• 1
  • 2
2025-04-16, 09:28
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Jag skulle steka pannkakor igår, var tanken, när jag handlade mjöl, äggs, mjölk och sylt. Men så tyckte jag det var pinsamt att som vuxen, som jag är i passet, visa uppenbara ingredienser till pannkaka i kassan. Barnmat! Varför jag drygade ut korgen med saker plockade på måfå: hamburgardressing, paprikapulver, tonicvatten. Puh!

Nu blir det inte uppenbart att jag ska ha pannkakor, tänkte jag. Lade slarvigt allt på kassabandet och fick ingen dömande blick från kassörskan. YES BOX!

MEN: när jag drog kortet blev det medges ej. Så jag fick plocka bort hamburgardressing, paprikapulvret och indian waterbuteljen. Så fastän jag försökte gömma mitt ändamål blev det uppenbart att jag skulle steka pannkakor när jag bara hade råd med mjöl, äggen, mjölk och jordgubbssylt. Det blev fel på affären och jag blev röd som en tomat. Men pannkakorna blev frasiga och tunna. Jättegoda rentav!

Undrar om ni där ute inte håller i självskanningshandtag för att slippa liknande situationer i affären?
2025-04-16, 10:33
Medlem
SmellOfFlowerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Jag skulle steka pannkakor igår, var tanken, när jag handlade mjöl, äggs, mjölk och sylt. Men så tyckte jag det var pinsamt att som vuxen, som jag är i passet, visa uppenbara ingredienser till pannkaka i kassan. Barnmat! Varför jag drygade ut korgen med saker plockade på måfå: hamburgardressing, paprikapulver, tonicvatten. Puh!

Nu blir det inte uppenbart att jag ska ha pannkakor, tänkte jag. Lade slarvigt allt på kassabandet och fick ingen dömande blick från kassörskan. YES BOX!

MEN: när jag drog kortet blev det medges ej. Så jag fick plocka bort hamburgardressing, paprikapulvret och indian waterbuteljen. Så fastän jag försökte gömma mitt ändamål blev det uppenbart att jag skulle steka pannkakor när jag bara hade råd med mjöl, äggen, mjölk och jordgubbssylt. Det blev fel på affären och jag blev röd som en tomat. Men pannkakorna blev frasiga och tunna. Jättegoda rentav!

Undrar om ni där ute inte håller i självskanningshandtag för att slippa liknande situationer i affären?

Tycker inte det är pinsamt att köpa pannkaksgrejer. Kan ju vara barnkalas etc.
Däremot tycker jag fortf att det är pinsamt att köpa kondomer. Men dessa går ju inte att självscanna ändå oftast.

Nä, om jag självscannar är det nog för att slippa Agda, 78, som ska betala enkronor eller något soc-fall som ska betala med någon obskyr avi.
2025-04-16, 10:44
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

Varför bryr du dig om vad en kassörska tycker om dig eller tror att du skall laga?
2025-04-16, 10:47
Medlem
Vansterpartiets avatar
Köper pannkaksingredienser och ett paket skithuspapper och påpekar att jag är både gluten- och laktosintolerant för kassörskan.
2025-04-16, 10:51
Medlem
eldrattans avatar
Bland det dummaste jag hört. Fast om du använder självskanning så registreras det och hela ICA koncernen kommer få reda på att du ska äta barnmat. Du kommer även få massa extraerbjudande på dina ingredienser lång tid framöver. Så du blir påmind om och om igen att du åt barnmat.
2025-04-16, 11:03
Medlem
Citat:
Kan inte få barn. Men det vet förstås inte kassan. Det är en privatsak. Borde kanske kryddat med barnkalasattiraljer som serpentiner och O'hojsås istället för tonicvatten?
Hmm kanske hade blivit ännu mer weird, hon tänk varför ska han som inte har barn ha barnkalas saker? Något skumt här...
2025-04-16, 11:25
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det är en sådan social kontroll här. Aldrig får man vara i fred. Helt sonika dyker en bekant opp:
– Hörde på omvägar att du brassade pannkakor.

Funderar på att beställa maten till dörren, men då till min grannes dörr helst, alternativt bära niqab alltid.
Jag förstår inte problemet, om någon bekant skulle säga till mig: "Hörde på omvägar att du brassade pannkakor" skulle jag säga något av följande alternativ lite beroende på vilken relation jag vill ha med den bekante framåt:
1. Ja, absolut. Svingött med pannkakor
2. Varför i helvete intresserar du dig för om jag lagar pannkakor?
3. Vad går du på för droger och tror du att du kan fixa åt mig också?

Det spelar väl ingen roll vad andra tycker om att du lagar pannkakor?
2025-04-16, 11:30
Medlem
kermassas avatar
Med självskanning kommer du inte från det pinsamma i att pengarna inte räcker och du måste stå och invänta personal.
2025-04-16, 11:34
Avstängd
67arigGubbes avatar
Vem fan bryr sig om nån ska käka pankakor? Jag hade själv blivit sugen på pannkisar om jag såg nån tänk laga det. Du borde istället skämmas för att köpet misslyckades
2025-04-16, 11:51
Medlem
1. Varför skulle inte syftet kunna vara just att laga barnmat? Har kassapersonalen full koll på din familjesituation?
2. Vari ligger det pinsamma i att tillreda sin egen pannkakssmet? Loserstämpeln sätts på den som köper färdig s k pannkaksmix. Den kanske mest meningslösa produkt som en butik kan frambringa.
2025-04-16, 12:00
Medlem
Tror ingen bryr sig om vad du handlar.... varken kassörskan som tänker på vad hon ska göra efter jobbet eller på semestern eller kunden som tänker på hockeymatchen som går några timmar senare. Folk är upptagna med sitt eget och sina egna problem.

Jag handlar alltid varor med stora röda lappar och aldrig brytt mig vad folk ska tycka.
2025-04-16, 12:01
Medlem
Varför är pannkakor barnmat och vem bryr sig om vad kassörskan tycker om vad man handlar? Att du inte hade mer pengar var dock genant!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in