Chefredaktr Christofer Ahlqvist: Det kommer in mycket klagoml till mig nu. Kan ni inte skta judehatet p kulturredaktionen lite mer diskret?
Kulturchef Johan Hilton: Det blir inte ltt. Hela redaktionen bestr av kommunistiska klimakteriekrringar. Jag rvde dom av Werner, som du kanske minns. Det r inte jag som har anstllt dom. Men jag skall frska!
Kulturchef Johan Hilton: Ganska dlig tajming att skriva den dr krnikan, dr du erknner att du deltar i Hamas-demonstrationer varje sndag, dagen efter att Doku avsljar att ni hyllar terrorattentaten 7 oktober. Chefredaktren r efter mig nu. Kan du inte skta judehatet lite mer diskret hdanefter?
Kritikredaktr Jenny Hgstrm: Du skall ge fan i att sga vad jag skall gra. Om du inte passar dig kommer jag sga till alla att du r Pro-Israel.
Kulturchef Johan Hilton: Nej, nej, gr inte det. Du skter dig sjlv ven i fortsttningen. Men du kan vl frska tona ner judehatet lite?
Kritikredaktr Jenny Hgstrm: Hur menar du? Det finns inte en vettig person p hela redaktionen. Att Eva Braun lyckas f alla artiklar att handla om Israel r inte mitt fel. Det var Reis som anlitade henne frst. Nu fr vi dras med henne.
Kulturchef Johan Hilton: Kan du inte lgga ut en diktsamling p henne d? Det borde vara riskfritt.
Kritikredaktr Jenny Hgstrm: Ida Brjels nya diktsamling r ett perfekt tillflle att skriva om hur onda judarna r utan att det verkar konstigt, fr det r ju snt vi egentligen borde syssla med p kultursidorna, att recensera diktsamlingar.
Frilansskribent Eva Braun: Du kan lita p mig chefen!
Det frdiga resultatet "Poesi som motstnd p Vstbanken" (250502) innehller en hel del godbitar fr den lite finare judehataren, som lser eller skriver diktsamlingar:
Citat:
Ursprungligen postat av Eva Braun
Gmd i dikten finns bland annat namnen p 65 av de palestinska spdbarn som Israel har ddat i kriget.
Hr lyckas bde Ida Brjel och Mikaela Blomqvist smyga in den klassiska skrnan om de onda judarna som mrdar spdbarn.
Citat:
En av poeterna har en vn som avtjnar tv rs fngelse, till fljd av en drm han terberttade hgt.
En lgn behandlas i recensionen som sanning.
Citat:
Tortyr
Tortyr r ett ord som anvnds i alla Mikaela Blomqvists artiklar om Israel.
Citat:
En tiorig pojke har slagits blodig
Ett phittat misshandlat barn fr avsluta recensionen. Mikaela Blomqvist har nu i en recension av en diktsamling lyckats f in myten om spdbarnsddande judar, phittade fngelsestraff, tortyr och misshandlade barn.