2025-06-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Så nu är du alltså inne på din tredje version? Clown!

Först hävdade du att Abraham var vetenskapsman och att Bibeln var full av astronomi? Det debunkade vi snabbt genom att läsa texterna i bibeln.

Så när det sedan inte höll, så blev det plötsligt "symbolik", "tidsåldrar" och "stjärntecken". Och återigen så öppnade vi biblen för att kolla dina påståenden, och så var det ett nytt magplask för dig.

Och nu säger du att du egentligen bara menade att han "hade en skapelsesyn" och "var motståndare till panteon" och därför var "vetenskaplig" i någon slags prästerlig bemärkelse?

Du flipp-floppar och byter påståenden oftare än vad systrarna Kardashian byter pojkvänner.

Tänk vad meningslös, impotent och värdelös din guds-tro är när du måste hålla på såhär och skämma ut dig , ljuga och vara så ohederlig. Bara för att du inte klarar av att ens reflektera över om din dogmatiska övertygelse att Rymd-Gandalf och finns på riktigt, möjligtvis kanske inte är helt korrekt?
Haha, titta vem som kommer här och snickrar ihop falsarier, och du är precis lika dålig på det som du är i sann Bibel kunskap, att du inte förstår att du faktiskt ger mina inlägg rätt i att jag håller en rak och sann linje. Din uselhet är faktiskt större än vad jag kunde ana. Det blir +30 år till för sig i skolbänken. Lycka till !
Citera
2025-06-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Haha, titta vem som kommer här och snickrar ihop falsarier, och du är precis lika dålig på det som du är i sann Bibel kunskap, att du inte förstår att du faktiskt ger mina inlägg rätt i att jag håller en rak och sann linje. Din uselhet är faktiskt större än vad jag kunde ana. Det blir +30 år till för sig i skolbänken. Lycka till !

Visst! Då har du ju knappast något emot heller att vi påminner alla i tråden igen hur ”rätt” du har och hur fel jag har.

Först hävdade du att Abraham var vetenskapsman och att Bibeln var full av astronomi? Det debunkade vi snabbt genom att läsa texterna i bibeln.

Så när det sedan inte höll, så blev det plötsligt "symbolik", "tidsåldrar" och "stjärntecken". Och återigen så öppnade vi biblen för att kolla dina påståenden, och så var det ett magplask för dig.

Och nu säger du att du egentligen bara menade att han "hade en skapelsesyn" och "var motståndare till panteon" och därför var "vetenskaplig" i någon slags prästerlig bemärkelse?

Du har därtill inte lämnat en endaste liten bibel referens i något av dina inlägg, medan jag kunnat backa upp vartenda av mina med det.

Så då tänker jag att du då såklart inte heller har något emot att alla i tråden själva får avgöra vem av två som bara är en jävla pajas som flipp-floppar mellan sina egna påståenden och som inte heller klarar av att backa upp dem.
Citera
2025-06-10, 17:35
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Så du menar att bara för att någon vittnar om något så är det automatiskt sant?
Om det är vad du menar så måste du vara en av planetens mest naiva och lättlurade personer.

Det är mycket djupare än det.
Citera
2025-06-10, 17:55
Avstängd
TwoThousands avatar
Hävdar att världssekten vetenskapen har tagit sinnet i befattning och omöjliggjort bevishantering.
Citera
2025-06-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och det är långt ifrån bevisat på något vis alls, att den är planerad och ihopsatt.
Det finns INGENTING som tyder på det annat än att en del människor är imponerade av att vi kan observera och räkna ut diverse konstanter och värden på förhållanden, och så tror man att det är variabler som i ett datorprogram och påstår att det är fantastiskt om gravitationen agerar som den gör och inte på ett sätt den inte gör.
Jävla svagsåsade myllhuvuden.

Poängen med ditt inlägg är vadå? Skulle någon ha bevisat att världen är planerad och ihopsatt så skulle det vara ett enastående händelse.

Andra är "svagsåsade myllhuvud" till skillnad från dig eller?
Citera
2025-06-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det tror du bara. Det är människor som har magiskt tänkande som tror att det måste vara planerat, för man kan inte föreställa sig hur det skulle fungera utan magiska lösningar.

Spekulera på men håll dig ifrån logikfel, vad sägs om det?

Så med din analogi, hur FAN vet DU att Gud finns? Jag menar, om vi inte kan veta, hur kan du veta?
Det är bara taktiker för att undslippa din bevisbörda som du backar och relativiserar vår förmåga att veta något. Det är för att ni hittar på och vet om att ni hittar på.

Nä jag har inga bevis i strikt mening för att Gud finns och jag har inte påstått det heller. Jag tycker det lutar åt det hållet.
Citera
2025-06-11, 04:13
Medlem
Citat:
Visst! Då har du ju knappast något emot heller att vi påminner alla i tråden igen hur ”rätt” du har och hur fel jag har.

Så när det sedan inte höll, så blev det plötsligt "symbolik", "tidsåldrar" och "stjärntecken". Och återigen så öppnade vi biblen för att kolla dina påståenden, och så var det ett magplask för dig.

Du har därtill inte lämnat en endaste liten bibel referens i något av dina inlägg, medan jag kunnat backa upp vartenda av mina med det.

Så då tänker jag att du då såklart inte heller har något emot att alla i tråden själva får avgöra vem av två som bara är en jävla pajas som flipp-floppar mellan sina egna påståenden och som inte heller klarar av att backa upp dem.
Haha du ser det som en tävling -” alla i tråden själva får avgöra vem av två som bara är en jävla pajas” -och nu är du rädd att du ser ut som en pajas här…..Skadan är redan skedd, sedan ett bra tag nu.

Nä, jag tar tillbaka mitt ”Haha”, det var inte snällt av mig, efter man läst dina inlägg här inser man att du är en skadad själ sedan barnsben, och det är sorgligt, hoppas du får rätsida med dig. Lycka till
Citera
2025-06-11, 10:32
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Varför tror du jag menar Abraham var först med Astronomi och annan vetenskap ?
För annars är det inte anmärkningsvärt och meningslöst att påpeka från början. Jag tror du backar i frågan och försöker undvika bevisbörda för dina lösa påståenden.

Citat:
Vad Abraham gjorde var att mena att allt var ur en skapande kraft och således vände sig emot rådande guda panteon , sannolikt därför han var tvungen att lämna sin hemvist i Ur.
Även om de var polyteister så trodde de på Enlil som en skaparkraft och skapargud som bringar ordning.
Det låter som ytterligare en efterkonstruktion från ditt egna lilla huvud.

Citat:
Vi förstår ju att i den rådande tiden var vetenskapsmännen/Astronomerna lika mycket ett prästerskap.
Nja, gör vi verkligen det, eller hittar du på igen?
Citera
2025-06-11, 10:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det kommunicerades tillräckligt att ge dig och din kollega luft att kommentera
Mitt argument var från början starkt eftersom det var sant.
Att det skulle vara sant är endast ditt påstående. Det är då man för fram fakta och argumentation, inte enbart personpåhopp.
Citera
2025-06-11, 10:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad får dig att tro att jag är här för att debattera?
Om du är här för att blogga kanske du får acceptera att folk idiotförklarar dig.. Det är ju synnerligen idiotiskt, trots allt.

Citat:
Inte ens du är här för att debattera..
Jodå, trots att jag inte möter mycket faktiskt motdebatterande.

Citat:
Jag skriver bara av mig om sanningen, sen att det kommer såna som du med tokiga och oförståndiga kommentarer får man ju ta
Ja, tokigt av oss att kritisera dig för ditt bedrövliga underlag för att påstå att du besitter sanningen.
Citera
2025-06-11, 10:36
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Haha, din vän påstår själv att allt han läst i 30 år är fel, du borde skämmas å hans vägnar över det
Kanske du, igen, skulle demonstrera vad som är fel och varför istället?
Nej, det kan du inte. Trist. Impotent.
Citera
2025-06-11, 10:37
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Att det ska vara så svårt att förstå klockan, skärpning nu.
Fast nu pratar vi inte om klockan, vi pratar om att tiden skulle vara cyklisk.
Bara för att vår planet roterar i en bana runt en sol så innebär det inte att tiden är cyklisk.
Det behövs lite mer fakta i dina påhitt, kom igen nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in