2025-04-11, 02:40
Medlem
Damien-s avatar
Fan vad det måste luktat.
Citera
2025-04-11, 07:26
Medlem
Dom verkar ha tagit med sig alla barn utom 1, någon som vet varför 17-åringen lämnades i Sverige?
Citera
2025-04-11, 08:07
Medlem
Varför heter företaget Stedsans?
Citera
2025-04-11, 08:47
Medlem
Finns en gyllene regel att aldrig göra affärer med danskar, de kallas väl inte nordens araber utan en anledning
Citera
2025-04-11, 09:56
Medlem
Inte ett ställe för gemene man att bo på, tydligen kostade det mellan 8500 -över 10000 för en natt…
För att bajsa i en tunna, äta morötter med hollandaisesås och bo i kalla skjul med fri tillgång på mygg-som jag läste om ett reportage. De rika vill uppenbarligen låta sig luras och bondfångare kan tydligen-om de är fräcka nog-göra sig rejäla hackor på rika stadsbors naivitet.
Citera
2025-04-11, 10:43
Medlem
Jag har läst litet på bloggen de har ( make topsoilnotwar) och det är det vanliga rika priviligierade gnället-samhället styr för mycket som att man hade mage att klaga på att deras vilda fria barn inte gick i skolan, att samhället ställer vissa krav bla byggregler och att man, o fasa, måste betala skatt etc. Här i Guatemala allt så fritt och naturligt, vill man bygga hus bara tar man en jordplätt o bygger etc etc.

Jaha, jag undrar vad som händer med de här skattesmitarna när de plötsligt blir sjuka? Knappast då att de nöjer sig med undermåliga medicinska hjälp som finns på den colombianska vischan utan då blir det nog ett plötsligt uppvaknande och marsch tillbaka till en västerländska civilisationen och en sjukvård som bekostas av de skatter de nu så gladeligen skiter i!

Det är fascinerande hur ofta människor som ylar om att de utsätts för förföljelse av myndigheter och narcissister är helt blinda för sin egen enorma egoism. Dessa två lever helt i sin enorma offerkofta, allt och alla har varit emot dem-att de bakom sig lämnar enorma skulder och vanvårdade/döda djur och miljöförstörelse har de inte den minsta skuld i-allt är det onda ”samhällets” fel och i synnerhet det svenska.

Detta påminner mig om den där galna danska sekten med den resande folkhögskolan. Tror även där att grundaren flydde till Sydamerika för att undgå rättvisan. Är detta något typiskt i den danska mentaliteten? Vi svenskar brukar ju tycka att danskarna är så ” sköna” med sin uppkäftihet gentemot myndigheter men är detta baksidan av en sådan attityd? Döda djur, lurade kunder, bajstunnor och skatteskulder-men inget är deras fel, med sina fria själar fladdrar de vidare helt obekymrat… vilka är narcissisterna här?
Citera
2025-04-11, 12:29
Medlem
Verkar rätt drastiskt att ta med barnen till Guatemala? Har de blivit betalningsansvariga för sina bolag här? Stället verkar starta upp igen i sommar i ny regi drömmen att äta hollandaise m morötter och bo i ett skjul för 10 papp im attending
Citera
2025-04-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag har läst litet på bloggen de har ( make topsoilnotwar) och det är det vanliga rika priviligierade gnället-samhället styr för mycket som att man hade mage att klaga på att deras vilda fria barn inte gick i skolan, att samhället ställer vissa krav bla byggregler och att man, o fasa, måste betala skatt etc. Här i Guatemala allt så fritt och naturligt, vill man bygga hus bara tar man en jordplätt o bygger etc etc.

Jaha, jag undrar vad som händer med de här skattesmitarna när de plötsligt blir sjuka? Knappast då att de nöjer sig med undermåliga medicinska hjälp som finns på den colombianska vischan utan då blir det nog ett plötsligt uppvaknande och marsch tillbaka till en västerländska civilisationen och en sjukvård som bekostas av de skatter de nu så gladeligen skiter i!

Det är fascinerande hur ofta människor som ylar om att de utsätts för förföljelse av myndigheter och narcissister är helt blinda för sin egen enorma egoism. Dessa två lever helt i sin enorma offerkofta, allt och alla har varit emot dem-att de bakom sig lämnar enorma skulder och vanvårdade/döda djur och miljöförstörelse har de inte den minsta skuld i-allt är det onda ”samhällets” fel och i synnerhet det svenska.

Detta påminner mig om den där galna danska sekten med den resande folkhögskolan. Tror även där att grundaren flydde till Sydamerika för att undgå rättvisan. Är detta något typiskt i den danska mentaliteten? Vi svenskar brukar ju tycka att danskarna är så ” sköna” med sin uppkäftihet gentemot myndigheter men är detta baksidan av en sådan attityd? Döda djur, lurade kunder, bajstunnor och skatteskulder-men inget är deras fel, med sina fria själar fladdrar de vidare helt obekymrat… vilka är narcissisterna här?

Jag hade missat bloggen, tack för tipset! Dom är ännu flummigare än jag trodde. Sektvarning på den lilla by dom vill bygga upp.

Frågan är hur Colombia hanterar skattesmitare, dom är nog inte lika ryggradslösa som Sverige och Danmark
Citera
2025-04-11, 18:08
Medlem
Ny artikel i DN:

”Region Halland har under flera år, med skattebetalarnas pengar, stått för bjudresor åt kända influerare till Stedsans. Personer som driver stora konton i sociala medier med fokus på bland annat mat och resor har bjudits. Men även journalister som jobbat för stora, danska nyhetsmedier har fått resor arrangerade.
Region Halland har bland annat betalat för resor och boende. Det handlar om olika former av arrangemang för över 15 personer, enligt fakturor och underlag som DN tagit del av.”

https://www.dn.se/sverige/myndighet-...naturhotellet/
Citera
2025-04-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houseofleaves
Ett danskt par som övergett sitt svenska lyxhotell i skogen med tillhörande 158 tunnor bajs för att starta om på nytt i Guatemala - låter som starten på en riktig skithistoria.

Frågan är, är detta olagligt? Kommunen hävdar miljöbrott, medan Stedsan hävdar kompostering? Möjligen kan de väl åka dit på ekobrott om det är som det låter, att de plockat ut pengar och dragit..

Edit: la till en länk

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...-utanfor-hylte

https://www.dn.se/sverige/lovades-ly...nnor-avforing/

Fan ta dessa danska svinpälsar. Släpper de inte ut bajsvatten i Öresund så dumpar de skit i hallandsskogarna. Hoppas de åker dit och får lagens strängaste straff för den typen av brott.
Citera
2025-04-11, 20:13
Medlem
Citat:
Jag hade missat bloggen, tack för tipset! Dom är ännu flummigare än jag trodde. Sektvarning på den lilla by dom vill bygga upp.

Frågan är hur Colombia hanterar skattesmitare, dom är nog inte lika ryggradslösa som Sverige och Danmark

Med rätt mutor misstänker jag att Colombia accepterar mycket…. De har ju sett till att åka till ettland som tydligen inte har utlämningsavtal m Sveirge o Danmark. De är ju skyldiga mångmiljonbelopp i båda länderna. Hur katten har de kunnat verka så länge utan att Kronkalle tagit allt?
Jag misstänker att dessa är den typ av människor som kan lura sig in överallt, först vara supertrevliga och entreprenörer för att sedan bara krascha allt o lämna mängder av besvikna människor bakom sig men inget är deras fel-DE skriver ju lagen-allt är ju deras ” birthright”-DE ska ha allt gratis. Nä, sådana människor ska man hålla sig långt ifrån! Hellre en surbult än världsförbättrande egotrippande narcissisistiska övertrevliga typer som granne!
Såg när jag googlade att en av de anställda lyckats rädda några hönor, hon sa att plötsligt var deras ( danskarnas) bil borta och deras hus hade brunnit. Just det brända huset har jag inte funnit något mer om när jag googlat-någon här som vet vad som hänt?
Citera
2025-04-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ny artikel i DN:

”Region Halland har under flera år, med skattebetalarnas pengar, stått för bjudresor åt kända influerare till Stedsans. Personer som driver stora konton i sociala medier med fokus på bland annat mat och resor har bjudits. Men även journalister som jobbat för stora, danska nyhetsmedier har fått resor arrangerade.
Region Halland har bland annat betalat för resor och boende. Det handlar om olika former av arrangemang för över 15 personer, enligt fakturor och underlag som DN tagit del av.”

https://www.dn.se/sverige/myndighet-...naturhotellet/

Men herregud! Den idiot som godkänt detta måste gå på ögonblicket!! Men detta är ju Sverige, vad inbillar jag mig….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in