2025-04-09, 14:02
Medlem
Hagis124s avatar
Ingenting. Har ätit mycket psykadeliker även så brukade ja äta en 20-40 toppisar innan avgång på Arlanda.
Har forskat i detta ämne på egen hand och även varit insatt i denna frågeställning som tas i topic.

Inte ett jävla skit. Det är en fantasivärld.
Det kan ta bort depression för en vecka framåt det är väl typ det..

Annars inget nytt..
Citera
2025-04-09, 14:33
Avslutad
Dom gånger jag har tagit svamp, vilket är ett fåtal gånger så har det mest varit en emotionell release och inte så många visioner. Men är inte klar med psilocybin ännu, det är en väldigt intressant medicin.

Aya var mer intensivt för mig och det har jag druckit ett tiotal gånger och öppnat upp mycket, sett mycket och mött mycket inom mig. Men det var år sedan sist.

Jag har beställt San Pedro och ska testa det, har hört mycket gott om kaktusen. Den ska vara mycket lugnare än t.ex Aya så ser fram emot det.

Cannabis har jag alltid sett som en växt-medicin som också öppnat upp mycket för mig. Har haft väldigt kraftfulla ceremonier med cannabis.
Citera
2025-04-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alma1
Oj det finns så mycket. Men det grundläggande har varit är att Gud är inom dig, runtom dig och överallt, att det inte finns någon separation från universum utan det Gudomliga är ständigt närvarande men att människan har lärt sig att bli separerade pga illusioner som har skapats som bottnar i rädsla för det okända.
Falska narrativ som har blivit berättade om och om igen som har gjort människor rädda. Sanningen är att vi aldrig kan bli separerade även fast vi på något sätt vill tro det i våran hjärna. Kontakten finns alltid där oavsett om vi vill tro det eller inte.

Fina insikter! Hur har det påverkat hur du lever livet tycker du?
Citera
2025-04-09, 15:51
Medlem
Att människan ser jävligt ful ut. Som nakenkatter typ. Lite fjun här och var. Sen ansiktet.. en stor öppning rakt in i kroppen som har någon slämmig musker som rör runt och vita skarpa taggar runt om i munnen, som en jäkla skräckfilm. På vissa växer något som Pinner om gräs högst upp på huvudet.
Citera
2025-04-09, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Fina insikter! Hur har det påverkat hur du lever livet tycker du?

Tack! Ja jag är väldigt tacksam över dessa insikter. Det har påverkat mig på ett sätt som har gjort mig mer lugn, jordad och närvarande. Jag älskar livet mer och är för det mesta glad och harmonisk Visst har jag mina dagar också som alla andra och det är där den sanna lärdomen kommer i att inte döma ut mig själv eller klanka ner på mig själv när jag mår mindre bra utan att det är helt okej att inte må bra ibland också.
Jag har varit väldigt självkritisk mot mig själv tidigare men är på god väg i att läka det mer och mer.
Citera
2025-04-09, 16:05
Medlem
-charliesheens avatar
Det är väldigt gay att ta svamp / LSD för att komma till djupa insikter och händer antagligen väldigt sällan att det för med sig något i vanliga livet sen
Citera
2025-04-09, 16:12
Medlem
Jofs avatar
Att se världen utan ramarna Tid och Rum var intressant. Kunde ta med mig den erfarenhet till studier i teoretisk fysik. Där kämpar man med att förstå världen utan dessa parametrar.

Sen kan man lätt fylla den ”nya” värld med vad som helst.
Insåg att det öppnar för fantasier och förstår att det är att se som instant Zen. Något som jag avråder från.
Citera
2025-04-09, 16:14
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Om du mötte Jesus i en tripp var väl det bra?
Jag mötte Jesus i en tripp. Det var inte bra.
Citera
2025-04-09, 16:41
Medlem
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Som rubriken lyder;

Vad har du insett/förstått om dig själv och världen. Själv insåg jag på LSD att himmel och helvete är på riktigt och vi skapar det själva. Insåg att de flesta problem som folk har är spirituella och att karma ligger bakom allt. "Vi får vad vi förtjänar".

Att ingenting spelar någon som helst roll egentligen. Gör det som känns bra och mysigt för just dig. Titta ej bakåt, ej framåt. Glid bara <3
Citera
2025-04-09, 16:50
Medlem
Timoteuss avatar
Ingenting, faktiskt. Fick en jävla värk i muskler och leder, så kanske att insikten är att knark är ett rävgift?
Citera
2025-04-09, 17:24
Medlem
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Att jag är Gud (och Gud är Kärlek)

Det tycker jag var fint skrivet <3
Citera
2025-04-09, 17:29
Medlem
Verklighetsförankrade insikter får man från bevis och ingenting annat.

Det spelar ingen roll hur sant någonting känns, kan man inte peka på konkreta bevis för att det är sant så har man inte något rationellt skäl att tro att det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in