2025-04-11, 10:41
Det heter alltid "dagens ungdomar" men "dagens äldre" då?

Leve gubben! Leve kärringen!
Citera
2025-04-11, 11:30
Medlem
FitGirlies avatar
Vad är vitsen med att leva om man ändå inte lever?
Citera
2025-04-11, 11:51
Medlem
slagskotts avatar
Ett lugnare liv med mer tid att göra det man vill hade varit fantastiskt så ja ts, livsstilbyte YES
Citera
2025-04-11, 14:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
'Men det har jag sen länge förlikat mig med då kroppen inte orkar lika mycket som förr. Det blir liksom som en ny etapp i livet. Nej, ser faktiskt fram emot att bli pensionär (frisk då förstås), vilken jävla drömtillvaro att ha hela dagarna lediga.

Jag tog en tidig pension.
Men vad i helvete, jag stressar lika mycket just nu.
(Har en hel hög med Tonåringar iofs)
Citera
2025-04-11, 14:22
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag tog en tidig pension.
Men vad i helvete, jag stressar lika mycket just nu.
(Har en hel hög med Tonåringar iofs)

Åhfan, men som bäddar får man ligga.

Nej, själv är jag ju liksom ingen A-människa så att yngla av sig har aldrig varit intressant för mig, dock har de funnits kärringar som gärna velat. Så min ålderdom (om jag får vara frisk) ska bli så jävla smooooth.
Citera
2025-04-11, 14:35
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Åhfan, men som bäddar får man ligga.

Nej, själv är jag ju liksom ingen A-människa så att yngla av sig har aldrig varit intressant för mig, dock har de funnits kärringar som gärna velat. Så min ålderdom (om jag får vara frisk) ska bli så jävla smooooth.

Ja det blir ju så.
Hade en diskussion med en polare häromdagen, jag hade aldrig förstått det här som han sade att ”det är så jävla gott att vara särbo, man har sitt, och så träffas man och har kul bara”

Jag kunde inte sova pga fullmånen häromdagen, så jag stod klockan 0330 i mitt kök, med en pelarborrmaskin på köks-ön.

Sådana saker kan vara lite svåra annars 😄
Citera
2025-04-11, 14:39
Medlem
Landsbygdens avatar
Svårt att förstå vad du menar. Måttfullhet är väl rätt subjektivt också. Vissa lever säkert länge, trots att andra inte anser dom lever måttfullt. Många lever ju länge, fast med demens dom kanske sista 10 åren. Gammal behöver inte betyda, bra livskvalitet.

Alla gör nog små förändringar i livsstil lite vart efter. Behöver inte vara något fel, att helt byta livsstil heller.
Citera
2025-04-11, 15:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Drick inte, rök inte, snusa inte, ät hälsosamt, motionera, spring inte efter fruntimmer, läggdags innan kl 21 varje dag och undvik allt som är kul, så kommer du få ett långt, tråkigt liv.

Vad är meningen med att leva till hundra om man ändå inte lever?

Visst kan du dricka, men att dra en fylla som man gjorde när man var typ 40 existerar inte idag. Är för övrigt snart 60. Du är sjuk i flera dagar. Inte värt det helt enkelt. Nej, några öl är lagom.

Springa efter fruntimmer behöver du inte heller bekymra dig om. När du passerat typ 55 så är det högerhanden som gäller om du inte har kärring eller springer till glädjeflickor.
Citera
2025-04-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är väl tvärtom? När man blir äldre och inte har barn etc att ta hand om är det ju dags att gå loss. Man har mindre att förlora då.

Låter som en 50 årskris.
Citera
2025-04-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Låter som en 50 årskris.
Tycker du man ska leva mer och mer asketiskt ju äldre man blir? Om ja, varför då?
Citera
2025-04-11, 15:59
Medlem
Javisst, jag har lagt om livsstilen radikalt och har fått tillbaka min aptit på livet. Lagom har aldrig varit min starka sida så jag har gått från att leva extremt ohälsosamt till det motsatta. Är 50+ idag och det var ca sex år sedan jag började ta hand om mig själv bättre. Vilken skillnad det har gjort!

Känner mig för första gången fysiskt frisk, slipper mitt tidigare permanenta sug efter socker/koffein/alkohol, och jag börjar kunna tänka igen efter åratal av hjärndimma. Har även blivit av med övervikt och diverse symtom på prediabetes.

Så nog tror jag att min nya livsstil kommer att ge mig en piggare och friskare ålderdom.
Citera
2025-04-11, 16:18
Medlem
Jag vill inte bli gammal överhuvudtaget. Alltid känts märkligt för mig varför folk planerar inför att bli 80+ och liknande. Kvalitet före kvantitet helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in