Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad har du för källa på detta`
Tillräckligt gammal för att se skillnaden
Citera
2025-04-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Rödhåriga brukade va samhällets utstötta .. dom som inte hade vänner .. aldrig kunde få flickvänner.. som ingen arbetsgivare ville anställa ..

Förändringen verkar ha kommit i smyg .. Dagens ungdomar behandlar rödhåriga som alla andra, och tjejer kan tycka dom är snygga .. ingen tycker dom är udda eller konstiga längre

En äkta rödhårig har kopparfärgat hår, grisrosa hy och saknar ögonfransar .. Är dom jag tänker på.
Ofta är dom överviktiga, omoderna glasögon ..

När jag gick i skolan va rödhårig ett säkert kort för att få väskans innehåll tömd i pissoaren .. eller huvet nertryckt i toaletten när någon spolade .. Fanns alltid nån som tog deras glasögon och sprang iväg .. slog in dörren till deras skåp .. Kastade upp mössan på taket osv

Har det upphört helt och hållet nuförtiden? Varför? är det dom där knapparna dom delade ut med "rör inte min kompis" .. eller Mustiga mauri som ändrat perceptionen?

Rödhåriga, män som kvinnor, är äckliga
Citera
2025-04-17, 14:54
Medlem
Nu kanske jag svär i kyrkan.
Men ses inte manliga naturligt rödhåriga fortfarande som lite "udda" människor? (Utom möjligen på de brittiska öarna)
Jag tror att för "icke kända" rödhåriga är deras hårfärg inte till en fördel.
Jämför med hur det är för rödhåriga kvinnor.
Citera
2025-04-17, 15:16
Medlem
Hur tänker du nu? Att rödhåriga finns betyder att deras förfäder var tillräckligt attraktiva och livskraftiga för att föröka sig. Alltså var det accepterat.
Citera
2025-04-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om inte rödhåriga fått fortplanta sig hade vi inte haft rödhåriga idag. Så de har nog aldrig varit utstötta.

Exakt. Rödhåriga är hatade idag, inte tidigare. Eftersom dagens makthavare ser rödhårighet, vithet som ett hot mot den etablerade ordningen.
Citera
2025-04-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det röda håret i sig är inte problemet - varken hos män eller kvinnor - men det går tyvärr ofta ihop med fräknar och väldigt blek hy, som inte är snyggt alls. Särskilt en man bör kunna bli lite solbränd, det tyder på en aktiv manlig livsstil.

Vit hy är en evolutionär fördel i miljöer med lite sol. Svart hy är det i en miljö med mycket sol. Varför vara så svartvit i ditt tänk? Du verkar mest vara hjärntvättat till att se vit hy som ond och svart hy som god i stil med BLM. LOL!
Citera
2025-04-17, 15:23
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har nog aldrig varit med om att någon rödhårig har blivit mobbad för att vara röde-man. Däremot så har jag aldrig riktigt attraherats av rödhåriga tjejer.

Måste jag säga att jag gillar den här humorn. Fick mig att skratta gott innan sängdags.

Fnissar tyst i pyjamasen som en skolflicka väl införstådd med att du aldrig öppet skulle höja smilet öppet…du ÄR en kalkrygg…
Citera
2025-04-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har nog aldrig varit med om att någon rödhårig har blivit mobbad för att vara röde-man. Däremot så har jag aldrig riktigt attraherats av rödhåriga tjejer.
Du vet inte vad du snackar om!
Jag hade ett helvete i skolan med mitt röda hår
Citera
2025-04-17, 15:52
Medlem
Har väl alltid varit accepterat att vara rödhårig i Sverige?
Men barn hittar alltid på nåt att retas för:
Förr var man som glasögonbärare i grundskolan ett giltigt byte, samma som överviktig eller att man var överaktiv. Sen fanns det väl nån gliring till de som var rödhåriga eller kolsvarta i håret. Nu pratar vi tiden innan massinvandringen. När 95% av alla svenska barn var rågblonda innan de började skolan.
Idag är det väl mer att man är vältränad alternativ saknar diagnos?
Men rödhårig har jag aldrig hört talas om: Var själv lite rödlätt men blev snabbt mer mellanblond men rött skägg: Men ingen har påpekat det.
Nu är både hår och skägg grått: Vilket är en fördel för mig då jag hade 3 färger i skägget i yngre dar: Mellanblont, mörkbrunt och illrött.

Sen damer: Finns väl inget vackrare än en rödhårig donna: Ni som tvivlar rekommenderar jag att ni tittar på en ung Jane Fonda t.ex i filmen Cat Ballou.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-04-17 kl. 16:02.
Citera
2025-04-17, 16:02
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag hoppas att det verkligen stämmer.
Alla minns säkert om någon som blev illa behandlad för att han hade fel mössa, eller när jag var barn, att ens ha mössa!

Vad mobbar ungarna för varandra idag?

För att de äter fläsk.
Citera
2025-04-17, 16:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaFirstNow
Vit hy är en evolutionär fördel i miljöer med lite sol. Svart hy är det i en miljö med mycket sol. Varför vara så svartvit i ditt tänk? Du verkar mest vara hjärntvättat till att se vit hy som ond och svart hy som god i stil med BLM. LOL!

Nu skäller du väldigt mycket upp i fel träd, vilket du skulle veta om du hade läst vad jag har skrivit tidigare i diverse trådar. Jag är Sd, Sverigevän, nationalist, patriot o.s.v., och jag vill VERKLIGEN inte ha en förmörkning av den nordiska hyn på grund av fortplantning med negrer och araber!

Det här handlade dock om att just den hudton som ofta men inte alltid följer med rött hår, kan vara FÖR blekvit och se rent sjuklig ut. Ungefär som ett emo... Någon som alltid är inomhus eller bara går ut på natten, som en vampyr! Det ser inte friskt och sunt ut. Dessutom bränner sig sådana personer fort i solen, om de vågar sig ut - det är inte optimalt.

En ljus hud som snabbt blir lite lagom rödbrun (men inte gulbrun eller gråbrun) på våren är idealet, och SÄRSKILT för en man! Man vill ju tänka sig att en man arbetar utomhus, går på vandring, jagar, fiskar, kan klara sig i vildmarken och göra bra ifrån sig på slagfältet o.s.v.. En väldigt blek hy ger signalen att han inte klarar sådant, utan bara sitter vid datorskärmen eller TV:n all sin vakna tid.
Citera
2025-04-17, 17:28
Medlem
KaninSlejpners avatar
Jag identifierar mig som ginger och kan tala för att jag absolut blivit utsatt för rasism. Men jag tar inte så hårt på det då det blev en del av vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in