Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-17, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Rödhårigheten (tillsammans med fräknikheten och ljushyltheten) kommer ursprungligen genetiskt från folkslaget pikterna, som ju gjorde väsen av sig från senantiken och fram till tidig medeltid, inte minst i vikingasammanhang. De levde främst i Skottland, men var egentligen av okänt ursprung. De var helt accepterade även på den tiden.

Rödhårigheten kommer från kelterna ja pikterna var en keltisk grupp.
Citera
2025-04-17, 06:47
Avstängd
67arigGubbes avatar
Mauri satte stopp för det när han blev kändis
Citera
2025-04-17, 07:16
Medlem
Merwinnas avatar
Det röda håret i sig är inte problemet - varken hos män eller kvinnor - men det går tyvärr ofta ihop med fräknar och väldigt blek hy, som inte är snyggt alls. Särskilt en man bör kunna bli lite solbränd, det tyder på en aktiv manlig livsstil.
Citera
2025-04-17, 07:25
Medlem
TS verkar ha missat att allting är accepterat idag..
Citera
2025-04-17, 07:30
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Röde orm - för han hade rött skägg. En äkta german
Citera
2025-04-17, 07:55
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Seriöst? Sedan Röde Orm har väl rödhåriga varit coola? Mick Hucknall, Ed Sheeran, Ginger Baker, tom Robert Plant har röda stråk.
Lyfte du just töntarnas tönt Ed Sheeran som ett bevis på att rödtottar är coola? Snacka om att sänka dem. Du hade ju kunnat lyfta norrbaggen som är med i game of thrones istället.

Tycker dock att det fortfarande verkar finnas hat mot rödhåriga, kommentarer som "skulle aldrig dejta en ginger" och så vidare. Så säger man aldrig om till exempel brunetter.
Citera
2025-04-17, 07:59
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Rödhåriga brukade va samhällets utstötta .. dom som inte hade vänner .. aldrig kunde få flickvänner.. som ingen arbetsgivare ville anställa ..

Förändringen verkar ha kommit i smyg .. Dagens ungdomar behandlar rödhåriga som alla andra, och tjejer kan tycka dom är snygga .. ingen tycker dom är udda eller konstiga längre

En äkta rödhårig har kopparfärgat hår, grisrosa hy och saknar ögonfransar .. Är dom jag tänker på.
Ofta är dom överviktiga, omoderna glasögon ..

När jag gick i skolan va rödhårig ett säkert kort för att få väskans innehåll tömd i pissoaren .. eller huvet nertryckt i toaletten när någon spolade .. Fanns alltid nån som tog deras glasögon och sprang iväg .. slog in dörren till deras skåp .. Kastade upp mössan på taket osv

Har det upphört helt och hållet nuförtiden? Varför? är det dom där knapparna dom delade ut med "rör inte min kompis" .. eller Mustiga mauri som ändrat perceptionen?
Johnny Rotten gjorde rött hår coolt.
Citera
2025-04-17, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Särskilt en man bör kunna bli lite solbränd, det tyder på en aktiv manlig livsstil.

Ytterligare ett exempel på hur skönhetsidealen skiftar genom tiderna. På 1800-talet ansågs, särskilt i England, solbränna vara fult, eftersom det tydde på arbetarklasstillhörighet, det var endast vulgära arbetare som var ute i solen och ansträngde sig.
Citera
2025-04-17, 09:00
Medlem
bomhulls avatar
Det har kommit in så många människor som inte ser ut som svenskar så ingen höjer ett ögonbryn när man ser en rödhårig person.
Dessutom så har ju unga idag idoler som är rödhåriga😆tänker på ed sheeran,mauri osv
Senast redigerad av bomhull 2025-04-17 kl. 09:05.
Citera
2025-04-17, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag hoppas att det verkligen stämmer.
Alla minns säkert om någon som blev illa behandlad för att han hade fel mössa, eller när jag var barn, att ens ha mössa!

Vad mobbar ungarna för varandra idag?

De som blir mobbade är sådana som lider av mobbing men kan inte försvara sig, offret måste känna sig hjälplös för att ge maximal tillfredsställelse för mobbaren. Om ngn inte reagerar på mobbing är det ingen vits att fortsätta. Om ngn slår tillbaks fortsätter man inte. Offret skall vara ensam, utan att några försvarar honom/henne. Det som bara tittar på utan att angripa ser till att mobbaren kan fortsätta.
Citera
2025-04-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag har delar av mitt skägg som är rött när det växer ut och jag är snygg som fan. TS är antagligen somalier eller arab och avundsjuk på den vita mannens alla vackra och olika drag.
Ja, det är solklart.

Eller så är vederbörande en svensk som vikt ner sig, ställt sig på ockupanternas sida.
Som han som ingick i en grupp som trakasserade mig.
Han är den ende i gruppen som inte roas av att jag trakasseras.
Han, den ende som inte har svart hår sitter på bänken och stirrar tomt framför sig.
Det är uppenbart för alla att jag kan vara hans mamma.
Och det är deras mål,
att även han ska ge sig på mig.
Citera
2025-04-17, 09:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Rödhåriga brukade va samhällets utstötta .. dom som inte hade vänner .. aldrig kunde få flickvänner.. som ingen arbetsgivare ville anställa ..

Vad har du för källa på detta`
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in