.

Men framför allt är de en övertydlig illustration av att rättsväsendet inte fungerar. Hur kan de fortsätta att begå sabotage efter sabotage efter sabotage utan konsekvenser.

I ett fungerade land hade de varit blåslagna och inlåsta i en cell vid det här laget.

Att de obehindrat bara kan fortsätta och fortsätta och fortsätta (tills de retar upp fel person på allvar) är ett underbetyg åt polis och rättsväsende. Det tror jag är den viktigaste slutsatsen man kan dra av deras verksamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in