2025-04-11, 07:20
Medlem
Glödskals avatar
Samtiden är nu så pass skruvad att det anses uppseendeväckande att råda fattiga ensamstående att finna en partner.

Honk honk!
Citera
2025-04-11, 07:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Detta är oerhört kränkande inte bara för henne utan också för alla män.
Du missade alla HBTQAI Plus Pro, transfobo-fascist!

Citat:
Vi kastas tillbaka till 1800-talet, då änkors enda möjlighet till försörjning var att gifta om sig. Till unga änkor stod de äldre männen på rad. De äldre änkorna hade ett liv på fattigstugan framför sig.
Vi alla vet, måste jag påminna här, om att männen på 1800 var alla välbärgade plantageägare där kvinnorna var den tidens negrer.

Citat:
Som man skulle jag känna mig kränkt och utnyttjad om jag hade bara en pytteliten misstanke om att kvinnan jag träffat visserligen tycker om mig och uppskattar mig, men till del ser mig som sin försörjare.
Om hon ser dig som försörjare kan hon börja förlita sig på dig och alla vet att män är djur och inte ska litas på. Äntligen någon som anpassar sin verklighet efter marxismen.

Det är en skam för vårt land att ett arbete i samhällets och människors tjänst är så lågt värderat att en ensamstående mamma med barn inte kan leva på sin lön.

Citat:
Det är en skam för vårt land att det sociala skyddsnätet nedmonterats så till den grad att samhället inte förmår ta hand om de som behöver hjälp och stöd.
Känslosvammel är det enda en marxist är duktig på och när man ser igenom det så ser man bakom fasaden med svält och massdöd.

Citat:
Det är en skam för banken att ha en anställd som ger en sådan här kommentar.
Kommentaren borde ha varit: "Du är en stark och självständig kvinna som inte behöver män. Go out there and girlboss your way into massive riches! You go gurl!"
Citera
2025-04-11, 08:46
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ensamstående tvåbarnsmamman Sandra, 39, jobbar som undersköterska i Malung och tar extrapass med OB-tillägg för att tjäna så mycket hon kan. Ändå räcker inte lönen till alla utgifter. Vissa månader tvingas hon dricka te som middag för att kunna mätta de två barnen. Hon brukar säga att hon redan har ätit på jobbet.

När Sandra gick till sin bank för att låna pengar fick hon avslag på grund av sin låga lön och det faktum att hon har två barn. Bankmannens svar förvånade henne: ”Du kanske ska överväga att se om du kan hitta en karl”.

Har bankmannen rätt? Får män samma råd?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...at-till-barnen

Ingen vettig man kommer att ingå partnerskap med denna fattiglapp, som dessutom har två barn med en annan man och som behöver mättas och kläs på med alla övriga behov de har.

Nej tack till att bli en bankomat, taxichaufför, städare och slav åt dessa.

Men Sandra kommer väl till slut hitta, och motvilligt acceptera en svag vänsterbliven beta-man som kan tänka sig göra allt det där och som anser att det är helt rätt att hon sexstrejkar med honom.
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2025-04-11 kl. 09:00.
Citera
2025-04-11, 11:33
Medlem
Mitt råd till sagda bankman är att om han får sparken bör han hitta ett rikt fruntimmer. Eller en rik karl om han hellre vill ha det.

För risken är nog att han inte får något nytt jobb om han ger den sortens råd.
Citera
2025-04-11, 11:46
Medlem
Hon kan bli kränkt som hon vill, men det förändrar inte att hon har för dålig ekonomi utifrån vad banken anser för att de ska bevilja lån.
Problemet idag är annars att man ofta varit alldeles för frikostiga med vem man ger kredit till och det är därför rekordmånga är hos fogden.
https://www.svt.se/nyheter/nyhetstec...r-rekordnivaer
Citera
2025-04-11, 12:07
Medlem
Jag skulle säga att om man inte klarar föda sig själv o sina barn på undersköterska lön så gör man felprioriteringar.

Kanske laga mer storkok o frys in istället för o köpa pizza så räcker nog pengarna. Skulle tro där e massa sms lån o krediter o annan skit som ligger i grunden.
Citera
2025-04-11, 12:24
Medlem
Tycker det är fantastiskt hur narrativet att man inte ska skaffa barn om man inte har råd hela tiden trycks fram. Samhället är helt och hållet beroende av att det skaffas barn. Det ska inte ses som något man får skylla sig själv för.

Vi har problem med lågt barnafödande. Undrar varför.
Citera
2025-04-11, 14:47
Medlem
Takpapps avatar
Det märkliga i sammanhanget är att slaskpressen ens bemödar sig att skriva om det hela. Jaha, ett självklart råd. Att hon ens vågade sig till banken när hon inte skulle kunna betala av på lånet överhuvudaget...

Nämnde han onlyfans också?
Citera
2025-04-11, 16:08
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Jag skulle säga att om man inte klarar föda sig själv o sina barn på undersköterska lön så gör man felprioriteringar.

Kanske laga mer storkok o frys in istället för o köpa pizza så räcker nog pengarna. Skulle tro där e massa sms lån o krediter o annan skit som ligger i grunden.

Med största sannolikhet är det så. Hon vägrar anpassa sitt liv till sin plånbok och lever över sina tillgångar.
Citera
2025-04-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
det var ingen diskussion innan ni skaffade ungarna om han var intresserad att uppfostra dom?
Självklart hade vi det!
Citera
2025-04-11, 18:23
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Ingen vettig man kommer att ingå partnerskap med denna fattiglapp, som dessutom har två barn med en annan man och som behöver mättas och kläs på med alla övriga behov de har.

Nej tack till att bli en bankomat, taxichaufför, städare och slav åt dessa.

Men Sandra kommer väl till slut hitta, och motvilligt acceptera en svag vänsterbliven beta-man som kan tänka sig göra allt det där och som anser att det är helt rätt att hon sexstrejkar med honom.
Nä värsta red flag.
Citera
2025-04-12, 20:46
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Mitt råd till sagda bankman är att om han får sparken bör han hitta ett rikt fruntimmer. Eller en rik karl om han hellre vill ha det.

För risken är nog att han inte får något nytt jobb om han ger den sortens råd.

Bättre att ingå en deal med en man.
Kvinnor, är kvinnor. Hon i TS kan inte ens lita på sig själv och behöver de mest uppenbara råden.

Män bör ingå alianser med män och bygga egna små stormakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in