Självklart stor risk att dina konton blir uppsagda och att du blir blockerad från Bankid 1 år..
Inte Pga vilken sida du handlar krypto valuta från utan för att du befattar dig med cybercoins..
De använder argumentet att du bryter mot bankid reglerna genom penning tvätt penning häleri..
Även om du tex handlar via siten localcoinswap och kan köpa av andra svenskar direkt genom banköverföring swish revolut träffas betala cash osv osv.
Misstänker eller vet bankerna att du handlar med bits så blir dina konton avslutade och du blir bankid blockerad 1 år..
Jag känner väldigt många som råkat ut för det och de sköter numer alla bits affärer via revolut och n26 där bankid eller svenska konton har någon koppling till bits köp eller försäljningar..
Bankerna skickar ofta ut en förfrågan pga misstanke penning tvätt penning häleri och undrar varför du betalat tagit emot pengar till vissa människor och svarar du inte på frågorna så händer samma bankid blockad 1 år konton avslutade och samma gäller om du råkar ange sålde av mina bits jag fick gratis när jag spela online spel för 20 år sen samma dina konton ryker och bank id blockas misstanke penningtvätt penning häleri