Citat:
Ursprungligen postat av
ifly
Som rubriken lyder;
Vad har du insett/förstått om dig själv och världen. Själv insåg jag på LSD att himmel och helvete är på riktigt och vi skapar det själva. Insåg att de flesta problem som folk har är spirituella och att karma ligger bakom allt. "Vi får vad vi förtjänar".
Inget.
Att droger är dåligt.
Att jag är mörker.
Att jag är idel ånger.
Jag vill ut. Jag vill hem. Om det finns.
Det har gått för långt. Det här dumma. "Livet"
Jag fick inget rus på Lsd när jag prova. Svamp däremot. Det var bara mardrömslikt. Mest. Det kunde jag. Jag hade allt men bytte bort det mot falskhet. Död. Synd. Det är original sin.
Jag såg ingen väg omkring som kunde hjälpa. Jag fick bli pressad till självmordets brant innan jag kunde börja tänka på att försöka komma på bättre tankar. Omvändelse från synd. Det var svårt att hitta hjälp för mig. Var så i grunden sårad. Besudlad.
Ångest. Lögn. Det var ett enda knarkande allting. Bara Jesus kan ställa det till rätta. Vi måste gå till rätta med oss själva. i Jesus. Ja spiruellt. I anden. Genom Jesus. Hans gärningar.Han är från Gud. Fadern. Förneka oss själva. Claim what is ours. Life. Truth. Birth. New. Det är en ny dag.
Detta lärde jag mig när jag sluta knarka. Det var svårt att komma över för jag hade blivit så sårad. Jag var idel ånger. Ville vara tillsammans med alla människor direkt. Bekvämt. Behagligt.Det hade skitit sig tidigt. Så det kunde bara bli mer skit tills jag kunde se tillräckligt av Jesus. Vem han är. Det har varit jobbigt att vara så awkward och ful. Obekväm. Fel.
Ändå visste man att man var rätt men ändå så fel. Fan.
Hur kunde man börja råda bot på det? Jag hörde om en man som dog för våra synder. 12 Again Jesus spoke to them, saying, "I am the light of the world. Whoever follows me will not walk in darkness, but will have the light of life." To turn your back on Christ is to turn your back on God Himself.
23 He said to them, "You are from below; I am from above. You are of this world; I am not of this world.
36 Whoever believes in the Son has eternal life; whoever does not obey the Son shall not see life, but the wrath of God remains on him.
Jag behöver inte droger mer. Sanningen ska göra oss fria och nya. Det är jobbigt med synden i världen. Att ha sett och levt med den. Sjukdomen. Se jag gör allt nytt. Säger Jesus.
Ta bort det dåliga och skeva.