2025-04-11, 20:33
Medlem
Den där fårskallen J*mm* S*ndb**g på Visit Halland , som ju tydligen varit med om att sälja in stället har ju en av de mesigaste bortförklaringar jag hört. Han säger att de har täta kontakter med kommunerna i länet men visste ingenting om att stället kritiserats skarp av kommunen för miljööverträdelser o nedskräpning redan 2018..
Sedan kommer den totala ” det är inte vårt fel och vi ska inte tjafsa om detta längre” repliken :” Det är lätt att vara efterklok. Vi har gjort det vi gjort, och då visste vi inte det vi vet nu.” Jaha, och nu ska förstås DU betala tillbaka de hundratusentals kronor ni slösat av skattemedel på sk influencers besök till dessa lurendrejare? Nänä, allt ska skyfflas under mattan o gå vidare-ta ansvar-det där typen kan inte ens stava till det!! Fy faan! Vore jag invånare i Halland skulle jag ställa till ett så jäkla hallå att denne ansvarslöse typ, och övriga som slösat skattepengar på detta, fick gå på dagen-utan en krona i avgångsvederlag.
Men som jag skrev ovan-detta är Sverige… Idioterna får väl löneförhöjning.
Citera
2025-04-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Med rätt mutor misstänker jag att Colombia accepterar mycket…. De har ju sett till att åka till ettland som tydligen inte har utlämningsavtal m Sveirge o Danmark. De är ju skyldiga mångmiljonbelopp i båda länderna. Hur katten har de kunnat verka så länge utan att Kronkalle tagit allt?
Jag misstänker att dessa är den typ av människor som kan lura sig in överallt, först vara supertrevliga och entreprenörer för att sedan bara krascha allt o lämna mängder av besvikna människor bakom sig men inget är deras fel-DE skriver ju lagen-allt är ju deras ” birthright”-DE ska ha allt gratis. Nä, sådana människor ska man hålla sig långt ifrån! Hellre en surbult än världsförbättrande egotrippande narcissisistiska övertrevliga typer som granne!
Såg när jag googlade att en av de anställda lyckats rädda några hönor, hon sa att plötsligt var deras ( danskarnas) bil borta och deras hus hade brunnit. Just det brända huset har jag inte funnit något mer om när jag googlat-någon här som vet vad som hänt?

Läser man kommentarerna på deras inlägg i sociala medier ser man hur de fullkomligt förblindat sina följare med godhet och rent avloppsvatten. Duktiga på att bygga upp en bild men inte lika duktiga på att få det att hålla i längden.

Jag tror att det i originalartikeln stod att huset var nedsläckt, det verkar ha blivit fel när den sedan översattes till engelska. Men låter ju betydligt mer spännande med nedbrunnet, allt som får storyn att spridas vidare stödjer jag
Citera
2025-04-11, 23:25
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houseofleaves
Ny artikel i DN:

”Region Halland har under flera år, med skattebetalarnas pengar, stått för bjudresor åt kända influerare till Stedsans. Personer som driver stora konton i sociala medier med fokus på bland annat mat och resor har bjudits. Men även journalister som jobbat för stora, danska nyhetsmedier har fått resor arrangerade.
Region Halland har bland annat betalat för resor och boende. Det handlar om olika former av arrangemang för över 15 personer, enligt fakturor och underlag som DN tagit del av.”

https://www.dn.se/sverige/myndighet-...naturhotellet/
Kottuption. Hoppas någon på Regionen åker i finkan.
Citera
2025-04-11, 23:44
Medlem
Citat:
Läser man kommentarerna på deras inlägg i sociala medier ser man hur de fullkomligt förblindat sina följare med godhet och rent avloppsvatten. Duktiga på att bygga upp en bild men inte lika duktiga på att få det att hålla i längden.

Jag tror att det i originalartikeln stod att huset var nedsläckt, det verkar ha blivit fel när den sedan översattes till engelska. Men låter ju betydligt mer spännande med nedbrunnet, allt som får storyn att spridas vidare stödjer jag
Aha, ja då förstår jag hur det blev fel i översättningen!
Ja de där typen som är för bra för att vara sann har livserfarenheten lärt mig att se misstänksamt på. Oftast, som här, döljer de en helt egoistisk, manipulerande och skrupellös natur.
Citera
2025-04-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ett lyxhotell utan toaletter?

Gissar på att det är likande toaletter vissa båtar har med en tank som ska tömas vid sugtömningsstationer.
Citera
2025-04-12, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggdansaren
Kan man följa detta bygge i någon social media?

https://www.instagram.com/maketopsoi...9rdGRzcjFyZ3Y5

Top soil is the shit, vilken humor!

Mkt hjärtankommentarer också.. You are so brave..
Citera
2025-04-12, 08:02
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Vad är det med danskhoror egentligen? ÄR han släkt med Jens Holch Heebøl?
Citera
2025-04-12, 08:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Skiten är väl helt ok att gödsla skogen eller nån potatisåker med.
Minns min egen barndom med stuga i Västerviks skärgård och utedass. Då drog man bara ut i skogen och tömde tunnan då den var full.
Var där häromåret och kollade in läget 50 år senare. Skogen där vi grävde ner skitunnorna är borta och nya tomter och lyxiga stugor med sjötomter har tagit över

Det är olagligt att helt planlöst gräva ner skittunnor. På fel ställen kan de förorena folks dricksvatten.
Citera
2025-04-12, 09:20
Medlem
NiccoJs avatar
Om man tar ut en slambil som tömmer tunnorna och sedan skickar tunnorna till förbränning, kostar kanske 10.000kr.
Mycket skrik för lite ull.
Citera
2025-04-12, 09:31
Medlem
Ibland måste gamla lagar tolkas efter sunt förnuft som råder när de brukas dvs 2025.

I detta fallet är det rimligt att tänka mer som dansken.
Dvs buda hem skiten till parets uppfart i Danmark, sälj samtidigt fakturan till ett Danskt inkassoföretag.
Citera
2025-04-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ibland måste gamla lagar tolkas efter sunt förnuft som råder när de brukas dvs 2025.

I detta fallet är det rimligt att tänka mer som dansken.
Dvs buda hem skiten till parets uppfart i Danmark, sälj samtidigt fakturan till ett Danskt inkassoföretag.

"Parets uppfart i Danmark"? Sydamerika menar du?
Citera
2025-04-12, 10:38
Medlem
Citat:
Det är tydligen helt normalt enligt paret, lite spill får man räkna med.. stackars djur

Vad för djur??
Fy fan!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in