2025-04-10, 23:14
Medlem
Näsring ser definitivt extremt illa ut, men trots det så väljer vissa personer att visa sig i offentliga miljöer med denna missprydnad. Även fotomodeller och andra väljer att sänka sin naturliga skönhet.
Vad beror detta på ?
Citera
2025-04-10, 23:19
Medlem
De gillar att se fula och billiga ut.
Citera
2025-04-10, 23:24
Medlem
mikaelss avatar
De tänker väl som folk med tatueringar och piercingar gör? Att det är 'coolt' och 'edgy'.
Citera
2025-04-10, 23:27
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
De tänker väl som folk med tatueringar och piercingar gör? Att det är 'coolt' och 'edgy'.

Kan köpa det om det är tonåringar som går runt med det "för att vara coola" men när man ser 30+ åringar gå runt med det då är det förskräckligt
Citera
2025-04-10, 23:29
Avslutad
De tänker inte alls, det ser coolt ut och alla andra har det så jag måste ha det för att passa in.. Förr i tiden stod det för socialt uppror och ett förakt för statens kontroll, Lustigt att det står för det motsatta de senaste 10 åren.

Men vad vet jag, jag har stått på mina egna 2 ben de senaste 40 åren så "ok boomer" ??
Citera
2025-04-11, 00:06
Avstängd
Negreritvs avatar
Dom där märkliga individerna som töjer ut sina örsnibbar då, vilka jävla freaks!
Citera
2025-04-11, 00:22
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Om man är snygg och kan bära upp piercings med en viss helhetlig still så är det definitivt inte fult.
Citera
2025-04-11, 00:24
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Näsring ser definitivt extremt illa ut, men trots det så väljer vissa personer att visa sig i offentliga miljöer med denna missprydnad. Även fotomodeller och andra väljer att sänka sin naturliga skönhet.
Vad beror detta på ?
De vill tillhöra en grupp.
De vill visa att de är fria.
Att de är lite maverick, rebelliska mot krav från den krävande världen
åsså tror de att det är skitsnyggt för att de runt omkring säger
- men va du passar i det
- där kommer din personlighet fram
- det där är du!!
Citera
2025-04-11, 00:52
Medlem
neomunaas avatar
Jag har själv haft snakebite. Två i underläppen i min ungdom. Ken jag kan tycka det kan passa vissa och till och med att septum kan vara hett. Men många ser inte bra ut i det ja, o näsvinge är bara fånigt. Folk är o tycker olika.
Citera
2025-04-11, 00:54
Avslutad
De vill väl bli frivilligt ledda och styrda genom smärta genom denna nosringen? Andra kreatur har inte detta valet.
Citera
2025-04-11, 00:57
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Vad beror detta på ?

- De gillar hur det ser ut, hur det känns eller vad det anspelar på.
- Somliga önskar kanske just det, att "sänka sin naturliga skönhet". Kanske är de less på den, värderar den lågt - eller inte alls - eller är trött på uppmärksamheten den ger.
- Vissa kanske väljer att ha näsring utifrån vilken tillhörighet de uppfattar att den ger.
- Somliga önskar göra ansiktet lite mer "spännande", skapa balans - eller obalans?
- Någon enstaka behöver skapa uppmärksamhet hos en tillknäppt förälder eller hos etablissemanget - eller hos en person som du TS...?
- En annan önskar se sexy ut inför sin partner som har en hangup på just näsringar.
- Somliga kanske känner sig sexy i sin näsring.
- En annan har sett en på sin idol och vill efterlikna denna/denne.

Det finns extremt många skäl.

Samtliga giltiga.

Ogillar man hur det ser ut, ogillar man hur det ser ut.
Citera
2025-04-11, 01:07
Medlem
Det är väl ett smycke precis som folk som gillar att ha i öronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in