2025-04-18, 10:25
Medlem
"En ny roman har slagit ner som en bomb i den nya högern."

Har den? Ingen har nämnt den någonsin. När jag googlar hittar jag i princip inget.

Men det är väl ett sätt för Expo känna sig relevanta. De skiter i att det är fejk, det är förjävligt ändå.

Kanske att författaren outade sig själv för att ge boken lite PR.
Citera
2025-04-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
En nästan okänd fackföreningskille som skrivit en bok ingen hört talas om.

Vilket allmänintresse har detta? Är detta något som ska göras med skattepengar? Det här kan väl expogänget göra på sin fritid? Och publicera på flashback.

Moderatorerna kommer säkert att låta tråden finnas kvar om den bara läggs i rätt forum.

Man gör inte detta för att förstöra personen i första hand, utan detta skall ses för vad det är....

Ett allmänt hot till alla som funderar på att lämna vänsters åsiktskorridor.

Själv hoppas jag bara att det kommer en tid, när alla kräken på expo och liknande önskade att dom varit anonyma.
Citera
2025-04-18, 10:47
Avstängd
FantomenOchGurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
"En ny roman har slagit ner som en bomb i den nya högern."

Har den? Ingen har nämnt den någonsin. När jag googlar hittar jag i princip inget.

Men det är väl ett sätt för Expo känna sig relevanta. De skiter i att det är fejk, det är förjävligt ändå.

Kanske att författaren outade sig själv för att ge boken lite PR.
Hemmablinda, lite för engagerade i sin frimärkssamling
Citera
2025-04-18, 11:04
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Den stora frågan är varför det bara är vänstern och dess medier som har denna informationsbyrå.

Två skäl. 1. Expo är en del av svenska mediaetablissemanget och har bra kontakter överallt. 2. Expo finansieras av staten indirekt och direkt.

Då högermedia bara har pengar ifrån de som läser deras alster och i stort är hatade av mediaetablissemanget så blir det aldrig samma driv bakom det hela.
Citera
2025-04-19, 16:45
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Den stora frågan är varför det bara är vänstern och dess medier som har denna informationsbyrå.
Mossad?
Citera
2025-04-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad har den här snubben med SD att göra?

Han skriver själv att han tillhör partiets innersta krets …

Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Eller hur, jävla wankers expo är

De tror det här ser bra ut, som att de avslöjat en pedofil eller något, helt sjuka egon

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför är detta så viktigt? Är det förbjudet att skriva en bok under pseudonym numera i Sverige? Expo känns verkligen som det vänsterliberala etablissemangets yttrandefrihetsbegränsande vakthundar.

De har ju avslöjat en person som levt dubbelliv i ca 20 år. Dubbelliv på arbetsplatsen och genom att vara politiskt aktiv bakom kulisserna.
Det är inte fel att engagera sig politiskt men problemet är att det han uttrycker anonymt inte stämmer överens med det han jobbar med tex. Hans arbetsgivare och kollegor har ju helt blivit förda bakom ljuset och det är inte ok. Det är lögnerna och dubbellivet som de har exponerat och tack för det säger jag!
Citera
2025-04-20, 16:46
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23

De har ju avslöjat en person som levt dubbelliv i ca 20 år. Dubbelliv på arbetsplatsen och genom att vara politiskt aktiv bakom kulisserna.
Det är inte fel att engagera sig politiskt men problemet är att det han uttrycker anonymt inte stämmer överens med det han jobbar med tex. Hans arbetsgivare och kollegor har ju helt blivit förda bakom ljuset och det är inte ok. Det är lögnerna och dubbellivet som de har exponerat och tack för det säger jag!

Haha "förda bakom ljuset" vilket drama du gör av det

Man brukar inte tänka så om folk så fort de hemlighåller nåt på jobbet

Om man vill vara nyfiken och vetgirig kan man såklart inte vara en dogmatisk intolerant knöl samtidigt, då får man ju skylla sig själv ifall saker döljs för en
Citera
2025-04-20, 17:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Var skriver han detta?
Citera
2025-04-20, 19:11
Medlem
Citat:

Har inte läst boken men Expo verkar vilja att människor får veta vem som är författaren. Jag tycker det finns ett värde i att få veta det också men hoppas att de skulle göra samma sak om nån börjar skriva om ett parti på vänsterkanten under pseudonym.
Citera
2025-04-20, 22:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Jo, men han har väl inte gjort mycket mer än skrivit en bok under pseudonym. Det är väl ingen lögn?
Citera
2025-04-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Haha "förda bakom ljuset" vilket drama du gör av det

Man brukar inte tänka så om folk så fort de hemlighåller nåt på jobbet

Om man vill vara nyfiken och vetgirig kan man såklart inte vara en dogmatisk intolerant knöl samtidigt, då får man ju skylla sig själv ifall saker döljs för en

Men snälla du. De flesta känner vi till vad våra kollegor sysslar med på fritiden och om någon är en känd aktivist eller författare så vet vi det. Oavsett riktning.
Kollegor pratar med varandra om ens privatliv och den här tjommen har garanterat inte berättat för sina om hans dubbelliv.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Var skriver han detta?

Sök på Teodor Gustafsson på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, men han har väl inte gjort mycket mer än skrivit en bok under pseudonym. Det är väl ingen lögn?

Han är aktiv och skriver artiklar som går emot det han jobbar med.
Citera
2025-04-21, 22:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Men snälla du. De flesta känner vi till vad våra kollegor sysslar med på fritiden och om någon är en känd aktivist eller författare så vet vi det. Oavsett riktning.
Kollegor pratar med varandra om ens privatliv och den här tjommen har garanterat inte berättat för sina om hans dubbelliv.

Sök på Teodor Gustafsson på FB.

Han är aktiv och skriver artiklar som går emot det han jobbar med.

Nej, det är upp till dig att bekräfta det du påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in