En sak är väl att kolla om den går på Bluetooth, då får du iaf ett idnamn, sen vet jag inte om det kan gå att använda på nåt sätt, är den via wifi borde du kunna få nätverksnamnet.
Är det en vanlig "spycam" som bara har inspelning via SD-kort så kan du bara plocka med den och se vilka som verkligen kollar in i den för att se vem som är ägaren
Själv kollar jag alltid så att kameran verkligen funkar, så jag är alltid på första bilden ( gäller iofs viltkamera).
Citat:
Ursprungligen postat av
Malapagos
Jag har hittat en övervakningskamera i källarens cykelrum som antagligen någon boende satt upp. Det är en sån där för max 1000 kr som man kan köpa vart som helst. Antar att personen vill ha koll på att ingen förstör eller tar personens cykel. Står en del elcyklar där. Jag har också en cykel ståendes där, men det är bara en vanlig hederlig kärringcykel med korg på framsidan, som jag brukar ha när jag handlar mat och lite annat.
Kan man spåra den här övervakningskameran? Alltså ta reda på till vilken telefon den skickar sin information? Finns det något sätt att göra det? Skulle i så fall vilja veta hur man går tillväga.
För det är antagligen en sån dom är kopplad till en app på en mobil skulle jag gissa. Så den skickar ju sin info till en mottagare.
Det stör mig att den övervakar utan tillåtelse. Jag vill inte bli inspelad varje gång jag hämtar min cykel och vill inte heller bara ta ner den och slänga den, utan vill veta vem av grannarna som gör det.