• 1
  • 2
2006-08-28, 01:46
Medlem
Jag träffade en kille i helgen, han påstod att han hade ett nummer som han kunde ringa, till nån medlem i Hells Angels, och "köpa" en tjänst för 3000 kr, som jag förstod på honom så kunde han ringa dom om han hamnat i bråk, dom kom dit och löste det hela (behövs oftast inte så mycket) och du betalade dem 3000 kr.

Tycker ni att det låter rimligt att de skulle göra detta för 3000 kr?
Citera
2006-08-28, 01:48
Medlem
SchKutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Jag träffade en kille i helgen, han påstod att han hade ett nummer som han kunde ringa, till nån medlem i Hells Angels, och "köpa" en tjänst för 3000 kr, som jag förstod på honom så kunde han ringa dom om han hamnat i bråk, dom kom dit och löste det hela (behövs oftast inte så mycket) och du betalade dem 3000 kr.

Beror väl på situationen... Hur djupt och stort bråk det är... Lite bråk ute på krogen är väl inget men om man blir hotad till livet och så, så är det väl rimligt..

Varför skrev jag förresten?
Citera
2006-08-28, 03:00
Medlem
Det tror jag inte på för 5öre. Skulle bara garva åt det. Inte att dom skulle svarta ner deras namn för sådana struntsummer. Alltså, inte riskera kurran för dom pengarna. SKulle du? inte jag iallfall.
Citera
2006-08-28, 05:53
Medlem
J_Js avatar
Stämmer aboslut inte.
Citera
2006-08-28, 16:12
Medlem
genos avatar
Kanske att HA visste att killen "med nummret" bara var en liten fjunis och således aldrig skulle innebära något riktigt handgemäng ifall han ringde?

T.ex att H-A förstod att ett samtal från honom endast innebar att de behövde dyka upp och säga "nu är bråket över" och enkelt inkassera 3000:- utan att behöva riskera åtal för någonting.

Att de skulle ge sig in i riktiga slagsmål för 3000:- känns dock lite väl mycket hollywood... men jag känner ingen i HA och spekulerar således bara hejvilt.
Citera
2006-08-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geno
Kanske att HA visste att killen "med nummret" bara var en liten fjunis och således aldrig skulle innebära något riktigt handgemäng ifall han ringde?

T.ex att H-A förstod att ett samtal från honom endast innebar att de behövde dyka upp och säga "nu är bråket över" och enkelt inkassera 3000:- utan att behöva riskera åtal för någonting.

Att de skulle ge sig in i riktiga slagsmål för 3000:- känns dock lite väl mycket hollywood... men jag känner ingen i HA och spekulerar således bara hejvilt.

Ja alltså, för 3000 kr förväntar man ju sig inte att dom ska gå in i slagsmål, bara visa sig på din sida så att säga. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att de kommer dit slår halvt ihjäl nån kille, riskerar åtal osv för 3000 kr.
Citera
2006-08-28, 18:06
Medlem
Xiders avatar
Kan garantera att det där är skitsnack.
Att de bara skulle ta sig ut till en krog el liknande för att säga; "nu är bråket över" existerar inte. Och deffinitivt inte för 3000 spänn.
Tror inte heller att det nummer han har går till någon av dom, eftersom dom inte är allt för snabba att dela ut sina privata nummer hit och dit.
Att däremot ha sagt det för att ha något att skratta åt och honom killen för sen, har jag inte alls svårt att tro.
Framför allt om numret går till något helt annat. Det är inget ovanligt skämt. Och ofta även en bra sak att ta till för att slippa personen.
Citera
2006-08-29, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann

LOL Nej det stämmer varkligen inte
Citera
2006-08-29, 02:39
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Men om man är en sk. "prospect"?

3,000 SEK är skitbra ifall man annars måste betala en tandläkare 30,000 SEK för tandregleringar efteråt.

Jag tror inte att HA tar sig an sådant "småskit". HA är som goda biljardspelare - de kollar hur nästa stöt ser ut, innan de slår till.

Sedan ska vi ha klart för oss att det finns hårdare killar än HA. I Helsingborg bevittnade jag hur EN ENDA MAN spöade skiten ur tre HA-snubbar. Han använde inga som helst tillhyggen heller...

Själv skulle jag gå åt sidan...
Citera
2006-08-29, 03:38
Medlem
J_Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi
Men om man är en sk. "prospect"?

Då umgås du med folk från HA. Festar med dom m.m.
Är du prospect, så är du med dom.
Citera
2006-08-29, 11:30
Medlem
Xiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_J
Då umgås du med folk från HA. Festar med dom m.m.
Är du prospect, så är du med dom.

Huh ?
En prospect är en som är under prov. Det är steget innan fullt medlemskap.
En prospect festar inte, de jobbar på festerna. De står i baren, är chaufförer mm.
De gör heller inte några "stötar" sidan om.
Citera
2006-08-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Huh ?
De gör heller inte några "stötar" sidan om.

Men seriöst varför skriva saker man inte vet nåt om ?
klart som fan att alla pysslar med annat,
Inte direkt så dom bara jobbar vitt ?
Och angående det där med nummret så kan man ju stryka det ganska omgående som en osanning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in