• 1
  • 2
2025-04-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Rengr med klorin, allts hll klorin, lt det verka i 30 min, spola sedan. Hjlper det inte, terupprepa!

-Hur gammalt r huset? r huset gammalt s kan det bra att slamsuga rren. Gr man inte sjlv, kostar en del.. (typ 10-20 kkr)
Man kan byta toastolar ocks, typ 5kkr eller mera..

Man slamsuger inte rren man underhllsspolar dessa med hgtrycksvatten och det finns ofta erbjudanden frn firmor i nrheten fr ngra tusenlappar inklusive skickkontroll med kamera.
Citera
2025-04-13, 12:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misho
Man slamsuger inte rren man underhllsspolar dessa med hgtrycksvatten och det finns ofta erbjudanden frn firmor i nrheten fr ngra tusenlappar inklusive skickkontroll med kamera.

Det beror p. Har en tysk sdan apparat, men den r vl 10m lng, rcker hemma men inte i mina hyreshus. Allt beror p husets (rrens) skick. r det gamla rr (typ jrn) s kanske man "relina" rren med plast. r rren riktigt gamla, kan man rka illa ut med vatten/avloppslcka som fljd. D kan man sga att man har "skitit i bl skpet" bokstavligen..

Tycker att TS ska brja med mitt tips om klorin, det funkar bra i nio fall av tio.
Citera
2025-04-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det beror p. Har en tysk sdan apparat, men den r vl 10m lng, rcker hemma men inte i mina hyreshus. Allt beror p husets (rrens) skick. r det gamla rr (typ jrn) s kanske man "relina" rren med plast. r rren riktigt gamla, kan man rka illa ut med vatten/avloppslcka som fljd. D kan man sga att man har "skitit i bl skpet" bokstavligen..

Tycker att TS ska brja med mitt tips om klorin, det funkar bra i nio fall av tio.

Ja jag menade sklart att en firma gr det med inkluderande frskringar osv. Jobbar med detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in