2025-04-09, 09:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Du tycker inte det är en skillnad mellan att (som "västerlänningarna") vara i Ukraina och hjälpa dem försvara sig och att (som kineserna) vara i Ukraina för att hjälpa Ryssland att invadera landet? Nej?

Det ena är helt förenligt med folkrätten, det andra inte. Antar du inte kan reda ut för dig själv vilket som är vilket....

Syftet med att Zelensky grinar om det i världsmedia är för att han vill att andra länder ska sända sina trupper till Ukraina.
Citera
2025-04-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Syftet med att Zelensky grinar om det i världsmedia är för att han vill att andra länder ska sända sina trupper till Ukraina.

Det var inte svar på frågan.
Citera
2025-04-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jaha ok. Lite som Putler och Poopin är adekvata namn för krigsförbrytaren i Kreml.
Inte alls, där har du åter fel …
Citera
2025-04-09, 09:59
Medlem
Och nu har Kina bekräftat att det rör sig om kinesiska medborgare. Vad säger trollen nu?

Jag kan inte länka men leta upp direktbevakningen av Ukrainakriget på SvD så finns det där.
Citera
2025-04-09, 10:01
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Och nu har Kina bekräftat att det rör sig om kinesiska medborgare. Vad säger trollen nu?

Jag kan inte länka men leta upp direktbevakningen av Ukrainakriget på SvD så finns det där.

Står även på Expressen, många var nog tveksamma och att det rörde sig om fake-news från Zelensky men nu är det bekräftat.

https://www.expressen.se/nyheter/exp...6-4b1fd767e242
Citera
2025-04-09, 10:12
Medlem
Tintinikongos avatar
Kina har bekräftat att det stämmer.
Citera
2025-04-09, 10:32
Medlem
kanske inte så konstigt att någon kines har hamnat där?

trots allt så går det ca 140 kineser på varje svensk medborgare
Citera
2025-04-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
kanske inte så konstigt att någon kines har hamnat där?

trots allt så går det ca 140 kineser på varje svensk medborgare

Inte ett dugg konstigt. Det finns frivilliga från andra länder på båda sidor. Poängen är att trollen har varit helt rabiata när det gäller att förneka att de existerar på den ryzzka sidan. Nu får de svårt att bortförklara.

Sedan är det ju knappast troligt att det är helt egna initiativ. Det är ju inte riktigt så det kinesiska samhället fungerar. Att en sådan sak skulle ske utan kommunistpartiets goda minne är extremt osannolikt.
Citera
2025-04-09, 11:34
Medlem
HipToBeSquares avatar
Så ukrainska militären har hittat en kines som slåss på rysslands sida. Varje krig har legosoldater så det är inte konstigt att kinesiska legosoldater har letat sig fram till ukrainakriget.
Senast redigerad av HipToBeSquare 2025-04-09 kl. 11:37.
Citera
2025-04-09, 11:36
Medlem
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Inte alls, där har du åter fel …

Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Kina har bekräftat att det stämmer.

Bekräftat? Man ska nog ta det som står i svensk statskontrollerad media med en skyffel salt. Bilderna ska väll vara gamla och föreställa 2 Nordkoreanska fångar .

Zelensky verkar ha dragit lite för mycket cola😂. Fast det svider säkert när Ryssarna gått in 18km i sumy och samtidigt omringat ukrainska/nato soldater i chasiv jar vilket Ukraina försökt befria i misslyckade motattacker.
Citera
2025-04-09, 11:44
Medlem
https://www.reuters.com/world/europe...ys-2025-04-08/

Här är artikeln från "Reuters", som jag antar används som källa för att säga att det är bekräftat av Kina.

Jag hittar ingenting om det när jag läser artikeln, samtidigt ljuger alltså SVT och påstår att det är bekräftat i denna artikel:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/z...ngar-i-ukraina
"Kina bekräftar uppgifterna
På onsdagen bekräftade Kinas utrikesdepartement att de två tillfångatagna personerna är kinesiska medborgare, enligt Reuters."

Vad är det jag missat?

Ljuger de nu helt öppet alltså?
Citera
2025-04-09, 11:44
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Bekräftat? Man ska nog ta det som står i svensk statskontrollerad media med en skyffel salt. Bilderna ska väll vara gamla och föreställa 2 Nordkoreanska fångar.

I den opixlade videon föreställande samma figur talar han på mandarin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in