2025-04-12, 07:02
Medlem
buisnismannens avatar
Finns de plats för en till skönsjungande tjockis jämnte Molly Sandén? Jag tvivlar hon fick bara uppfylla tjockis kvoten för att hon bar mask utan masken är hon bara ett fetto i mängden som sjunger andras låtar på TikTok.
Citera
2025-04-12, 07:08
Medlem
Knyttlarns avatar
När Aftonbladet avslöjade Hooja blev jag gruvligt förbannad och är det fortfarande men att någon kommer dumpa Fröken har jag precis förlikat mig med de senaste dagarna. Som tur är.

Fast vad ger Expressen rätten? Själv döljer hon sig fortfarande, senast igår på Instagram, https://www.instagram.com/f.officiiall

Där har hon redan visat så pass mycket av ansiktet att man får en bra bild av hur hon ser ut, en cool brud!

Jag ser mycket fram mot vad hon kommer erbjuda, vilket spår hon än väljer. Att jobba för Gozzi var uppenbart inte hållbart.
Citera
2025-04-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
"Felicia Erikssons inkomst har de senaste åren vuxit från 54 000 kronor 2020 till 247 600 kronor 2023."

Låter jävligt lite för en av Sveriges största artister. Visst, Spotify och andra streamingtjänster ger inte så mycket men hon har ju turnerat extremt flitigt under de senaste åren, och det är ju där de stora pengarna ligger. Inte för henne uppenbarligen.
Ja det låter extremt lite med ca 20 000 i månaden med tanke på hur många framträdanden hon varit med i.

Även om hon har eget bolag, borde hon plockat ut mer rent skattemässigt.

För framtida karriär krävs det nog en hit omgående. Från det som kommit fram så finns en risk för balladträsket, jag skulle nog gå för upptempo så hennes snuskisfans känner igen sig.

Enligt expressen så är det här hennes bolag.
https://www.merinfo.se/foretag/Tinis.../2kixag2-2em9u

Edit: kan hon hamna i musikalträsket?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-04-12 kl. 07:47.
Citera
2025-04-12, 07:47
Medlem
RobertoSavianos avatar
Tror inte hon kommer lyckas i längden. Hon har rätt medioker röst och visst, hon har skaffat massa kändisvänner som hajpar henne nu, men de kommer tröttna också.

Att hon fortfarande inte vill visa sitt ansikte, men lägger upp mediokra videos på Instagram tror jag inte gynnar henne.

Hon är rätt snygg, så borde skippa hela den grejen och köra på
Senast redigerad av RobertoSaviano 2025-04-12 kl. 07:52.
Citera
2025-04-12, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tror inte hon kommer lyckas i längden. Hon har rätt medioker röst och visst, hon har skaffat massa kändisvänner som hajpar henne nu, men de kommer tröttna också.

Att hon fortfarande inte vill visa sitt ansikte, men lägger upp mediokra videos på Instagram tror jag inte gynnar henne.

Inte mediokert sen finns alltid onlyfans att luta sig emot
Citera
2025-04-12, 08:02
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano

Magkänslan säger att Rasse Gossi karaktärsmörda henne helt när han ersatte hon med en 40 kg lättare snusk. Förutom dom få inbitna fansen så kommer hon bara ses som ”den tjocka fröken snusk”
Citera
2025-04-12, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu kanske hon har något bolag som de sätter in mer pengar i men generellt så är det låtskrivarna som tjänar den stora summan medan artister kanske har skivkontrakt men de tjänar ju inte stimpengar. Gessle skrev väl de flesta låtarna för både gyllene tider och Roxette och därför har han typ 50 Ferraris

De stora inkomsterna för svenskspråkiga artister (Gessles ferraris kommer från Roxette) kommer inte från streaming utan från live-framträdanden, där är det hon som gjort grovjobbet. Läste någonstans att hon gjorde cirka 200 spelningar per år, så strax norr om en tusenlapp per spelning?
Citera
2025-04-12, 08:06
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Man slipper inte skatt om man tar ut aktieutdelning, den är snarare högre där än för lönearbete.

Dock beroende på hur man räknar.
Fel av mig, självklart skattar man på aktieutdelning. Jag skattade 22% på min utdelning i år
Citera
2025-04-12, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Väldigt vanligt att man plockar ut en relativt låg lön så man skattar så lågt som möjligt och sen utdelning. Nu är jag inte jätteinsatt men en polare som drev eget sa att man inte kunde plocka ut hur mycket som helst då det säkert blir någon extraskatt eller nåt sånt. Nu var inte han artist utan vanligt bolag som gick bra
Nej, du verkar inte insatt alls. Summan man deklarerar är densamma oavsett om man tar ut i lön eller utdelning.
Citera
2025-04-12, 08:35
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Oerhört korkat val av henne att ta av sig masken. Det finns redan tiotusentals kvinnor i 20-årsåldern i Sverige som ser bra ut och sjunger bra. Att hon hade mask var hennes gimmick som gjorde att hon stack ut. Nu blir hon ytterligare bara en i mängden av unga, enligt samhällsnormen vackra sångerskor. Fallet blir högt för henne. 📉 Ytterligare ett bevis på hur kvinnor är sämre än män på strategiska beslut i karriären, Hooja har ju gjort allt för att behålla masken på.

Hon har inte tagit av sig den. Expressen har enbart rotat fram en gammal CV-bild.

/AI
Citera
2025-04-12, 08:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Hon har mest tjänat på livespelningar. Några hundra miljoner streams på Spotify ger inte särskilt mycket, framförallt om andra ska sko sig.

Gotti lär väl dessutom ha fått sin del av kakan även från live-spelningar då han äger varumärket "Fröken Snusk" då hon inte lär fått fördelaktigt avtal. Det är väl därför hon lämnat det bakom sig - helt enkelt inte värt att slita ut sig för relativa småpengar när man själv gör det huvudsakliga arbetet.

Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
De stora inkomsterna för svenskspråkiga artister (Gessles ferraris kommer från Roxette) kommer inte från streaming utan från live-framträdanden, där är det hon som gjort grovjobbet. Läste någonstans att hon gjorde cirka 200 spelningar per år, så strax norr om en tusenlapp per spelning?

Det visar väl bara vilket ofördelaktigt kontrakt hon skrev med Gotti.
Citera
2025-04-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart hon måste. Avslöja vem hon är alltså. Hon är den riktiga snusken! Finns väl dock 100-tals som sjunger lika bra som hon. Grejen var ju mer detta med masken.
Fast det är ju just det, alla vi som hört henne i Masked singer vet att hon har en otrolig röst, hon kommer ha en karriär långt framöver är min gissning 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in