• 3
  • 4
2025-04-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Är 60+, och bävar inför pensionen.

Lider med er som hatar era arbeten. Det måste vara skittufft.

Går ju bra att ha andra intressen än arbete. Låter tragiskt att bäva inför pensionen tycker jag.
Senast redigerad av SDless 2025-04-11 kl. 23:20.
Citera
2025-04-11, 23:28
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Går ju bra att ha andra intressen än arbete. Låter tragiskt att väva inför pensionen tycker jag.
Håller med dig fullt ut pension är förutsatt att ekonomin tillåter det en guldtillvaro.

Fortsätta att arbeta eller njuta av allt som återstår i lugn och ro, ja då är arbete noll prioritering, sex biten är väl så där, men man kan testa droger då det skit detsamma man dör ju snart.

Så lite amfetamin eller röka vore att föredra på ålderns höst, för man lä ju knappt få ut sömnpiller när man är på ett ålderdomshem, för det kan ju ta livet av en.
Citera
2025-04-12, 00:17
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag kollar faktiskt på. Studio 65 på SVT ibland, tänker ju att jag kommer att bli så chick och alert.

Men vem fan lurar jag, blir väl antagligen bara den försupna, arggubben i skogen med hagelbrakarn.
Citera
2025-04-12, 02:25
Medlem
Jag har aldrig sett fram emot pensionen. Aldrig pensionssparat som folk gör.
Har liksom inte räknat med att hänga kvar. Trodde inte jag skulle överleva 30. Men det har jag sannerligen passerat med råge.

Jag kan inte direkt påstå jag ändrat livsstil sedan jag flyttade hemifrån vid arton. Visst, jag lever ansvarsfullt med bostad och ekonomi men för övrigt? Nä, är nog rätt omogen vad nu mogen egentligen är. Känslomässigt ja, men blir lika förvånad varje gång någon frågar mig om ålder och jag får tänka till.
Citera
2025-04-12, 03:25
Medlem
Redan tröttnat på den livstid jag haft, knullat random brudar hela tiden och supit, tjänat pengar men brännt dom också. Inte velat något egentligen, så att fokusera på något och få lite frid hade varit skönt. Men nu har man byggt upp ett dopaminberoende som är svårt att tillfredställa med att bygga modelljärnvägar eller samla frimärken. Men jo klart jag önskar det, känner mig gammal och sliten trots jag inte är det, känns som allt är hack i skivan bara.
Citera
2025-04-12, 06:51
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vilken jävla kick det är att gå till jobbet...

Enda anledningen till att man härdar ut är för att man får supa på fredag.
Då behöver du hitta ett bättre jobb. Ett jobb dä du kan göra något du tycker är kul och få betalt för.
Citera
2025-04-12, 06:59
Medlem
Nej, jag vill inte bli gammal överhuvudtaget. Har inga som heslt planer på att leva långt över 70.
Citera
2025-04-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Det där är ju motsägelse fullt, alla fortsätter tills dom dör, oaktat livsstil och sunt eller osunt leverne.
Droger,sex och osunt leverne innebär inte förkortad livslängd.

De som lever sunt kommer till 90% att leva till de är över 80 år gamla, ofta också ganska friska.

De som lever osunt kommer till 90% att dö före 80 år och även om de lever längre så har de mer eller mindre haft olika krämpor och besvär sedan 50 års åldern.
Citera
2025-04-12, 18:52
Medlem
Landsbygdens avatar
Många uppfattningar här i tråden bygger på premissen att alla behandlas lika av t.ex. sjukvården och andra delar i samhället. Eller att det snabbt går att komma fram till, att allt är lika för alla. Så är givetvis inte fallet.

Därför kan det bara tillmätas viss(och långt ifrån absolut) betydelse för hur man tar hand om sin hälsa, eller inte.
Citera
2025-04-12, 21:57
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Kan ni tänka er ett liv med måttfullhet och chans att bli gammal?

Nej!
Lever "hälsosamt" men behöver mina "omogna" dopaminpåslag, annars blir det för jävla tråkigt.

Har inga barn och kan inte få så att bli alltför gammal ser jag ingen poäng med.
Når jag pension så ska jag fira den med ett gram Heroin, eller nåt annat kul/skönt.
Citera
2025-04-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Når jag pension så ska jag fira den med ett gram Heroin, eller nåt annat kul/skönt.
Kanske inte vore så dumt att börja knarka. Kommer förhoppningsvis ha råd, och råkar man hamna i belastningsregistret då, är ingen större skada skedd.
Citera
2025-04-14, 15:04
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Njä, jag hade inte tänkt att bli så gammal.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in