2025-04-12, 20:32
Medlem
Brukar ibland läsa skräcktidningar och en serie jag verkligen fastnat för är The Dark Mansion Of Forbidden Love. Det är mest äldre skräcktidningar som tilltalar mig och denna är från tidigt 70-tal. Den utkom endast i fyra nummer. Innehåller lite romantik också som man kan ana av titeln.

Citat:
Enter the Dark Mansion Of Forbidden Love! An anthology series featuring dark and twisted tales of love and suspense that will keep you up at night!

Det går att läsa ett smakprov av serien på Amazon.

Känner ni till denna och tycker om den lika mycket som jag gör? Tycker ni jag borde förnya mig? Jag tar gärna emot tips på nyare liknande serietidningar!
Senast redigerad av Preklusionsprincip 2025-04-12 kl. 20:39.
Citera
2025-04-12, 20:40
Medlem
pn222jws avatar
Jag tipsar om "Tales of Terror" - amerikanska kvalitetsserier från 1980-talet. https://www.amazon.com/Tales-of-Terr.../dp/B009982N4K
Citera
2025-04-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Jag tipsar om "Tales of Terror" - amerikanska kvalitetsserier från 1980-talet. https://www.amazon.com/Tales-of-Terr.../dp/B009982N4K

Tack för det! Omslaget till den tidningen såg lockande ut.

Föredrar du också äldre tidningar som går i skräckens tecken?
Citera
2025-04-12, 20:56
Medlem
pn222jws avatar
Ja, oftast. Jag köper inte längre vuxenserier om jag inte hittar något second-hand fynd billigt. Men jag minns dom väl. 1975-1990 var nog den bästa tiden för skräckserietidningar.
Citera
2025-04-12, 21:20
Medlem
Issue #1. Published Oct 1971 by DC.

Citat:
The Mystery of the Missing Bride, art by Tony DeZuniga [as Tony DiZuniga]; Laura Chandler comes to Langfrey House to attend the funeral of her friend Bettina, and accepts an offer to live and work there so she can investigate how Bettina died; However, the many secrets of the Langfrey family may prove fatal to her before she can discover the truth. 52 pgs.

Issue #2. Published Dec 1971 by DC.

Citat:
Neal Adams cover. In "Honeymoon of Horror," after her husband David dies, Ellen Drew finds love with a stranger who calls her by another name. Was that marriage in which her husband died a bad dream? Is she really the person who this stranger says she is? Or is it all a nightmare? A novel length, three-part story with chapter titles "Death in the Night," "Who Am I?" and "Secret of the Painting." Story & Art Credits: unknown. Issue also has "The Mystery of Dead Man's Cove" and a one-page quiz, "Do You Have Psychic Powers?"

Issue #3. Published Jan 1972 by DC.

Citat:
Jeff Jones cover, In "Kiss of Death," Doctor Victor Enright and nurse Anne Mason move into the mysterious Castle Dravko, despite warnings that evil lurks there. A book length, four-part story with chapter titles "It Walks By Night," "The Secret of Baron Dravko," "The Body in the Coffin," and "Mystery of the Locket." Script by Jack Oleck & Art by Don Heck. Issue also has a text feature on "Prophecies That Have Come True."

Issue #4. Published Apr 1972 by DC.

Citat:
In "The Grey Lady of Coburn Manor," Brian Stevens and Suzanne Westwood move into the manor and encounter many unexplained incidents including a strange butler, the grey lady ghost and deaths. A book length, four-part story with chapter titles "Mystery of the Mansion," "Who Is Walking On My Grave?" "The Body in the Garden," and "The Hidden Room." Script by Dorothy Manning & Art by Ernesto Chua and Vince Colletta. Issue also has a one-page text feature on "The Nightmare That Came True." Becomes "Forbidden Tales of Dark Mansion" with issue 5.
Senast redigerad av Preklusionsprincip 2025-04-12 kl. 21:24.
Citera
2025-04-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preklusionsprincip
Brukar ibland läsa skräcktidningar och en serie jag verkligen fastnat för är The Dark Mansion Of Forbidden Love. Det är mest äldre skräcktidningar som tilltalar mig och denna är från tidigt 70-tal. Den utkom endast i fyra nummer. Innehåller lite romantik också som man kan ana av titeln.

Det går att läsa ett smakprov av serien på Amazon.

Känner ni till denna och tycker om den lika mycket som jag gör? Tycker ni jag borde förnya mig? Jag tar gärna emot tips på nyare liknande serietidningar!
Chock hette en tidning jag läste i 10-12 års åldern. Vampyrella tror jag en hette med en sexig kvinnlig vampyr.
Citera
2025-04-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Chock hette en tidning jag läste i 10-12 års åldern. Vampyrella tror jag en hette med en sexig kvinnlig vampyr.

Läste just om Chock här på forumet i tråden om skräcktidningar.

Innehåller den bara material från Eerie Magazine?
Citera
2025-04-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preklusionsprincip
Läste just om Chock här på forumet i tråden om skräcktidningar.

Innehåller den bara material från Eerie Magazine?
Det vet jag inte. Var länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in