• 1
  • 2
2025-04-15, 10:31
Medlem
Källa: www.nourix.net
https://sundmag.com/ne/?rtkcid=67fe1...b2d8eec815a3f3

Viktminskningspreparat som bombarderar med reklam.

Hit eller Shit?<

Allt som har faktisk effekt brukar innebära att man rör på sig mer än man stoppar i sig eller vara receptbelagda mediciner.

Analysera sönder och samman detta nya mirakel!
Citera
2025-04-15, 11:00
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Jösses, att man år 2025 ska behöva påpeka att allt i slutändan handlar om kaloriunderskott är helt jäkla otroligt. Hjärnrötan genomsyrar allt.
Citera
2025-04-15, 11:28
Medlem
Håller med!
I 99.9% av alla fall så är det väldigt uppenbart när det är ren bluff, men när dessa två tjejer sätts på bild, länkas till vad som ser ut att vara "Aftonbladet" osv så finns det en enorm risk att många inte är tillräckligt källkritiska.
Denna tråd kan väldigt enkelt åtminstone ge dessa människor en bild av vad det är de skall köpa.
Och i ärlighetens namn kan hjärnröta vara oerhört underhållande, tror det är därför många hänger på dessa forum här inne till stor del.

Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jösses, att man år 2025 ska behöva påpeka att allt i slutändan handlar om kaloriunderskott är helt jäkla otroligt. Hjärnrötan genomsyrar allt.
Citera
2025-04-15, 12:43
Medlem
kalkryggars avatar
Är de inte de som hävdar att man kan gå ner över 25 kilo på under 3 månader och att det ska vara bestående?

För det första så är det en jävla massa vätska man förlorar.

Det enda man ska göra är att räkna hur mycket energi stoppar man in i kroppen och hur mycket gör man av med. Sen ska man hålla en jämn balans. Samtidigt så ska man givetvis utföra både konditions- och gymträning. Ska man gå ner (har en övervikt) på 25+ kilo så ska man lägga upp ett schema på ca 1 år för att bli av med de 25 oönskade kilona.
Citera
2025-04-15, 12:53
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Är de inte de som hävdar att man kan gå ner över 25 kilo på under 3 månader och att det ska vara bestående?

Det enda man ska göra är att räkna hur mycket energi stoppar man in i kroppen och hur mycket gör man av med. Sen ska man hålla en jämn balans. Samtidigt så ska man givetvis utföra både konditions- och gymträning. Ska man gå ner (har en övervikt) på 25+ kilo så ska man lägga upp ett schema på ca 1 år för att bli av med de 25 oönskade kilona.
Det funkar faktiskt med enbart amfetamin och proteinpulver, gick ner 20 kg på några månader men på slutet blev jag enormt sugen på skräpmat.
Citera
2025-04-15, 13:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Det funkar faktiskt med enbart amfetamin och proteinpulver, gick ner 20 kg på några månader men på slutet blev jag enormt sugen på skräpmat.

Men du går inte ner 20 kg i fett. En stor del av din viktminskning är muskler och vätska.
Citera
2025-04-15, 13:26
Medlem
Citat:

Det läskiga är att på deras inlägg så sitter äldre människor och frågar om det fungerar och får svar av bedragare att det fungerar utmärkt. Det som avslöjar är gröna hjärtan och uppbyggnaden av svaren som tyder på att man bara använder en mall.

Läskigt!
Citera
2025-04-15, 13:50
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Men du går inte ner 20 kg i fett. En stor del av din viktminskning är muskler och vätska.
En del muskler javisst men vätska betvivlar jag.
Jag drack rejäla mängder vatten och och proteinpulvret drack jag som shake utblandat med vatten.
Glömde att jag cyklade några mil om dagen också.
Citera
2025-04-15, 14:39
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KottenKotte
Källa: www.nourix.net
https://sundmag.com/ne/?rtkcid=67fe1...b2d8eec815a3f3

Viktminskningspreparat som bombarderar med reklam.

Hit eller Shit?<

Allt som har faktisk effekt brukar innebära att man rör på sig mer än man stoppar i sig eller vara receptbelagda mediciner.

Analysera sönder och samman detta nya mirakel!
Det här känns ju some rentav pinsam scam deluxe. En fejkad Aftonbladetsida där man använt kolumnisten Wolfgang Hanssons namn som närmast garanterat inte har skrivit texten. En text som ser ut att vara körd genom google translate rakt av.

Det intressanta är att om man gör en bildsökning ser man att före- och efterbilderna används för sådär tre, fyra andra suspekta bantningspiller. Och personerna förekommer med alla möjliga utländska namn och är sannolikt inte ett svenska. I vissa fall är det ju tveksamt om det ens är samma personer på före och efter.

En lustig detalj är att skådespelaren Carola Häggkvist omnämns i texten som investerare. Carola är mycket men hon är inte skådespelare. I vilket fall tänker jag att hon inte har använt skiten, hon känns spontant mer som någon som ber till gud om hon vill tappa vikt. Nu skiter jag väl i Carola, men det bara känns taffligt översatt eller AI med den typen av uppenbara dumheter.

Till yttermera försöker man ge någon slags legitimitet till att knäppgökarna i Draknästet tydligen ska ha investerat i företaget. Om det är sant eller inte är väl kanske mindre intressant. Men de investerar väl snarare i vad de tror går att sälja, och inte om det fungerar sjukt bra. Helt enkelt, är det förpackat med en fungerande säljidé och folk köper spelar det väl ingen roll om det fungerar.
Citera
2025-04-15, 15:41
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
En del muskler javisst men vätska betvivlar jag.
Jag drack rejäla mängder vatten och och proteinpulvret drack jag som shake utblandat med vatten.
Glömde att jag cyklade några mil om dagen också.

Det mesta du går ner så snabbt är vätska. Du tömmer kroppen, muskler etc på vätska.
Citera
2025-04-15, 16:29
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Det mesta du går ner så snabbt är vätska. Du tömmer kroppen, muskler etc på vätska.
Spelar det så stor roll när viktminskningen bara behöver hålla i sig i några sommarmånader?
Citera
2025-04-15, 16:33
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Spelar det så stor roll när viktminskningen bara behöver hålla i sig i några sommarmånader?

Det vi talar om här handlar om viktminskning som uttalas och säljs som att den är bestående. Alltså rör det sig om att man blir av med fett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in