• 1
  • 2
2025-04-12, 15:21
Medlem
Att hålla på med dieter och vara fixerad vid sitt utseende och kropp.
Är inte det en smula feminint?
Många bodybuilders verkar ha en ätstörning också. (Cheat meals)
Är det inte homoerotiskt att beundra andra mäns kroppar?

Att träna hårt och lyfta tunga vikter d.vs att vara stark och stor är väll manligt.
Men bodybuilders tränar för hypertrofi som jag förstått det. Utseendet på musklerna.
Allt för att stå nästan naken på scenen likt en skönhetstävling.

Stämmer det att kroppsbyggare är lika ohälsosamma som överviktiga på insidan? Organ o.sv.
Det är så motsägesefullt en stark fysik.

Hur tänker ni som är insatta i den världen? Håller ni med om beskrivningen?
Varför är det så populärt bland män?
Citera
2025-04-12, 15:31
Avstängd
FarliKorvs avatar
Ja det är bögigt, och det är ALLTID en väldigt liten person som håller på med baddibilding.
Citera
2025-04-12, 15:54
Medlem
Kickassfarsans avatar
Jättebra att träna och ta hand om sig själv men att sitta och prata träning och lägga upp gymbilder på instgram är megagay. Osäkerheten lyser igenom.
Citera
2025-04-12, 15:57
Medlem
Svar ja.. Det är inte direkt någon hälsokur att ligga på så låg fettprocent.

Svar ja.. Deras leder och skador är inte roliga..

Ingen aning känner ingen baddi bylder som är nära vän.
Citera
2025-04-12, 16:26
Medlem
De flesta homsar är inte intresserade av bodybuildare. Där står en vältränad kropp i fokus, och gärna hos en twink. Men inte i form av bodybuilding. Så, nej, det är inte homoerotiskt. Snarare avtändande.
Citera
2025-04-12, 16:43
Medlem
hockexs avatar
Antar att du menar de som trycker i sig steroider, ligger på 5% kropsfett och lider av Dysmorfofobi. Nej det är såklart inte hälsosamt men det är också en ytterst liten mängd som gör detta.

Om du däremot syftar på alla som gymmar regelbundet, tänker på kosten och sin hälsa, är du antingen helt efterbliven eller bara blind pga avundsjuka. Inte så konstigt att samhället kryllar av fetton om man anser att en hälsosam kost är en ätstörning. va fan.

Ut och lyft vikter med dig istället, nämn en enda aktivitet som är hälsosammare än regelbunden träning
Citera
2025-04-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Att hålla på med dieter och vara fixerad vid sitt utseende och kropp.
Är inte det en smula feminint?
Många bodybuilders verkar ha en ätstörning också. (Cheat meals)
Är det inte homoerotiskt att beundra andra mäns kroppar?

Att träna hårt och lyfta tunga vikter d.vs att vara stark och stor är väll manligt.
Men bodybuilders tränar för hypertrofi som jag förstått det. Utseendet på musklerna.
Allt för att stå nästan naken på scenen likt en skönhetstävling.

Stämmer det att kroppsbyggare är lika ohälsosamma som överviktiga på insidan? Organ o.sv.
Det är så motsägesefullt en stark fysik.

Hur tänker ni som är insatta i den världen? Håller ni med om beskrivningen?
Varför är det så populärt bland män?

Är Bodybuilding populärt bland män?

Nej. Se på hur många män som tävlar i Sverige.

Kvinnlig fitness/bodybuilding är däremot minst 10 ggr större numera.
Citera
2025-04-12, 16:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Ja det är bögigt, och det är ALLTID en väldigt liten person som håller på med baddibilding.

Arnold Schwarzenegger är 188 cm.
Citera
2025-04-12, 16:56
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Homoerotiskt, definitivt. Jag har aldrig förr spanat in andra män som på gymmet. Andra män spanar in mig men det händer även utanför gymmet. Den sexuella laddningen uteblir dock för min del. Men vem blir inte imponerad av svulstiga biceps? Jag kan knappt sluta titta när ett praktexemplar uppenbarar sig i mitt synfält.
Citera
2025-04-12, 17:23
Medlem
GertBennys avatar
Jag älskar att gymma och lyfta tungt, men jag kan hålla med om att det är rätt "gay" med män som är överdrivet fixerade vid sina och andra mäns kroppar. Det är snack om fettprocent, att ha rätt bränna, gå runt i minimala linnen som är något slags "manlig" motsvarighet till tjejers push up bh med djupaste ringningen och så vidare.

På scen ser man ett gäng extremt brunbrända män som ser helt galna ut när de ler, tänderna lyser som fyrtorn i mörkret och sen börjas de svingas och svängas med armar och ben i märkliga poser. Publiken består till 90 procent av andra män och de kvinnor som är där, är ofta på så mycket testosteron/andra steroider att de antagligen klassas som män rent biologiskt.

Men jag fascineras av sporten ändå och ovanstående är skrivet med glimten i ögat. Men det är en väldigt märklig sport. Det kanske är bättre att kalla bodybuilding märklig istället för gay/bögig. Det är ju en slags skönhetstävling egentligen men med svullna och svettiga män med jätte biceps.

Men en sak ska man ha klart för sig och det är att bodybuilders sliter och dietar och tränar hårt som fan, de ska de ha credd för.

Den moderna bodybuildingen har ju iofs blivit en freak show och de ser ju ut som tecknade mutanter numera med sina HGH gutts och alla onaturligt stora muskler. Sporten var mer normal på Arnolds tid och deras kroppar var riktigt tilltalande ur ett estetisk synsätt.
Citera
2025-04-12, 18:15
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag älskar att gymma och lyfta tungt, men jag kan hålla med om att det är rätt "gay" med män som är överdrivet fixerade vid sina och andra mäns kroppar. Det är snack om fettprocent, att ha rätt bränna, gå runt i minimala linnen som är något slags "manlig" motsvarighet till tjejers push up bh med djupaste ringningen och så vidare.

På scen ser man ett gäng extremt brunbrända män som ser helt galna ut när de ler, tänderna lyser som fyrtorn i mörkret och sen börjas de svingas och svängas med armar och ben i märkliga poser. Publiken består till 90 procent av andra män och de kvinnor som är där, är ofta på så mycket testosteron/andra steroider att de antagligen klassas som män rent biologiskt.

Men jag fascineras av sporten ändå och ovanstående är skrivet med glimten i ögat. Men det är en väldigt märklig sport. Det kanske är bättre att kalla bodybuilding märklig istället för gay/bögig. Det är ju en slags skönhetstävling egentligen men med svullna och svettiga män med jätte biceps.

Men en sak ska man ha klart för sig och det är att bodybuilders sliter och dietar och tränar hårt som fan, de ska de ha credd för.

Den moderna bodybuildingen har ju iofs blivit en freak show och de ser ju ut som tecknade mutanter numera med sina HGH gutts och alla onaturligt stora muskler. Sporten var mer normal på Arnolds tid och deras kroppar var riktigt tilltalande ur ett estetisk synsätt.

Bodybuilding har aldrig varit en sport snarare en form utav konst.
Citera
2025-04-12, 19:16
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Bodybuilding har aldrig varit en sport snarare en form utav konst.
Bögkonst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in