Citat:
Ursprungligen postat av
nina906
Jag har en okastrerad hanhund som jag frsker stta ihop med grannens kastrerade hane. Problemet r bara att min hund verkar tro att den kastrerade hunden r en tik som han ska para sig med. Han slickar honom i skrevet frenetiskt och juckar. Gr hunden ivg s fljer han efter med tungan i skrevet. Sger hunden till, vilket sker sparsamt, s juckar min hund i luften istllet alternativt brjar gnlla.
Med andra hundar funkar han jttebra, leker och busar normalt. Han lyssnar ven nr tikar sger ifrn. Sger jag till honom lugnar han sig en stund men sen r han dr igen och ska para sig. Jag r mn om att han ska fungera med den hr hunden d det finns potential till ett bra hundvaktssamarbete. Den andra hundens gare r inte mycket till hjlp, hon rycker mest p axlarna och sger att, ja mnga hundar frstr inte vad han r fr ngot, han luktar annorlunda.
Tips och rd? r det kastration som gller fr min versexuella hund? Eller ska jag bara ge upp och inse att hundarna inte funkar ihop?
Dominansbeteende, grannens hund r ingen hane i din hunds gon. Tnk transorna och mnga av oss flashbackare.
Hundarna funkar inte ihop och kommer aldrig att gra heller, hll dem isr.