• 2
  • 3
2025-06-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det låter mer som att du lider av en släng Dunning-Kruger. Eller så är du bara okunnig och flummig. Den klassiska vänster-högerskalan med rötterna i upplysningstiden säger väldigt mycket om de filosofiska skillnaderna. Vilket i sin tur ger insikter i varför vissa idéer kommit att dominera och forma dagens samhällen i väst.

"Dunning-Kruger" ska det få mig att tro att du har koll på något? Du låter som en förnumstig gymnasielev som vill briliera med det nya uttrycket som du lärde dig i förra veckan.

Nä höger - vänster skalan klarar man sig bäst utan. Man bör inte försöka stoppa in diverse idéer på höger - vänsterskalan som inte har där att göra.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-06-25 kl. 22:44.
Citera
2025-06-26, 08:37
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
"Dunning-Kruger" ska det få mig att tro att du har koll på något? Du låter som en förnumstig gymnasielev som vill briliera med det nya uttrycket som du lärde dig i förra veckan.

Nä höger - vänster skalan klarar man sig bäst utan. Man bör inte försöka stoppa in diverse idéer på höger - vänsterskalan som inte har där att göra.

Förstår du ens vad jag pratar om? Vet du vad den klassiska vänster-högerskalan bygger på? Du kan väl börja med att svara på den senare frågan så kan vi fastställa det där med Dunning-Kruger.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in