2025-04-09, 10:44
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Och var köper man ivermectin då?

På apoteket, krävs recept. Alternativt går du till en veterinär och får det utskrivet för avmaskning av din häst.

Ivermectin blev väldigt populärt bland amerikanska poddare på den högra sidan av konspirations-spectrumet och motsvarar väl ungefär kolloidalt silver hos den vänstra då den liksom kristaller som påverkar din chakra osv påstås vara bra mot i princip allt, det är bara naturvetenskapen som inte begripit det ännu av någon anledning.
Citera
2025-04-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
På apoteket, krävs recept. Alternativt går du till en veterinär och får det utskrivet för avmaskning av din häst.

Ivermectin blev väldigt populärt bland amerikanska poddare på den högra sidan av konspirations-spectrumet och motsvarar väl ungefär kolloidalt silver hos den vänstra då den liksom kristaller som påverkar din chakra osv påstås vara bra mot i princip allt, det är bara naturvetenskapen som inte begripit det ännu av någon anledning.

Vad säger poddarna om Bravecto?
Citera
2025-04-09, 11:34
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Vad säger poddarna om Bravecto?

Inte orkat följa dom också med vita huset-personernas ständiga bloggande och utspel, heltid bara det. Den är ju en känd hundmedicin och godkänt för användning på katt - dock bara på huden. Gaba-antagonist...
Citera
2025-04-09, 12:23
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner

Jag vet vad ivermektin är, ett parasitmedel som kan fungera mot mycket.
Min fråga var om det gick att köpa, vilket jag inte tror är speciellt enkelt alls.
Någon får gärna berätta var om man inte är hästägare.
Citera
2025-04-09, 12:57
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag vet vad ivermektin är, ett parasitmedel som kan fungera mot mycket.
Min fråga var om det gick att köpa, vilket jag inte tror är speciellt enkelt alls.
Någon får gärna berätta var om man inte är hästägare.

Igen - på apoteket. Recept krävs.

Du får prova drogforumet i värsta fall om du absolut vill ha det, där finns kontakter till ljusskygga kinesiska återförsäljare av alla möjliga molekylkombinationer men det är inget jag kan rekommendera.
Citera
2025-04-09, 13:12
Medlem
TBE överförs från fästingen inom ett par minuter efter bettet, så det är tveksamt om Bravecto hjälper med tanke på att den dödar fästingarna inom ca 12 timmar.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4247686/

Så vill du slippa TBE är det vaccinering eller undvika naturen som gäller tyvärr.
Senast redigerad av saskatoon9786 2025-04-09 kl. 13:21.
Citera
2025-04-09, 21:19
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Nej, Bravecto. Fick ut några ransoner till jycken på recept. https://www.kronansapotek.se/Bravecto-for-stora-hundar-20-40-kg/p/578136/

Okej den är jag mer osäker på men den jah skrev vet jag att en som jobbar med djur 24/h ätit under ett antal år.
Citera
2025-04-09, 21:38
Medlem
Citat:
Jag gillar inte vaccinationer och brukar därför inte vaccinera mig mot TBE. Men nu har jag hittat en superbra lösning - att äta fästingmedicin för hundar. Man äter några tabletter var tolfte vecka och sen utsöndrar man nåt skit som inte fästingar gillar. Äter de ändå på en så dör fästingarna.

Varför finns inte detta för människor?
Har et bättre tiips att förmedla. Har själv tagit två sprutor mot TBE för >10år sedan. Mina erfarenheter idag visar att för mig var det en onödig åtgärd. Har under min livstid gissningsvis haft >100 fästingar på mig och åkt på borrelia några gånger. Men de senaste två åren har jag knäckt koden för att slippa oroa mig då jag i princip inte får några fästingar längre bortsett från de gånger jag glömt att följa detta enkla råd: Äter vitlök, en klyfta om dagen med start 1 dygn innan jag åker till sommarstugan (där jag vistas mycket i skog/högt gräs) fram till den dag jag åker hem.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in