Hela deras sida handlar om vad de tycker om Trump.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...demonstration/
Den 12 april 2025 pekades Aron Verständig från judiska centralrådet ut.
Citat:
Från ett bilflak på Odenplan i centrala Stockholm riktades hat och judisk konspiration mot bland andra Aron Verständig, ordförande för Judiska centralrådet. I en video som sprids i sociala medier från demonstrationen den 12 april syns en av demonstrationens talare säga att Aaron Verständig är ”en livsfarlig människa” som på falska grunder anklagar människor för att vara antisemiter.
– Hans jobb är bara att fiska och fiska och hitta på ursäkter för att anklaga folk för antisemitism, säger mannen.
Enligt talaren har Aron Verständig så mycket makt att han kan ”göra vad han vill i vårt land”.
– Han har så mycket makt att han kan tysta en statsminister och kan avskeda en polisman.
Den pro-palestinska demonstrationen samlar återkommande människor på Odenplan, varje lördag klockan 14.
– Det är dels obehagligt för att en person står och säger så där om mig, mitt i centrala Stockholm, i staden där jag själv bor, men nästan ännu mer obehagligt är att ingen där reagerade, att ingen verkar bry sig, säger Aron Verständig.
Den 12 april under parrollen ”Time for liberation – end the occupation” deltog Vänsterpartiet Storstockholm med flera distrikt. I folkmassan vajade en stor flagga från partiet.
Jag hittar noll referenser till denna händelse på Expos sida. Men vem Teodor är, det är viktigt.
edit: jag förtydligar. Expo saknar totalt trovärdighet.