2025-04-17, 13:34
Medlem
Rhodezs avatar
Jag gr in p Youtube och lyssnar p musik ibland. Jag str mig ordentligt p alla dessa reaktionsvideos som publiceras. Reaktionsvideos p videos som tcker viktiga debattomrden kan vara mycket vrdefulla om den som kommenterar kommer med viktiga kommentarer, men just reaktionsvideos p musik r till synes alltid skit. Ofta r det en person som ger sig ut fr att vara exceptionellt musikintresserad och/eller professionell inom ngon aspekt av musik. Personen pstr sig i reaktionsvideon lyssna FR FRSTA GNGEN I LIVET, p ltar som Lennons Imagine, Michael Jacksons Thriller eller Bee-gees Night feaver och sitter och gr verdrivna dligt spelade grimaser som ska demonstrera att personen r enormt verraskad och imponerad. Thumbnailen har ofta en av de mest extrema av dessa grimaser. r det ngon mer n mig som fr gra hr av att se detta? Mina tankar gr till Ugglas lt Jag mr illa.
Citera
2025-04-17, 16:14
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Jag gr in p Youtube och lyssnar p musik ibland. Jag str mig ordentligt p alla dessa reaktionsvideos som publiceras. Reaktionsvideos p videos som tcker viktiga debattomrden kan vara mycket vrdefulla om den som kommenterar kommer med viktiga kommentarer, men just reaktionsvideos p musik r till synes alltid skit. Ofta r det en person som ger sig ut fr att vara exceptionellt musikintresserad och/eller professionell inom ngon aspekt av musik. Personen pstr sig i reaktionsvideon lyssna FR FRSTA GNGEN I LIVET, p ltar som Lennons Imagine, Michael Jacksons Thriller eller Bee-gees Night feaver och sitter och gr verdrivna dligt spelade grimaser som ska demonstrera att personen r enormt verraskad och imponerad. Thumbnailen har ofta en av de mest extrema av dessa grimaser. r det ngon mer n mig som fr gra hr av att se detta? Mina tankar gr till Ugglas lt Jag mr illa.

Nej, det r bara inte att se p skiten. Reaktionsvideor r 99% skrp, billigt, enkelt och dligt. Men frekomsten av de tyder ju p att folk ser p skiten.

Youtube verlag r gr i princip inte att se p om man inte ser via ngon klient typ, Tubular, Grayjay eller FreeTube med SponsorBlock aktiverat. D kan man enkelt vlja att i princip bara f de kanaler man prenumerar (utan inloggad p Google-konto dessutom) p presenterade fr sig och utan reklam. Plus enkelt vlja bort kortklippen shorts.

Gr sig sjlv en tjnst och konsumera youtube via ngon klient och se p de kanalerna som du sjlv vill och vlj bort skrpet s kommer du f kad sinnesfrid och spendera mindre tid p skrp.
Citera
2025-04-17, 16:33
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Jag hatar hela skiten.

Jag fr gra hr av ALLA sorters YouTubers och influencers. Eller kanske inte av just dem, men av att s pass mnga man pratar med verkar flja ngon och funderar p om man sett det senaste? Nej tack, varfr skulle jag?

Hjrnrtan r total och folk vljer hellre att se p nr folk reagerar p saker och ting, n att faktiskt tnka en sjlvstndig tanke och reflektera sjlv. Och inte vill man gra eller lra sig andra saker sjlv heller, det r fr besvrligt och uppfrsbacken i brjan fr brant. S man kollar helt enkelt p klipp nr ens favoritpersoner gr roliga saker istllet. Hetsiga klipp som till och med mttar belningssystemet p den dampigaste ungen i klassen.

Och vuxna som anvnder TikTok behver jag vl inte ens g in p?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in