Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-17, 10:58
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Lyfte du just töntarnas tönt Ed Sheeran som ett bevis på att rödtottar är coola? Snacka om att sänka dem. Du hade ju kunnat lyfta norrbaggen som är med i game of thrones istället.

Tycker dock att det fortfarande verkar finnas hat mot rödhåriga, kommentarer som "skulle aldrig dejta en ginger" och så vidare. Så säger man aldrig om till exempel brunetter.
Ed Sheeran har sålt fler skivor, tjänat mer pengar och fått fler tjejer än alla töntar tillsammans.
Även Bowie hade rött hår under en stor del av sin kärriär.
Citera
2025-04-17, 11:07
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Blev nog mer accepterat i samband när vissa störda individer ansåg att sagostund med dragqueens för barn är en lämplig idé.
Citera
2025-04-17, 11:08
Medlem
Om inte rödhåriga fått fortplanta sig hade vi inte haft rödhåriga idag. Så de har nog aldrig varit utstötta.
Citera
2025-04-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Seriöst? Sedan Röde Orm har väl rödhåriga varit coola? Mick Hucknall, Ed Sheeran, Ginger Baker, tom Robert Plant har röda stråk.
Redheads are wilder, sen gammalt.
Som med katter
Citera
2025-04-17, 11:46
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om inte rödhåriga fått fortplanta sig hade vi inte haft rödhåriga idag. Så de har nog aldrig varit utstötta.

Rödhårighet är ett recessivt anlag. Vilket tyder på att de varit utstötta och fått hålla sig till andra rödhåriga. Annars hade anlaget blandats bort.
Citera
2025-04-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Rödhåriga brukade va samhällets utstötta .. dom som inte hade vänner .. aldrig kunde få flickvänner.. som ingen arbetsgivare ville anställa ..

Förändringen verkar ha kommit i smyg .. Dagens ungdomar behandlar rödhåriga som alla andra, och tjejer kan tycka dom är snygga .. ingen tycker dom är udda eller konstiga längre

En äkta rödhårig har kopparfärgat hår, grisrosa hy och saknar ögonfransar .. Är dom jag tänker på.
Ofta är dom överviktiga, omoderna glasögon ..

När jag gick i skolan va rödhårig ett säkert kort för att få väskans innehåll tömd i pissoaren .. eller huvet nertryckt i toaletten när någon spolade .. Fanns alltid nån som tog deras glasögon och sprang iväg .. slog in dörren till deras skåp .. Kastade upp mössan på taket osv

Har det upphört helt och hållet nuförtiden? Varför? är det dom där knapparna dom delade ut med "rör inte min kompis" .. eller Mustiga mauri som ändrat perceptionen?
Ginger ginger på väggen där
Citera
2025-04-17, 12:47
Medlem
Gridiots avatar
De är mästarfenotyp och finns reppade i alla världsdelar.
Citera
2025-04-17, 12:51
Medlem
Har aldrig sett rödhåriga som utstötta och då börjar jag väl ändå bli lastgammal. Närmar mig folkpension. Naturen ordnar själv kroppen så att hårfärg, ögonfärg och hudfärg matchar med varandra. Det är när någon ändrar på detta som det ser konstigt ut.
Citera
2025-04-17, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Om det inte är ett spontant kromosomfel. Rött hår ser också typisk judiskt ut. Krulligt rött hår, typiskt.
Citera
2025-04-17, 13:16
Medlem
Inget fel på rödhåriga, tvärt om har jag gillat de flesta jag har träffat. Men nog har dom ett annorlunda temperament än oss med vanliga nordiska färger.

Kanske luktar dom lite annorlunda, eller iaf vissa av dem. Inte illa eller så (har träffat ett par som luktade ljuvligt), bara på ett visst sätt.
Senast redigerad av busy-signal 2025-04-17 kl. 13:21.
Citera
2025-04-17, 13:18
Medlem
Ja vissa typiska judar med krulligt rött hår och stora skägg.

Men det finns garanterat rödhåriga som inte har de dragen också!

Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Om det inte är ett spontant kromosomfel. Rött hår ser också typisk judiskt ut. Krulligt rött hår, typiskt.
Citera
2025-04-17, 14:17
Medlem
Har alltid sett rödhåriga som helt normala.

Det är nog TS åsikter som är avvikande och antagligen är TS en äcklig person.

Detta är nog mera en tramstråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in