• 5
  • 6
2025-04-14, 19:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är väl liknande med MDMA att man helst inte ska äta SSRI.

SSRI och MDMA är ju livsfarligt tillsammans. Det är inte SSRI och svamp. Kanske slår man ut all effekt om man tar en hästdos av SSRI, men jo, man blir påverkad av psykedelika även på SSRI.
Citera
2025-04-14, 20:05
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
SSRI och MDMA är ju livsfarligt tillsammans. Det är inte SSRI och svamp. Kanske slår man ut all effekt om man tar en hästdos av SSRI, men jo, man blir påverkad av psykedelika även på SSRI.
Jo men återigen: det rekommenderas inte av flera anledningar. Att man blir påverkad behöver ju inte betyda att det är positivt. Finns de som blir lite skeva med SSRI och Psilocybin och de som klarar sig bra. Beror ju på dosering och många andra faktorer.

Därför är det väl bäst att vi får svar från TS först? Om han inte äter SSRI är det ju inga problem.
Citera
2025-04-14, 20:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo men återigen: det rekommenderas inte av flera anledningar. Att man blir påverkad behöver ju inte betyda att det är positivt. Finns de som blir lite skeva med SSRI och Psilocybin och de som klarar sig bra. Beror ju på dosering och många andra faktorer.

Därför är det väl bäst att vi får svar från TS först? Om han inte äter SSRI är det ju inga problem.

Mm, visst. Men talar man intrappning så tror jag inte några droger är bra att korsa med, förutom de som lugnar.
Citera
2025-04-14, 21:49
Medlem
Se till att träna och öppna ditt sinne för din egen identitet... Börja möta världen med din egen existens och identitet, slöng av masken och börja känna av världen på riktigt.

Träning är bra för själen och kroppen.
Kärlek, dejta, knulla är bra om du kan.
Är nyttigare försök dra ner på skitmat även om det är svårt.
Gör någon social hobby för att få social kontakt, det hjälper själen också, försök vara dig själv.
Om du når för dåligt våga prata med en läkare.

Och så finns det mer att göra... Ge inte upp
Citera
2025-04-14, 22:36
Medlem
bithaxs avatar
Ja asså, man behöver ha så man klarar sig på något sätt, men man blir verkligen inte lyckligare av mer och mer ansvar även om det kommer med mer betalt, det vill jag lova.

Fundera på om det finns någon möjlighet för dig att kunna göra din egen grej. Om du kan tjäna tillräckligt för att kunna försörja dig.

Min pappas bror är silversmed. Pensionerad visserligen. Men han tog sitt mästarbrev och så startade han en liten butik. Kan inte ha varit fett. Många barn skaffade han också. De ärvde dock massa pengar på ålderns höst så han verkar ju ha ok liv nu.

Hans fru har jobbat som mattant i en skolmatsal hela livet.

Grejen är dom har världens finaste hus, och en underbar trädgård och barnbarn som kommer och hälsar på, och dom har tillochmed kunnat köpa lite skog nu för pengarna de ärvde.

En annan släkting är rik. Hon har jobbat på sjön hela livet. Varit kapten på olika båtar. Aldrig haft några utgifter.

Jag menar bara att det finns många vägar man kan välja. Man behöver inte vara supersmart och köra rattrace. Man behöver bara vara en överlevare.
Citera
2025-04-14, 22:37
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Tillsätt hormonet testosteron så kommer saker bli bättre redan där. Börja rök cannabis vid behov, märker du att din eq är helt urspårad så rök en jävel. Börja på gymmet och ät bra mat. Gör du dessa saker kommer även dina sociala relationer bli bättre per automatik !
Citera
2025-04-14, 23:28
Medlem
Riddargrevens avatar
Håll ut, vi hejjar på dig. Beklagar att psykiatrin gör som de gjort mot många män, förnekar terapi och skriver ut SSRI (som många tar sitt liv på under insällningsperioden som kan vara jättelång).

Du har säkert någon näringsbrist, har du ätit bra, handen på hjärtat alla år? Om inte tror jag B12 och D kan vara värda att kolla upp, kanske testosteron med. Vissa tester är dyra men har du råd och vill satsa på din hälsa, do it.

Hemmasittare, vad gör du om dagarna? Rör du på dig? Har du några hobbies? Om du bara skärmgluttar, inte underligt allt känns menlöst.

Vad gör man när allt man provat har misslyckats?" du har inte provat allt, du har provat allt du har kommit att tänka på och hur har du sedan verkställt det?

Autism då ska du ha haft rätt till stöd eller gav de dig diagnosen nyligt? be om ett personligt ombud eller annan insats.

Du har folk som bryr sig!!! Du ska få ett uppdrag, varje kväll innan du somnar tänk på tre saker du är tacksam för. Din hjärna behöver omprogrammeras.
Citera
2025-04-15, 00:03
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Till att börja med så är du inte en belastning för de runt dig. Det känns så ja, men det är hjärnspöken och inte en absolut sanning. Försök ha fokus på den kärlek och omtanke du faktisk får istället för alla som inte ser dig.

Tänk på att självmord är en permanent lösning på temporära problem. Det känns inte så, men det finns andra vägar även om allt känns mörkt.

Vården... Gör inget för den som har ont i själen tyvärr. Och vården i stort är ett skämt. Om du är öppen för det kanske en präst/diakon kan vara ett förslag.

När det gäller jobb... Som du säkert skulle må bra av att ha. Det gör de allra flesta. Så ge inte upp. Men ring och bara ställ en fråga när du sökt, syftet är bara att du ska synas mer i processen.

Gör sånt du mår gott av, motionera, ät gott, res osv. Även om de svarta tankarna tar över, bara gör i handling.

Jag känner mig också tom, har förlorat väldigt mycket, saknar ekonomi, sammanhang, jobb, familj med mera. Känslan av att vilja checka ut är med mig all min vakna tid. Ligger där i bakgrunden och lurar. Jag känner mig som en börda och belastning bara av att jag finns. Men jag försöker... Tränar och försöker bli på yogamattan, lyssnar på fåglarna när jag ska sova , ser fram mot grönt gräs under fötterna och att få känna dofterna i skogen. I sommar tänker jag ta upp nattbaden igen, flyta runt i fjorden och se på båtarna som kommer in i hamnen, en öl i solen, serie och tekoppen när det regnar, se vårkänslor hos grannens hästar, sommar-kantarellerna, plocka vilda buketter till midsommar osv

Ge inte upp, din tid kommer

Kram

Jag tror att det jag försöker få fram är att när de hör tankarna är så starka, när det känns som om man sitter fast och tomheten är stor då får man försöka att bara koppla på en autopilot, hjärtat slår, benen bär och det är gott nog så. Flera har ju skrivit saker som kost, motion, sömn och det ligger mycket i det för funkar alla dessa mer basala sakerna så blir det tunga lättare att bära och är tankarna helt överväldigande så hjälper det att fokusera på bara sådana praktiska handlingar och det är också gott nog så i tuffa perioder.

Sen kan man ha en diagnos eller erfarenheter som spelar in och gör det svårare absolut. Men det universella i att vara människa har vi alla och även om det verkar som alla andra är så lyckade och lyckliga så gör livet ibland ont - i det är du inte udda i det är du mänsklig.
Citera
2025-04-20, 19:57
Medlem
Man ska inte ha för höga krav. Hakuna matata & var nöjd med allt som livet ger som de säger i lejon kungen & djungelboken, om Putin kan referera till djungelboken så kan väl jag jag är ju simpel.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in