• 1
  • 2
2025-04-09, 03:43
Medlem
iflys avatar
Som rubriken lyder;

Vad har du insett/förstått om dig själv och världen. Själv insåg jag på LSD att himmel och helvete är på riktigt och vi skapar det själva. Insåg att de flesta problem som folk har är spirituella och att karma ligger bakom allt. "Vi får vad vi förtjänar".
Citera
2025-04-09, 04:01
Avstängd
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Som rubriken lyder;

Vad har du insett/förstått om dig själv och världen. Själv insåg jag på LSD att himmel och helvete är på riktigt och vi skapar det själva. Insåg att de flesta problem som folk har är spirituella och att karma ligger bakom allt. "Vi får vad vi förtjänar".
Oj, kommer inte ihåg för det var evigheter sen jag åt det. Det senaste jag testade var svamp å hade ändå en bra resa eller hur man ska säga.

...Men jag måste ha varit ett arsel å gjort onda saker i mitt förra liv 🤔 För... Jag kan inte komma på nåt ont jag gjort i detta liv som gör att jag har gjort mig förtjänt av några onda saker som hänt mig å min familj dom senaste åren. Goda saker har oxå hänt å händer, så det är ju skönt å trevligt.
Citera
2025-04-09, 04:19
Medlem
OneTaps avatar
när ja tog mega heroic dose toppisar såg att universum e data simulerat (alla atomer e ettor o nollor). kunde även se "igenom" simuleringen att de hela drivs av ett oändligt komplext data system i en 4 dimensionell verklighet :P rätt coolt o veta nåt som 99% inte vet faktiskt =)
Citera
2025-04-09, 05:59
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Som rubriken lyder;

Inget.
Att droger är dåligt.
Att jag är mörker.
Att jag är idel ånger.

Jag vill ut. Jag vill hem. Om det finns.
Det har gått för långt. Det här dumma. "Livet"

Jag fick inget rus på Lsd när jag prova. Svamp däremot. Det var bara mardrömslikt. Mest. Det kunde jag. Jag hade allt men bytte bort det mot falskhet. Död. Synd. Det är original sin.
Jag såg ingen väg omkring som kunde hjälpa. Jag fick bli pressad till självmordets brant innan jag kunde börja tänka på att försöka komma på bättre tankar. Omvändelse från synd. Det var svårt att hitta hjälp för mig. Var så i grunden sårad. Besudlad.

Ångest. Lögn. Det var ett enda knarkande allting. Bara Jesus kan ställa det till rätta. Vi måste gå till rätta med oss själva. i Jesus. Ja spiruellt. I anden. Genom Jesus. Hans gärningar.Han är från Gud. Fadern. Förneka oss själva. Claim what is ours. Life. Truth. Birth. New. Det är en ny dag.

Detta lärde jag mig när jag sluta knarka. Det var svårt att komma över för jag hade blivit så sårad. Jag var idel ånger. Ville vara tillsammans med alla människor direkt. Bekvämt. Behagligt.Det hade skitit sig tidigt. Så det kunde bara bli mer skit tills jag kunde se tillräckligt av Jesus. Vem han är. Det har varit jobbigt att vara så awkward och ful. Obekväm. Fel.
Ändå visste man att man var rätt men ändå så fel. Fan.

Hur kunde man börja råda bot på det? Jag hörde om en man som dog för våra synder. 12 Again Jesus spoke to them, saying, "I am the light of the world. Whoever follows me will not walk in darkness, but will have the light of life." To turn your back on Christ is to turn your back on God Himself.

23 He said to them, "You are from below; I am from above. You are of this world; I am not of this world.
36 Whoever believes in the Son has eternal life; whoever does not obey the Son shall not see life, but the wrath of God remains on him.

Jag behöver inte droger mer. Sanningen ska göra oss fria och nya. Det är jobbigt med synden i världen. Att ha sett och levt med den. Sjukdomen. Se jag gör allt nytt. Säger Jesus.
Ta bort det dåliga och skeva.
Senast redigerad av Traveller7 2025-04-09 kl. 06:06.
Citera
2025-04-09, 06:15
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Inget.
Att droger är dåligt.
Att jag är mörker.
Att jag är idel ånger.

Jag vill ut. Jag vill hem. Om det finns.
Det har gått för långt. Det här dumma. "Livet"

Jag fick inget rus på Lsd när jag prova. Svamp däremot. Det var bara mardrömslikt. Mest. Det kunde jag. Jag hade allt men bytte bort det mot falskhet. Död. Synd. Det är original sin.
Jag såg ingen väg omkring som kunde hjälpa. Jag fick bli pressad till självmordets brant innan jag kunde börja tänka på att försöka komma på bättre tankar. Omvändelse från synd. Det var svårt att hitta hjälp för mig. Var så i grunden sårad. Besudlad.

Ångest. Lögn. Det var ett enda knarkande allting. Bara Jesus kan ställa det till rätta. Vi måste gå till rätta med oss själva. i Jesus. Ja spiruellt. I anden. Genom Jesus. Hans gärningar.Han är från Gud. Fadern. Förneka oss själva. Claim what is ours. Life. Truth. Birth. New. Det är en ny dag.

Detta lärde jag mig när jag sluta knarka. Det var svårt att komma över för jag hade blivit så sårad. Jag var idel ånger. Ville vara tillsammans med alla människor direkt. Bekvämt. Behagligt.Det hade skitit sig tidigt. Så det kunde bara bli mer skit tills jag kunde se tillräckligt av Jesus. Vem han är. Det har varit jobbigt att vara så awkward och ful. Obekväm. Fel.
Ändå visste man att man var rätt men ändå så fel. Fan.

Hur kunde man börja råda bot på det? Jag hörde om en man som dog för våra synder. 12 Again Jesus spoke to them, saying, "I am the light of the world. Whoever follows me will not walk in darkness, but will have the light of life." To turn your back on Christ is to turn your back on God Himself.

23 He said to them, "You are from below; I am from above. You are of this world; I am not of this world.
36 Whoever believes in the Son has eternal life; whoever does not obey the Son shall not see life, but the wrath of God remains on him.

Jag behöver inte droger mer. Sanningen ska göra oss fria och nya. Det är jobbigt med synden i världen. Att ha sett och levt med den. Sjukdomen. Se jag gör allt nytt. Säger Jesus.
Ta bort det dåliga och skeva.
Om du mötte Jesus i en tripp var väl det bra?
Citera
2025-04-09, 06:18
Medlem
Traveller7s avatar
Svampen riktade mig till det här; Har vi samma Gud? Johannesevangeliet 8:24 SFB15

Det var därför jag sade till er att ni kommer att dö i era synder. För om ni inte tror att Jag Är , ska ni dö i era synder."

Johannes 8:24 NUB

Det var därför jag sa att ni ska dö i era synder, för om ni inte tror att jag är den jag är, då dör ni i era synder.”

12 Again Jesus spoke to them, saying, "I am the light of the world. Whoever follows me will not walk in darkness, but will have the light of life."

Första gången jag tog svamp kunde jag inte sluta med alla droger fast jag ville då. Men kunde inte tänka mig något bättre alternativ till det livet. Med lite droger förströelser bedövning och verklighetsflykt vad det nu var.

Den här stan var för ful för att nåt ljus skulle kunna nå mig. Jag behövde tyvärr bli fulare. Pressad. Av sanningen själv. Livet.

Varför skulle vägen bli så hemsk.
Citera
2025-04-09, 06:25
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Om du mötte Jesus i en tripp var väl det bra?
Bra och bra. Jesus är bra. Jag var inte ok.
Men ja det är för det bästa. För det bättre.

Jag visste ingenting om det andliga. Eller jag visste med mig. Men hörnstenen fattades. Förstod inte vem han var för mig. Vem jag var i det här. Kunde vara. Jag var så trasig i synen. Det var svårt att ha nåt där pga all trauma till min varelse. Av lögnen.

Jäkla synfel. Jäkla hjärta. Jäkla nolla. Jäkla etta.

Jag säger inte att jag mötte Jesus i en tripp. Nu vet jag att Han var där. Men inte jag. Vi har syndat.
Hittade ingen hjälp i synderna. Behövde bli överbevisad om döden och lögnerna. I motsats till sanningen som blir kvar. Alltet. Ingentinget. Jesus. Min Herre och Gud.
Inramad. Hel. Helig. För brukad. tömd. Laddad. Sjuk.

Ego död? Har ni upplevt det? Förödmjukelse kan vara bra.
Senast redigerad av Traveller7 2025-04-09 kl. 06:40.
Citera
2025-04-09, 06:59
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder;

Farlig världsbild att ha, så sjuka barn förtjänar att vara sjukamenar du?
Citera
2025-04-09, 07:20
Medlem
jymdjakets avatar
Liv är bara upplevelser (intryck, tankar, känslor, etc.) i stunden. Känslan av jaget är inget fundamentalt och kan störas ut av psykedeliska droger. Är väl det folk kallar egodöd.

Får en att undra om hjärnskador kan leda till samma tillstånd också. Lär leda till väldigt udda beteende.
Citera
2025-04-09, 08:39
Oj det finns så mycket. Men det grundläggande har varit är att Gud är inom dig, runtom dig och överallt, att det inte finns någon separation från universum utan det Gudomliga är ständigt närvarande men att människan har lärt sig att bli separerade pga illusioner som har skapats som bottnar i rädsla för det okända.
Falska narrativ som har blivit berättade om och om igen som har gjort människor rädda. Sanningen är att vi aldrig kan bli separerade även fast vi på något sätt vill tro det i våran hjärna. Kontakten finns alltid där oavsett om vi vill tro det eller inte.
Senast redigerad av Alma1 2025-04-09 kl. 08:43.
Citera
2025-04-09, 08:40
Medlem
iflys avatar
Senast redigerad av ifly 2025-04-09 kl. 08:45.
Citera
2025-04-09, 08:44
Citat:
Som rubriken lyder;

Karma är väldigt missuppfattat. Karma betyder helt enkelt att du är skaparen av din verklighet. Du är manusförfattaren och kan skapa vilken verklighet du vill.
Senast redigerad av Alma1 2025-04-09 kl. 08:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in