Citat:
Ursprungligen postat av
vip-vicky
hallå där. jag skulle vilja ha svar på en grej ifall någon vet. bor i en liten håla som heter fjärås inom hallands län, lite utanför kungsbacka. nära där jag bor ligger en skola som de flesta invånare här har gått i, nämligen Smedingeskolan.
kom på tal igår med familjen om ett klassiskt rykte som går på skolan om en vaktmästare som sägs ha tagit självmord på eller lite kring skolan. de sägs att han ska ha hängt sig på antingen vinden eller en lokal precis utanför skolan, ett ventilationsrum. detta ska ha utspelat sig på 1990-2000 talet ish. oklart om vilket av årtalen de är. mannen var kring 30-årsåldern och jobbat där i några år.
ingen riktigt vet vad som hände, har antagligen blivit nertystat. ingen i familjen vet fulla storyn och har sökt som en galning på facebook, flashback och google, men inga framsteg. någon som vet något om detta och kan förklara storyn?? dör av nyfikenhet och är väldigt intresserad om vad som hände, varför, när och reaktioner på detta.
Någon gång på 1980- eller -90-talet (eller möjligen -70-talet) spreds ett foto i pressen av en man som hängde sig från en skorsten på ett brant tak, i eller vid en skola. Minns inte var det var, men det var i Sverige. Jag blev smått chockad av fotot, men det var nog inget jämfört med hur det måste ha känts för eleverna.
Idag publiceras inga sådana foton, och jag lyckades inte googla fram det där gamla fotot. Gott så, tycker jag. Sådana foton gör ingen nytta, men kan i värsta fall utgöra inspiration för andra.