Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-17, 13:34
Medlem
Rhodezs avatar
Jag går in på Youtube och lyssnar på musik ibland. Jag stör mig ordentligt på alla dessa reaktionsvideos som publiceras. Reaktionsvideos på videos som täcker viktiga debattområden kan vara mycket värdefulla om den som kommenterar kommer med viktiga kommentarer, men just reaktionsvideos på musik är till synes alltid skit. Ofta är det en person som ger sig ut för att vara exceptionellt musikintresserad och/eller professionell inom någon aspekt av musik. Personen påstår sig i reaktionsvideon lyssna FÖR FÖRSTA GÅNGEN I LIVET, på låtar som Lennons Imagine, Michael Jacksons Thriller eller Bee-gees Night feaver och sitter och gör överdrivna dåligt spelade grimaser som ska demonstrera att personen är enormt överraskad och imponerad. Thumbnailen har ofta en av de mest extrema av dessa grimaser. Är det någon mer än mig som får gråa hår av att se detta? Mina tankar går till Ugglas låt ”Jag mår illa”.
Citera
2025-04-17, 16:14
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Jag går in på Youtube och lyssnar på musik ibland. Jag stör mig ordentligt på alla dessa reaktionsvideos som publiceras. Reaktionsvideos på videos som täcker viktiga debattområden kan vara mycket värdefulla om den som kommenterar kommer med viktiga kommentarer, men just reaktionsvideos på musik är till synes alltid skit. Ofta är det en person som ger sig ut för att vara exceptionellt musikintresserad och/eller professionell inom någon aspekt av musik. Personen påstår sig i reaktionsvideon lyssna FÖR FÖRSTA GÅNGEN I LIVET, på låtar som Lennons Imagine, Michael Jacksons Thriller eller Bee-gees Night feaver och sitter och gör överdrivna dåligt spelade grimaser som ska demonstrera att personen är enormt överraskad och imponerad. Thumbnailen har ofta en av de mest extrema av dessa grimaser. Är det någon mer än mig som får gråa hår av att se detta? Mina tankar går till Ugglas låt ”Jag mår illa”.

Nej, det är bara inte att se på skiten. Reaktionsvideor är 99% skräp, billigt, enkelt och dåligt. Men förekomsten av de tyder ju på att folk ser på skiten.

Youtube överlag är går i princip inte att se på om man inte ser via någon klient typ, Tubular, Grayjay eller FreeTube med SponsorBlock aktiverat. Då kan man enkelt välja att i princip bara få de kanaler man prenumerar (utan inloggad på Google-konto dessutom) på presenterade för sig och utan reklam. Plus enkelt välja bort kortklippen shorts.

Gör sig själv en tjänst och konsumera youtube via någon klient och se på de kanalerna som du själv vill och välj bort skräpet så kommer du få ökad sinnesfrid och spendera mindre tid på skräp.
Citera
2025-04-17, 16:33
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Jag hatar hela skiten.

Jag får gråa hår av ALLA sorters YouTubers och influencers. Eller kanske inte av just dem, men av att så pass många man pratar med verkar följa någon och funderar på om man sett det senaste? Nej tack, varför skulle jag?

Hjärnrötan är total och folk väljer hellre att se på när folk reagerar på saker och ting, än att faktiskt tänka en självständig tanke och reflektera själv. Och inte vill man göra eller lära sig andra saker själv heller, det är för besvärligt och uppförsbacken i början för brant. Så man kollar helt enkelt på klipp när ens favoritpersoner gör roliga saker istället. Hetsiga klipp som till och med mättar belöningssystemet på den dampigaste ungen i klassen.

Och vuxna som använder TikTok behöver jag väl inte ens gå in på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in