• 1
  • 2
2025-04-12, 11:06
Medlem
Ja vad fan är det för något? Video nedan.

Ukraina påstår att det inte var dom, utan att ryssarna istället besköt sin egen helikopter.

Men jag har då aldrig sett någon sådan helikopter förr, och trots ihärdig beskjutning av luftvärn så verkar ufot inte alls bli påverkat, utan rör sig i maklig takt vidare dit den var på väg, tillsynes helt obrydd av den hårda beskjutningen.

Har någon hört talas om något liknande förr? Länkar?
Teorier om vad det var?

Videon:
https://youtu.be/hAHKA6wjK8U?si=MHZaKlSKZIWxkEsj
Citera
2025-04-12, 11:18
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard

Ukraina påstår att det inte var dom, utan att ryssarna istället besköt sin egen helikopter.

Men jag har då aldrig sett någon sådan helikopter förr, och trots ihärdig beskjutning av luftvärn så verkar ufot inte alls bli påverkat, utan rör sig i maklig takt vidare dit den var på väg, tillsynes helt obrydd av den hårda beskjutningen.

Teorier om vad det var?

Videon:

Helt enkelt dåliga skyttar! Om Ukraina hade skickat in nåt liknande så hade den garanterat inte varit upplyst.
Citera
2025-04-12, 11:19
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard

Teorier om vad det var?

Videon:

Var nog en stor drönare.
Citera
2025-04-12, 11:22
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Helt enkelt dåliga skyttar! Om Ukraina hade skickat in nåt liknande så hade den garanterat inte varit upplyst.

"kolla, vi kan flyga runt här helt upplysta och ni kan inte göra något åt det"
Citera
2025-04-12, 11:25
Medlem
HerrKralls avatar
Ryssarna kan ju inte träffa en ladugårdsvägg på två meter, så föga förvånande.
Citera
2025-04-12, 12:19
Medlem
Tack. Jag såg den på en kanal om Ukraina-kriget och ville posta den, men glömde bort. Den jag såg var denna: https://www.youtube.com/live/0Y4rE5b...EHGp1ey&t=1059

De är militär-nördar och kan ge lite kontext kring hur och var det skedde, och jag tror också att de hade fler klipp från händelsen. De tror inte på NHI så det är skeptikers perspektiv.

Mitt intryck är att den påminner mycket om de mystiska "drönare" som var/är över bland annat New Jersey. Den där sorten som ser ut som att någon försöker fejka ett flygplan. Underlig belysning, för liten, för långsam eller ljud som inte matchar osv.

Ryssland drabbades för övrigt av en eller två liknande besök under perioden när "drönarna" var som mest i ropet. Om någon har det klippet så vore det bra för tråden om ni kunde länka. Vore intressant att kunna jämföra.
Citera
2025-04-12, 13:43
Medlem
Kollar man på tracerkulorna så ser det ut som allt missar...
Låter som en helikopter, men varför så starkt upplyst
Citera
2025-04-12, 13:47
Medlem
Peppermills avatar
Skulle vara coolt om Ukraina hade uppfunnit hologram-drönare så att fienden kan slösa hur mycket ammo/luftvärn som helst på att försöka bekämpa "hägringen".
Senast redigerad av Peppermill 2025-04-12 kl. 14:00.
Citera
2025-04-12, 14:00
Medlem
Landsbygdens avatar
En av deras egna helikoptrar, är vad jag hört. Ryssarna brukar jag ju inte ha så stora betänkligheter annars, när det gäller att skjuta sina egna. Så det kan stämma.
Citera
2025-04-12, 18:58
Medlem
MittMalmoes avatar
Luktar ”Fake News” långa vägar

Alla dessa idiotiska kommentarar att ”de ibte kan sikta” osv visar tyvärr på hor obilade och okunniga ni är

Ja, jag förstår att ni vill måla upp ryssen som en vilde, utan intellekt eller andra fördigheter…

OM detta hade varit ett verkligt anfall mot moskva då hade ni haft 2 MIG plan uppe i luften under en minut och målet hade varit neutralisert

…. Men fortsätt ni leva i er lilla filterbubbla att Rysen är efterbliven
Citera
2025-04-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt

Mitt intryck är att den påminner mycket om de mystiska "drönare" som var/är över bland annat New Jersey. Den där sorten som ser ut som att någon försöker fejka ett flygplan. Underlig belysning, för liten, för långsam eller ljud som inte matchar osv.

Ja det finns onekligen likheter med New Jersey. Men där användes inte militära medel för att försöka få ned den, så som skedde här i Ryssland.

Kanske visste höga myndigheter i Usa att det var lönlöst att försöka skjuta ned dessa objekt, eftersom de försökt tidigare på annan plats med samma brist på framgång som ryssarna hade?

Om det är NHI så undrar man vad de tänkte. "Ops, med tanke på reaktionerna så måste vi gjort något fel i vår imitation av ryska luftfarkoster, undra vad som avslöjade oss?". Om vi antar att det var NHI så uppvisar de en ganska stor oförståelse för oss, var de ska visa upp sig, och hur de bör simulera sina rörelser vid beskjutning. Att bara ignorera våra projektiler som vore de vattendroppar upplevs som mycket besynnerligt för vissa av oss.....
Citera
2025-04-12, 19:17
Medlem
Ukrainarna brukar ofta flyga över ryskt territorium. De sätter stålkastare på rotorn för då tror ryssarna att det är ett flygande tefat och skjuter inte
Men nu hade de kommit på grejen och öppnade eld Men deras luftvärn når ändå inte så högt så det var aldrig någon fara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in