Ja vet precis hur detta slutar. Ska berätta för er!
Sossarna med centern, vänstern och mp kommer vinna 2026 så ni kan börja spara pengar för dom kommer höja bränslepriserna jävulskt, skatterna kommer höjas, invandringen kommer öka och förbuden kommer hagla…. Jävla kärring kvinnor. Har egentligen inget emot kvinnor men politiken ska dom fan inte rota i, jävla suggor
Att döma av vad som A-K Hatt sa i sitt inledningstal så är det helt och hållet en ny Annie Lööf. Det är röda linjer mot SD vilket gör att de inte har för avsikt att hoppa över till den borgerliga sidan. Hon pratar inte om V, så hon försöker kanske skaka liv i "den breda mitten" där Annie Lööf var tämligen ensam, och Hatt lär bli lika ensam i den också.
Så att driva vidare den politiken som inte gick nåt vidare snabbar bara på spiralen ner i avgrunden.
Sossarna med centern, vänstern och mp kommer vinna 2026 så ni kan börja spara pengar för dom kommer höja bränslepriserna jävulskt, skatterna kommer höjas, invandringen kommer öka och förbuden kommer hagla…. Jävla kärring kvinnor. Har egentligen inget emot kvinnor men politiken ska dom fan inte rota i, jävla suggor
det enda man kan hoppas på är att uffe är så sugen på att sitta i en regering att han kan tänka sig att bilda regering med s..
Jag har en bild i huvudet där hon har på sig en grå sticketröja och lyfter hö över ett staket på landsbygden. Det är så en Centerpartist skall uppfattas.
Absolut. Men SD har varit lata den här mandatperioden, och det borde ju C kunna utnyttja. Jag kan tänka mig att det redan nu pågår förhandlingar bakom kulisserna. Vill C någonsin bli relevanta igen måste de dels dumpa den breda mitten, dels visa betydligt mer handlingskraft än under Murreåren.
Sedan vet ju både du och jag att C, L, M, KD, same same. Det är som jul- och påskmust, samma innehåll med olika etiketter. För att dra analogin ännu ett steg längre:
C är Cola Zero koffeinfri
L är Cola Zero koffeinfri
C har nu chansen att bli åtminstone Cola Zero. Fortfarande en värdelös imitation av originalet, men inte fullt lika sorglig som den totalt vingklippta versionen utan koffein.
Det skulle inte förvåna mig ett jävla dugg om det är den semantiska akrobatiken hon kommer att köra med den dagen de faktiskt offentligör ett samarbete.
Feminism/Kvinnlig rösträtt var Talmudtrollens absolut effektivaste vapen mot den Vita rasen. Ingenting kunde så briljant ha underminerat så många nationer på ynka hundra år.
Någon som såg Aktuellt ikväll? Hatt blev intervjuad och SVT visade lite siffror. De ligger i den senaste mätningen på cirka 3,6 %, jämfört med runt 8% i förra valet.
SVT visade då en undersökning de gjort där de påstod att 38 % av Centerns väljare vill att partiet ska samarbeta med Socialdemokraterna. Ett uppenbart försök att få C att välja sida.
Min fundering är: Om partiet tappat runt 4 %, är undersökningen då baserad på de som stannat kvar -alltså cirka 3,5 % och inte på de 4% som har lämnat? Rent taktiskt kan man då tolka det som att det är strategiskt fel av C att samarbeta med S, om de nu vill höja sina siffror.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!