2025-05-06, 23:30
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
"Sanning utan ansvar är inte befrielse, det kan vara förstörelse."

– ChatGPT

Oy Vey!!!

”If the truth shall kill them, let them die”

- Immanuel Kant
Citera
2025-05-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Någon som såg Aktuellt ikväll? Hatt blev intervjuad och SVT visade lite siffror. De ligger i den senaste mätningen på cirka 3,6 %, jämfört med runt 8% i förra valet.

SVT visade då en undersökning de gjort där de påstod att 38 % av Centerns väljare vill att partiet ska samarbeta med Socialdemokraterna. Ett uppenbart försök att få C att välja sida.

Min fundering är: Om partiet tappat runt 4 %, är undersökningen då baserad på de som stannat kvar -alltså cirka 3,5 % och inte på de 4% som har lämnat? Rent taktiskt kan man då tolka det som att det är strategiskt fel av C att samarbeta med S, om de nu vill höja sina siffror.

Sen kommentar på detta, men såg också intervjun och tänkte direkt på samma sak. Är ju vad de väljare som lämnat tycker som är det viktigaste att fokusera på, om man vill återfå dom. De måste ju vända trenden för att ens hänga kvar och kraftigt vända trenden för att kunna påverka.

Dock tyckte jag Hatt verkade ganska vettig när hon helst inte ville prata om blockfrågan och istället ville fokusera på Centerpartiets politik. Och utifrån valresultatet 2026 se vilka alternativ som finns för dom att få igenom sin politik. Nu öppnade hon väl inte för en ny allians, men indirekt antydde hon ju att om de får tillräckligt många väljare så skulle de kunna tänka sig andra lösningar än S+C.

Tror hon är väldigt rätt för C, men det kanske är för sent. Personligen hade jag kunnat tänka mig att rösta på dom om de återgår till landsbygdspolitik istället för det trams de sysslat med de senaste 10-15 åren.
Citera
2025-05-11, 08:25
Medlem
Fru Hatt borde blivit partiledare för Centern redan 2011, då hade partiet sluppit hela raden av dumheter som Annie Lööf skadade partiet med.

Det är inte en kvick-fix att återställa ett parti efter Lööfs skrala ledarskap men jag vill ge Hatt en chans.

Demirok gjorde inte bort sig men hade kanske inte rätt förutsättningar att hantera den negativa kultur som Lööf lämnade efter sig.
Citera
2025-05-18, 16:14
Medlem
Den kurdsvenske tidigare C-politikern Shiyar Ali och en UD-anställd diplomat misstänks ha röjt hemliga uppgifter. Det visar anmälan till Säpo enligt SVT Nyheter.
Citera
2025-05-21, 06:59
Medlem
Kvillebacken1s avatar
HATTEFFEKTEN

Centerpartiet rusar opinionen på grund av "Magdamoderater" som byter sida. Magdamoderater är moderater som inte vill ha ett samarbete med Sverigedemokraterna.
Citera
2025-06-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
HATTEFFEKTEN

Centerpartiet rusar opinionen på grund av "Magdamoderater" som byter sida. Magdamoderater är moderater som inte vill ha ett samarbete med Sverigedemokraterna.

Vilka idioter.
Citera
2025-06-11, 09:59
Medlem
Hur pedofilvurmarna ökar i opinion förstår jag inte (eller ja svt påstår att C gör det)
Citera
2025-06-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosik
Hur pedofilvurmarna ökar i opinion förstår jag inte (eller ja svt påstår att C gör det)

centerpartister/bondeförbundare vill nog ha en ginger som ledare?

https://www.tradera.com/item/291002/...0-tal-30x40-cm
Citera
2025-06-11, 16:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
HATTEFFEKTEN

Inget av det där betyder någonting överhuvudtaget. På valdagen är de nere i makliga 4.2 % igen.
Citera
2025-06-25, 15:28
Hör henne prata i Almedalen nu. Hon verkar mest prata om klimatet så man undrar varför hon inte är med i Miljöpartiet istället.
Citera
2025-06-25, 18:47
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De14Orden
Hör henne prata i Almedalen nu. Hon verkar mest prata om klimatet så man undrar varför hon inte är med i Miljöpartiet istället.

Nja, det lät som de typiska c-glosorna var inövade och på plats. Om man blundade kunde man lätt tro att Annie Rööf var tillbaka. Men visst, ska C få vara med att leka är det såklart med Miljömupparna och Sosseriet man måste samsas, även om Hattifnatten är mörkblå så det gäller ekonomin.
Citera
2025-06-25, 18:50
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Nja, det lät som de typiska c-glosorna var inövade och på plats. Om man blundade kunde man lätt tro att Annie Rööf var tillbaka. Men visst, ska C få vara med att leka är det såklart med Miljömupparna och Sosseriet man måste samsas, även om Hattifnatten är mörkblå så det gäller ekonomin.

När jag bara hörde hennes röst från TVn hemma i bakgrunden var jag helt säker på att det var Lööf som talade först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in