Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-16, 20:29
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Bra av aktivisterna. Jag tror att de flesta av oss håller med om att klimatet är viktigare än en gammal (?) båt.
De får gärna spraya din ev döende mamma orange eftersom dina mamma betyder mindre än en båt för merparten av oss svenskar eller hur tänker du? När värderingar försöker trumfa lagen blir det kaos.
Citera
2025-04-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Man kör det fordon man vill, men man ska inte gå ut och hindra trafiken så som ÅV gör och sedan själv köra bil bäst det passar dom själva, då hycklar man, vanliga medborgare kör precis det fordon dom vill och det har jag inga problem med, du vädrar dina egna fördomar om att jag vurmar för elfordon låter det som.

P.B har själv flygit till Usa och även varit med och gjort kaos på flygplats, så hur fan rimmar det med deras mål?

Det där med att hindra fordon i trafiken var inte så bra tycker jag. Mycket kunde gå fel, t.ex med ambulanser, både för människor och djur, som inte kom fram tillräckligt fort, och vanliga fordon som verkligen hade bråttom. Då är det bättre att hojta ut sitt budskap med megafoner på torget, och istället för att gå upp på Vasaskeppet stå framför skeppet bara och veckla ut plakatet där.
Citera
2025-04-16, 20:43
Medlem
Den enda anledningen till att Återställ Vågmtmarkerna och XR inte är terrorklassade än är att det till stor del är elitens barn som genomför våldet. Polisen/SÄPO hade kunnat stänga ner allt imorgon.
Citera
2025-04-16, 20:44
Medlem
Eftersom dessa organisationer skapats med "huvudlös styrning", eller ja ÅV är jag osäker på men XR är/var ju så iaf, så börjar man ju fundera på vilka det är som driver på dessa jon att negativt påverka miljörörelserna.

Alla deras "aktioner" är ju så kontraproduktiva så det irriterar, och vänder bort, folk. De kastar en mörk skugga över vad som faktiskt behöver göras. I stället för att slänga dessa pengar på diverse patetiska narcissistiska "titta på mig"-jippon i miljöns namn så skulle de kunna spara dessa pengar, köpa mark och anlägga miljö positiva projekt. Göra något vettigt på riktigt.
Citera
2025-04-16, 20:52
Medlem
Att välja mellan pest eller kolera. Kan tycka det är bättre de klättrar upp på ett förvittrat skepp än att hindra blåljus. Lite hittepåigt iaf (nej jag tycker inte alls det de gör är bra, men kan ändå respektera pojksträcksfasonerna i det hela). ’Hellre flata på en skuta, än ett skjutvapen i Rinkeby’.

Fan varför har vi så många val vi behöver fundera över? Jag vill bara äta min pytt-i-panna o somna med låg puls.
Citera
2025-04-16, 20:59
Medlem
NiccoJs avatar
Hähä, demonstrera för miljön på Vasaskeppet…
De töntiga narrativen slåss mot varandra
Citera
2025-04-16, 21:02
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Bra av aktivisterna. Jag tror att de flesta av oss håller med om att klimatet är viktigare än en gammal (?) båt.

Det är verkligen inte bra. Det är sådant som gör att ingen tar det som på riktigt kämpar för klimatet på allvar. Klimatet blir inte bättre av det där.
Citera
2025-04-16, 21:10
Medlem
Svartpixlads avatar
Den där Pontus, är han släkt med Bergendahls som ägde Citygross och driver Eko, Glitter, Granit m.m.?
Citera
2025-04-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Miljökämpar?

Ni förvirrade stackare som tror ni är miljökämpar.

Dessa demonstranter är då bättre miljökämpar än dom som skiter fullständigt i hur miljön blir för kommande generationer i alla fall!
Citera
2025-04-16, 21:31
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Dessa demonstranter är då bättre miljökämpar än dom som skiter fullständigt i hur miljön blir för kommande generationer i alla fall!
Vad har de uppnåt då?
Citera
2025-04-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vad har de uppnåt då?

Det finns åtminstone knappast en käft nuförtiden som inte hört talas om våtmarker och torvbrytning. Förhoppningen är väl att folk ska bli intresserade av hur det egentligen ligger till med det här miljöhotet och ta reda på mer, och att "ta reda på mer" menas inte från notoriska miljöhatare, som extremhögern, dom allra flesta där struntar i allt vad klimat och miljö heter!
Citera
2025-04-16, 21:41
Medlem
MarkoMirketiks avatar
Pontus har med hela familjen åkt jorden runt i flygplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in