Citat:
Ursprungligen postat av
UngAtletiskStorKuk
Har en gammal LV-reggad enduro jag försöker få krängd på Blocket, och blir överöst av köpare som frågar efter allt möjligt. Gamla kvitton på delar, besiktningsprotokoll, serviceintyg, servicebok, ja ni hajar.
Inser att jag lagligt nog inte har någon skyldighet att överlåta något alls så länge jag kan skriva över hojen i Trafikverkets app, men man känner sig nästan som en skojare som ska förklara bort allt. Har heller inte några papper då jag fick den av en polare som, känner jag honom rätt, antagligen kastade papperen samma dag han själv köpte MCn, om han nu fick några alls.....
Haha, tänkte fråga vad annonsen kostar hos blocket, men efter att ha sett dina mängder av snackbögar så kanske det är lättare att sälja mc:n via kontakter som jag brukar. Nu har jag ju bara en MC: kvar och vill sälja utan tjöt mm.
För att vara OnTopic. Den förra MC:n jag sålde var eftertraktad som samlarobjekt och såldes via kontakter, hade varit förrådsställd en massa år, enbart papper från trafikverket fick han och han överförde pengar på min dator från sin bank.. Efter att han sett den, gav han mig ett högre belopp än vi först kommit överens om. Nice när båda är nöjda.
Före det (ett gäng år sedan) sålde jag en ovanlig enstånkare från 1953, också via kontakter, fick hyfsat med mynt och det enda han fick i pappersväg var trafikverkets, samt lite skrifter som jag samlat på min om just den mc:n.